Hydraulische koppeling

Wernerrrw

MF'er
9 sep 2015
225
136
Ik heb het volgende probleem: ik heb geprobeerd mijn koppeling van nieuwe vloeistof te voorzien. Ik heb eerst systeem zou goed als mogelijk leeg laten lopen. Achteraf misschien handiger geweest om het gewoon rond te pompen en er steeds nieuwe vloeistof in te gooien, daarvoor is het nu te laat. Ik heb nu alles weer aangesloten en heb nieuwe vloeistof in het reservoir gegooid. Inmiddels ben ik al anderhalf uur mijn hendel aan het intrekken, nippel open, nippel dicht, hendel los etc. Het resultaat mag gerust mager genoemd worden aangezien het niveau niet (zichtbaar) gedaald is. Ik heb net zuiger die het staafje van de koppeling indrukt er weer uitgehaald en geluisterd wat er gebeurd als je dan de hendel inknijpt en los laat. Hij gorgelt dan iets, dus het lijkt me dat het systeem niet verstopt zit... Heeft iemand een idee hoe ik dit wat sneller voor elkaar krijg? Ik heb eigenlijk weinig sin de rest van de avond steeds dezelfde beweging te moeten maken.
 
zuiger zo ver mogelijk indrukken.
Vloeistof door laten lopen zonder te pompen en geduld hebben.
Na verloop van tijd nippel dichtdraaien en pompen maar.
Of ga opzoek naar een vacuumpomp, of maak er zelf 1.
 
Vanaf waar of waarop moet je het vacuüm trekken? En hetzelfde voor vanaf waar moet je het inspuiten?
full

full
 
Vanaf waar of waarop moet je het vacuüm trekken? En hetzelfde voor vanaf waar moet je het inspuiten?[afbeelding]
[afbeelding]

vacuum zuigen en/of vullen via de ontluchtings nippel, daar waar nu het transparante slangetje op zit.
Om valse lucht en/of lekken tegen te gaan kun je een beetje gastape om het draad van je ontluchtingsnippel draaien.

bij vullen, let op spetters vloeistof die uit je reservoir op je stuur komen !!
 
doe in een potje schone remvloeistof ong 2 a 3cm hang daar het doorzichtige slangetje in wat op de cilinder bij je blok zit en zorg dat het uiteinde goed in de vloeistof blijft doe voldoende vloeistof in het potje op het stuur en nu rustig pompen door zoiets als gewichtsverschil zal de vloeistof van boven naar beneden willen en zul je het systeem vullen niet vergeten de cilinder op je stuur te ontluchten anders doet ie het nog niet.
 
Dank je ventje. Remmen heb ik ook al eens gedaan toen ik bij m'n vorige motor de remleiding heb vervangen. Aangezien dit me hetzelfde kunstje leek dacht ik dat ik dit zo ook wel kon. Dat valt dus tegen.

KwaSuz ik spuit er net wat vloeistof in en op zich ook best logisch: dat blijft gewoon in het slangetje staan. Het gaat niet vanzelf omhoog uiteraard. Dit gaat dus ook niet werken ben ik bang.
 
Vacuum zuigen met koppelings hendel INGETROKKEN,en reservoir blijven aanvullen.
Iedere keer als je het vacuum weghaalt,eerst nippel dichtdraaien
Suc6
 
Kreeg het bij mij voorrem ook niet voor elkaar. Bleek er een luchtbel bij de hoofdremcilinder te zitten. Dus probeer die ook te ontluchten.
Gewoon een kwestie van die bout losdraaien boven toch? Die leiding zit sowieso vol met lucht om dat die bijna helemaal leeg was. Zoals ik al aangaf heb ik bij m'n vorige motor de remleidingen vervangen en duurde het ook wel even, maar daar zag je nog ergens luchtbellen in het reservoir af en toe.
Ik heb net de tactiek van Kwajesakie geprobeerd. Je ziet alleen bij de de slang in het flesje steeds vloeistof omhoog komen. Verder gebeurd er niks.
 
Gewoon een kwestie van die bout losdraaien boven toch? Die leiding zit sowieso vol met lucht om dat die bijna helemaal leeg was. Zoals ik al aangaf heb ik bij m'n vorige motor de remleidingen vervangen en duurde het ook wel even, maar daar zag je nog ergens luchtbellen in het reservoir af en toe.
Ik heb net de tactiek van Kwajesakie geprobeerd. Je ziet alleen bij de de slang in het flesje steeds vloeistof omhoog komen. Verder gebeurd er niks.

De bout bij de hoofdremcilinder inderdaad. En dan op dezelfde manier ontluchten als je normaal doet.
Dus handel in en dan de bout los en weer vast handel los. Dat paar keer herhalen. En zorgen dat je handel horizontaal staat dus eventueel van je stuur of clip on afhalen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je ventje. Remmen heb ik ook al eens gedaan toen ik bij m'n vorige motor de remleiding heb vervangen. Aangezien dit me hetzelfde kunstje leek dacht ik dat ik dit zo ook wel kon. Dat valt dus tegen.

KwaSuz ik spuit er net wat vloeistof in en op zich ook best logisch: dat blijft gewoon in het slangetje staan. Het gaat niet vanzelf omhoog uiteraard. Dit gaat dus ook niet werken ben ik bang.

:?
Je moet wel de ontluchtingsnippel opendraaien en een redelijk grote injectiespuit hebben, den werkt het.
Maar er zijn meerdere wegen die naar rome... etc.

Met je mond aan het slangetje lurken lijkt mij nou niet één van de betere...
vacuum zuigen ook met injectie spuit.
 
Laatst bewerkt:
Neem een wat stevigere plastic fles van een liter of iets dergelijks, tape je stofzuiger aan de bovenkant en prik een gaatje boven in de fles aan zijkant waar je het ontluchtingslangetje in tapet......
 
Terug
Bovenaan Onderaan