Alarm gaat af na vervangen knipperlichten

jump2limits

MF veteraan
15 jul 2008
3.815
7
Zaandam
Hallo allemaal.

Waarschijnlijk een klein probleempje maar elektra is totaaaal niet mijn ding.


Ik heb 2 weken geleden een zx-9r (1997) gekocht. Hele mooie fiets maar er was 1 knipperlicht kapot.
Nou gisterochtend beide knipperlichten voorkant vervangen maar nu gaat eens in de zoveel tijd het alarm af op het moment dat ik m'n knipperlicht gebruik. Ook hoor ik zodra ik m'n knipper aanzet een halve second een zoemend geluid bij de achterkant van de motor, waar ook het geluid van het alarm vandaan komt, voordat ze beginnen te knipperen. Nou weet ik alleen niet of dat zoemen al aanwezig was voor het vervangen van de knippers maar het valt me nu pas op.

Wie weet wat het is en hoe ik het oplos?

Ps. Het alarm is een ander melodie'tje als dat wat ik "normaal" hoor wanneer ik het alarm er weer eens vergeet af te halen.
 
Laatst bewerkt:
LEES: jij dan ook eens als Drs Rob en ik schrijven.Red Alert alarm eraf eruit halen.Het is al een oud systeem en die Red Alert alarm gaan ook nogal eens kapot.Nogmaals...........Red Alert alarm er tussenuit halen en klaar ben je.

Ik lees wat je schrijft..
Dus ik heb een probleem met m'n alarm en de aangeboden oplossing van jou is om het alarm er maar af te halen?

Lekker makkelijk. Alle systemen die een storing hebben maar demonteren.. Ik wil het opgelost hebben.
 
Ik lees wat je schrijft..
Dus ik heb een probleem met m'n alarm en de aangeboden oplossing van jou is om het alarm er maar af te halen?

Lekker makkelijk. Alle systemen die een storing hebben maar demonteren.. Ik wil het opgelost hebben.
Het is een berucht alarmsysteem.
Ook zonder huidige storing is het beste advies het te verwijderen.
 
Het is een berucht alarmsysteem.
Ook zonder huidige storing is het beste advies het te verwijderen.

Oké.. -O-

Ik zal binnenkort wel even kijken voor een remschijfslot met alarm en dan nadenken over verwijderen.

Nadat 4-5 jaar geleden mijn motor zonder toestemming voor de deur is verwijderd, terwijl ik er 3-4 meter boven slaap, vind ik het wel een fijn idee dat het kabaal maakt.
 
;)

Als ze stront eigenwijs willen zijn en niet willen luisteren dan moeten ze het maar ervaren :t

Bedankt voor je goed beargumenteerde mening.

"Op een zx-9r van 1997 hoort geen alarm meer, gauw eraf slopen"

Eerste wat ik toen dacht is: je vind mijn motor het niet meer waard om een alarm te hebben? Ik ben er trots op. Dan word ik best "stront eigenwijs" ja :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan