Motor-Forum

Select Forum

Honda XR 600 R rebuild.

Nu een KTM 990SMT

Reg. datum:
24 apr. 2006
quote:
chineesboer schreef op 25 december 2017 @ 14:28:
Vandaag olieleidingen gemonteerd, olie erin, uitlaat, dempers.

Nog even wat benzineslangetjes erop, benzine erin, oliepomp ontluchten, checken of ik vonk heb en dan kan ik een startpoging gaan doen.

Zijkapjes was ik niet tevreden over dus die ga ik anders doen.

Maar ik ben nu al zeer tevreden over hoe het erbij staat :) [afbeelding]

Netjes hoor! Alleen achter spatbord. staat te veel omhoog. Bij een crf staat ie in de zelfde lijn als het zadel, dus bijna vlak.

Heb het zelf ook bij xr's en een cr gedaan.

DSC02142a.jpg

Hooooondaaaaaa

Reg. datum:
29 apr. 2006
quote:
MrArd schreef op 27 december 2017 @ 16:11:
Netjes. En zo kan hij weer jaren mee!

Thnx MrAard :) Zit nog wel wat werk aan maar als alles goed is hoef ik inderdaad de eerste jaren niet veel hieraan te sleutelen behalve het reguliere onderhoud.

quote:
xrmanu schreef op 03 januari 2018 @ 12:33:
Beter sticky rubber monteren voor je 1m gaat rijden ipv die harde toerbanden...

Dat is ook de bedoeling, ik denk dat de achterband nog gewoon van de CBR afkomt waar de velgen onder zaten. Moet nog even uitzoeken welke maat er mooi omheen past.

quote:

Ja! Had de oliepomp vrij snel ontlucht (vaak kicken met leiding los van de kop, na een keer of 30 kicken kreeg ik olie). Heb hem alleen ff stationair laten lopen, dat klonk goed :) Heb hem daarna nog niet weer aangehad ivm de feestdagen en het weer. Ik mag toch pas 1 maart de weg op dus heb nog even de tijd om hem helemaal klaar te maken. Was in tussentijd nog bezig met een ander blok wat even voorrang had.

quote:
XR 600SM schreef op 03 januari 2018 @ 13:21:

[...]

Netjes hoor! Alleen achter spatbord. staat te veel omhoog. Bij een crf staat ie in de zelfde lijn als het zadel, dus bijna vlak.

Heb het zelf ook bij xr's en een cr gedaan.

[afbeelding]

Dank je :t En over dat achterspatbord, dat is een beetje persoonlijke smaak. Voor nu vind ik dit zo wel even mooi, en het sluit prima aan op de zijkappen/zadel. Gaaf ding trouwens die CR! Wil ooit ook nog weleens een CR500 hebben, denk dat het eerstvolgende project wordt een 87'er XR helemaal terug in originele staat maken. Vind ik toch het mooiste model.

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
https://i.imgur.com/uXImhnz.jpg

ik had er eentje ui 87.

Was wel echt een hok :+

Hooooondaaaaaa

Reg. datum:
29 apr. 2006
quote:
RoyalClub schreef op 03 januari 2018 @ 18:32:
[afbeelding]

ik had er eentje ui 87.

Was wel echt een hok :+

Lijkt opzich niet heel afgeragd ;) zal wel een hele toer worden om zoeen helemaal origineel te krijgen. Die stickers zijn bijna niet meer te krijgen dacht ik. En de meeste zijn goed versleuteld helaas.
Honda XR600R 87.jpg

https://youtu.be/lWlccS7loZ4 Maakt alleen lawaai bij overgang voorbochten/demperbochten dus daar moet ik ff mee bezig nog
chineesboer wijzigde dit bericht op donderdag 04 januari 2018 11:56 (13%)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.