Schuddend remmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somebadi

MF'er
1 jun 2015
192
24
Hellevoetsluis
Tijdens het stevig remmen (voorrem) schudt de motor hevig alsof de remschijven krom zijn.

De remschijven heb ik vervangen: nog steeds schudden.
Daarna wiellagers vervangen: nog steeds schudden.
Wielbussen vervangen: je raad het al...

De voorvering is in orde en ik zit nog lang niet op het einde van de vering.
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Velg krom misschien? Heeft iemand ervaring met het laten richten?

Ik weet bijvoorbeeld een bedrijf in Waddinxveen die zoiets zegt te kunnen...
 
Als je velg krom zou zijn dan voel je het schudden continue tot c.a 140km/uur.

Heb je de remklauwen al eens uitelkaar gehaald en zitten de remcups of enkele niet muurvast.

Die remschijven waren dat nieuwe of gebruikte ;)
 
Tijdens het stevig remmen (voorrem) schudt de motor hevig alsof de remschijven krom zijn.

De remschijven heb ik vervangen: nog steeds schudden.
Daarna wiellagers vervangen: nog steeds schudden.
Wielbussen vervangen: je raad het al...

De voorvering is in orde en ik zit nog lang niet op het einde van de vering.
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Velg krom misschien? Heeft iemand ervaring met het laten richten?

Ik weet bijvoorbeeld een bedrijf in Waddinxveen die zoiets zegt te kunnen...

1 of meerdere remzuigers niet niet of minder goed gangbaar geeft ook schokkend remmen. alleen als een zuiger minder goed gangbaar is en je gaat stevig remmen zal je merken dat het schokken juist minder is of helemaal weg is.
als 1 zuiger niet gangbaar is dan gaat de remblok als het ware klapperen in de klauw en de remblok afwisselend wel/niet voluit vertragen.
in enkele gevallen zou de velg de oorzaak kunnen zijn evenals de band zelf.
 
over wat voor motorfiets gaat dit?
heeft de motor zwevende schijven? Wat voor soort remklauwen?
Hoe is de staat van de voorband? van de balhoofd lagering?

zonder meer info valt er weinig over te zeggen.
 
Tijdens het stevig remmen (voorrem) schudt de motor hevig alsof de remschijven krom zijn.

De voorvering is in orde en ik zit nog lang niet op het einde van de vering.

Niet op het einde zitten van je veerweg is een leuke om dan te stellen dat je vering goed zijn zijn _O-


Ik weet bijvoorbeeld een bedrijf in Waddinxveen die zoiets zegt te kunnen...


Dat klopt hij kan dat zeker ;)

Je hebt nu al zoveel vervangen wat het niet is en wat een goed kundig motorzaakje zo opgelost heeft. :t
 
Laatst bewerkt:
om antwoord te geven op sommige vragen hier:
het gaat om een zx6r 2005 met nissin remklauwen die perfect in orde zijn (remzuigers gaan soepel heen en weer ed).
het zijn idd zwevende remschijven die 100% recht zijn. Ik ga ook even kijken naar mn remblokjes, misschien is daar wat aan de hand.

Niet op het einde zitten van je veerweg is een leuke om dan te stellen dat je vering goed zijn zijn _O-
Je leest verkeerd dat ik dat hieruit opmaak. Die vering is gewoon 100% ok. Om meerdere redenen. En daar heeft "het einde van de veerweg" niet alles mee te maken idd.



pasvlakken/glijbussen ed zijn ook schoon en in orde.
Balhoofdlager zal ik eens nakijken en ik ga ook eens langs in waddinxveen, kijken wat ze er daar van vinden.

Je hebt nu al zoveel vervangen wat het niet is en wat een goed kundig motorzaakje zo opgelost heeft. :t
Bedankt voor je input, maar als ik naar een motorzaak zou gaan is de lol eraf. Ik doe het liever zelf (evt met advies van anderen), als deel van mijn hobby (motoren)
 
Laatst bewerkt:
Heb het gehad met EBC HH sinter remblokken ,waren nieuw op nieuwe schijven van een ander merk.Heb er zachtere opgezet OEM en nu is het weg.

Ik begrijp de drang gezien als deel van je hobby (motoren) het zelf te willen doen oplossen zo ben ik namelijk ook. :t
 
Allereerst heb ik de schijven bij een betrouwbare handelaar met garantie gekocht. ten tweede kan je zien dat de schijven recht zijn als het voorwiel op de standaard flink hard ronddraait en dan geen afwijking ziet. ten derde heb ik ook schijven geprobeerd van een andere motor waarbij er geen schuddend effect is als ik hard rem.

3 redenen waardoor ik enigszins 100% kan stellen dat het niet aan de remschijven ligt.
 
Allereerst heb ik de schijven bij een betrouwbare handelaar met garantie gekocht. ten tweede kan je zien dat de schijven recht zijn als het voorwiel op de standaard flink hard ronddraait en dan geen afwijking ziet. ten derde heb ik ook schijven geprobeerd van een andere motor waarbij er geen schuddend effect is als ik hard rem.

3 redenen waardoor ik enigszins 100% kan stellen dat het niet aan de remschijven ligt.

Ik tel er maar 2 *D

Als je zoals bij "ten derde schreef " remschijven geprobeerd hebt van een andere motor waarbij er geen schuddend effect optrad.

En de gekochte remschijven van een betrouwbare handelaar monteerde waarbij het trillen weer optreed , dan ook zijn die krom of golvend qua oppervlak ! :t
 
Laatst bewerkt:
Door het wiel even rond te draaien ga je niet zien of ze recht zijn, al helemaal niet bij full floaters. Normaal gesproken zou ik zeggen meten met een klokje, maar ook dat gaat niet op bij full floaters.

Bedoel je nu eigenlijk dat je JOUW schijven op een andere motor hebt gemonteerd en dat het niet trilt?
En dus ook dat je andere schijven gemonteerd hebt op je eigen motor en dat de boel nog steeds trilt?

Ik zou even controleren of de schijf in het midden van de klauw gedrukt wordt en niet omdat bijvoorbeeld aan 1 kant van de klauw de zuigers vast zitten te ver uit het midden geduwd wordt. Sowieso is het nooit weg om je klauwen eens uit elkaar te trekken, schoon te maken en het systeem van verse vloeistof te voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan