Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij(1982) zit die nieuwe bagger ook niet op , en dan zeiden ze dat die dingen uit het AMF
tijdperk `slecht` waren .. ;)
 
Laatst bewerkt:
waren ze ook, maar dat was vooral een eind-kwaliteits-kwestie ....en er zijn daarna door alle opvolgende motorblokken fouten in geslopen die daarna weer verbetert moesten worden.

Ze hadden ook bijv. porsche er gewoon nooit met hun tengels aan mogen laten komen.

Ik krijg het laatste gezeik er ook nog wel uit hoor
 
Laatst bewerkt:
toekomst-plan is om 'r nog wel weer 'ns een evo'tje bij te nemen

( maar nooit meer een softail ,....daar ben ik nou wel achter )
 
Laatst bewerkt:
Er ontbreekt een soort vergelijkend-warenonderzoek w.b.t. alle op de markt verkrijgbare front motor mounts voor de FL's ( op youtube en motor-fora )

t.w: Velva-Ride , div. Alloy-Art , Glide-Pro , O.E.M.-mount , Drag Specialies

...erg vervelend
 
Laatst bewerkt:
Is toch een simpel rubber, net als bij de evo rubbermount ...frame`s

full
 
Bovenste is een poly-urethaan Glide-Pro

De onderste Glide-Pro ken ik niet.

De eigenschappen zijn allemaal verschillend
 
Ik heb er nou de laatste versie OEM op zitten ,
Deze isoleert trilling perfect , maar stationair ben ik bang dat het motorblok een keer zelfstandig uit het frame gaat weg-wandelen :+

Dit is zooooo een belangrijk onderdeel , waaraan zo enorm veel compromissen kleven.
Die OEM-mount zorgt er nu voor dat ik WEL een waanzinnig goede wegligging ervaar.


Om ze nou allemaal te gaan kopen en uit te gaan proberen valt me effe financieel wat te zwaar :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nou de laatste versie OEM op zitten ,
Deze isoleert trilling perfect , maar stationair ben ik bang dat het motorblok een keer zelfstandig uit het frame gaat weg-wandelen :+

Dit is zooooo een belangrijk onderdeel , waaraan zo enorm veel compromissen kleven.
Die OEM-mount zorgt er nu voor dat ik WEL een waanzinnig goede wegligging ervaar.


Om ze nou allemaal te gaan kopen en uit te gaan proberen valt me effe financieel wat te zwaar :+

ST-Toerental iets omhoog/omlaag misschien een oplossing ?
 
Laatst bewerkt:
ST-Toerental iets omhoog/omlaag misschien een oplossing ?

Draait 900 t/m is oke voor dat blok.
De shakings doven boven de 1100 toeren uit.

ik kan er zelf overings geen fluit aan afstellen ,....moet dmv direct link op de ECU
( of een foeffie uithalen met de bypass stappenmotor )

Het zit 'm in het nieuwe type rubber van de mount i.c.m. met het 96" blok.
 
Laatst bewerkt:
De motor rijdt voor de rest voorbeeldig ,....maar specifiek dat overdadig stationair schommelen , daar irriteer ik me de tyfus aan :(

morgen probeer ik nog effe wat anders uit ,...als 't lukt dan maak ik het wel overal bekend.
Ik ben de enigste niet met dit gezeik
 
Laatst bewerkt:
De motor rijdt voor de rest voorbeeldig ,....maar specifiek dat overdadig stationair schommelen , daar irriteer ik me de tyfus aan :(

morgen probeer ik nog effe wat anders uit ,...als 't lukt dan maak ik het wel overal bekend.
Ik ben de enigste niet met dit gezeik
Ik vind dat juist wel wat hebben dat geschud van die rubber-mounts.

Heb nu na een aantal Softails (balanced + star) een Dyna en die schudt ook als een malle.
Is veel meer Harley-beleving joh .. *O*
 
M'n hoop was nog een beetje gevestigd op Martell,....ik had gehoopt dat die in z'n werkplaats ooit 'ns aan het "tweaken" was geweest op dit fenomeen.
Er zijn div. aftermarket motor-mounts , maar ik ken die eigenschappen niet.
Ik moet een ietsje stuggere hebben dan de laatste O.E.M. versie
Het zit 'm in de wijziging van het rubber-compound
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat juist wel wat hebben dat geschud van die rubber-mounts.

Heb nu na een aantal Softails (balanced + star) een Dyna en die schudt ook als een malle.
Is veel meer Harley-beleving joh .. *O*

Die "Harley-beleving" is met de komst van de TC voor 50% verdampt,....eerlijk = eerlijk !
Het comfort en veiligheid van deze motor is daarintegen wel waanzinnig verbetert ,...zeker met de Mustang-zittingen er op, kan ik bijv echt moeiteloos in 1 ruk door naar Parijs rijden met ultra korte tankstops.( en met een veel hogere kruis-snelheid )

Het gaat er bij mij niet om , om het schommelen totaal weg te krijgen ,....dan zou namelijk die hele rubbermount geen zin hebben.
Dat kut-ding schommelt nou gewoon te overdadig
 
Laatst bewerkt:
ik probeer morgen effe wat,.....wil dat lukken , dan publiceer ik die oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan