Verbrande lucht na rijden

xx-momo-xx

MF'er
18 aug 2014
166
0
Hi Allemaal,

Aantal weken geleden een tweedehands XJ 6 bij de dealer gekocht en ondertussen al redelijk veel kilometers gereden. Echter ruik ik steeds na een flink stuk rijden, wanneer ik stop een soort branderige lucht. Eerst dacht ik wellicht dat het iets van schoonmaakmiddel op het blok zou zijn, maar het blijft. Bij mijn vorige motor heb ik nooit zoiets gemerkt (ik rij zeker niet extreem ;) ).

Hebben jullie wellicht nog ideeën wat het zou kunnen zijn en wat ik eventueel zelf kan checken?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Kan ook een voorteken van een kapotte spanningsregelaar zijn. Heb ik bij mn FZR ook gehad, dat stonk een ongeluk en heeft de accu ook om zeep geholpen.
 
Olie was wel nog helemaal tot aan de max dat heb ik gecheckt, maar als het heel licht lekt dan zal ik het verschil waarschijnlijk ook niet zien met peilen. Er liggen in ieder geval geen druppeltjes onder de motor, ook geen koelvloeistof. Weet iemand of je koelvloeistof kan peilen oid? :?

Ga de dingetjes die genoemd worden in ieder geval even checken. Zal voor motorzaak misschien ook lastig zijn zoiets te vinden?
 
Laatst bewerkt:
:P
Olie was wel nog helemaal tot aan de max dat heb ik gecheckt, maar als het heel licht lekt dan zal ik het verschil waarschijnlijk ook niet zien met peilen. Er liggen in ieder geval geen druppeltjes onder de motor, ook geen koelvloeistof. Weet iemand of je koelvloeistof kan peilen oid? :?

Ga de dingetjes die genoemd worden in ieder geval even checken. Zal voor motorzaak misschien ook lastig zijn zoiets te vinden?

Heb je de monteurs gezien?
Had minstens 1 ervan een neus?

Nee als er iets te ruiken Is moet het te verklaren zijn. Als het goed Is kan de monteur door enkel de geur een heel eind in de richting komen wat dat kan veroorzaken.

Gewoon heen gaan als je het niet vertrouwd en zelf niets geks ziet!
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar de brandlucht is lastig thuis te brengen, omdat het ongeveer na uitzetten ik denk 20 sec stinkt en dan wel weg is.

Ik dacht zelf als eerst aan iets van vloeistof(olie/koelvloeistof), maar ik zie geen druppeltjes oid.

Sorry voor vage omschrijving :X
 
Laatst bewerkt:
Het is vooral lastig als je niet weet wat je ruikt.

Nooit fikkie gestookt vroeger?
De meeste geuren denk ik inmiddels wel te herkennen en vaak klopt het ook. sowieso kvs, olie, plastic, elektronica, rubber, wd40, oververhitte schijven, versnellingsbak en dat soort standaard spul.

Toch naar even terug naar de garage dus.

Als je nou in Almere woont kan je ook wel even langsrijden, niet te hard want dan ruik ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
Kan ook een voorteken van een kapotte spanningsregelaar zijn. Heb ik bij mn FZR ook gehad, dat stonk een ongeluk en heeft de accu ook om zeep geholpen.

Contact uit, geen laadstroom meer en na 20 seconden afgekoeld dus geen brandlucht meer?
Kan je, voorzichtuuugg, aan de spanningsregelaar voelen en ruiken als je hem net uitgezet hebt?
 
Contact uit, geen laadstroom meer en na 20 seconden afgekoeld dus geen brandlucht meer?
Kan je, voorzichtuuugg, aan de spanningsregelaar voelen en ruiken als je hem net uitgezet hebt?

Ik zal vanavond even de spanningsregelaar checken na het rijden. Net even opgezocht waar ik die kan vinden O-)

Hopelijk verbruikt de motor geen olie.. Daarom heb ik juist een andere motor gekocht :P Heb laatst wel gepeild en toen stond ie nog netjes op zn maximum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan