5e versnelling Honda Deauvill 650 "slipt" soms

Thomas-Schram

Rookie
29 jul 2017
18
0
Bussum
Hi allemaal,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Honda Deauville NT 650V uit 2002.
Nu heb ik de eerste 500-1000KM probleemloos gereden en merk ik pas de laatste week iets vreemds op bij het gebruik van de 5e versnelling.

Heel af en toe, lijkt het alsof de de koppeling of iets dergelijks slipt. Ik rijd bijvoorbeeld 100 met 4500-5000 toeren en plots schiet te toerenteller naar 5500-6000 en valt mijn snelheid een stukje ( hooguit 5 km/u) weg. Dit verschijnsel duurt echt misschien maar net 1 seconde en wil nog wel eens weg gaan als ik terug naar 4 schakel en dan weer naar 5.

Dit gebeurd met zowel koude als warme motor en met verschillende toerentallen. de enige constante is, dat het, als het gebeurd, de 5e versnelling betreft.

heeft iemand enig idee waar dit op kan duiden?

alvast bedankt voor de reacties!
 
achja, als je de gemiddelde reactie leest, dan roept dat wat op .. uitzonderingen uiteraard daargelaten.

De verklaring hiervoor bleek bij lege carburateurs te zitten. De vlotter en dergelijken werkte wel en gaven inderdaad een signaal naar de benzinepomp om weer vol te pompen, echter de pomp werkte niet correct en deed maar af en toe zijn werk. hierdoor kwam er niet genoeg brandstof door en verloor ik kort het vermogen. Hierna deed hij het weer kort en schoot de toerenteller omhoog, nog voordat ik weer voelde dat het vermogen terug was. In een later stadium is de motor zelfs een aantal keer stil komen te vallen ongeacht de versnelling.
Misschien moet je even naar jezelf kijken als "noob" zijnde voordat je iemand met 40 jaar sleutel ervaring in de zeik probeert te zetten. :9
 
Post nr. 1:
...plots schiet te toerenteller naar 5500-6000 en valt mijn snelheid een stukje ( hooguit 5 km/u) weg....

Post nr. x:
...en verloor ik kort het vermogen. Hierna deed hij het weer kort en schoot de toerenteller omhoog, nog voordat ik weer voelde dat het vermogen terug was...

Zoek de verschillen...

En daarna zou ik zelf hier nog eens over na denken:
... en schoot de toerenteller omhoog, nog voordat ik weer voelde dat het vermogen terug was...
 
Ik vind het zo jammer dat je hier soms na 3 posts voor debiel word uitgemaakt..
Ik vind het forum an sich echt top,veel kennis en amicaliteit,maar ook vaak ego's die schijnbaar moeilijk onderdrukt kunnen worden.

TS heeft een probleem met zijn motor,vindt dit forum en maakt er dankbaar gebruik van. Helaas omschrijft hij zijn probleem ms ietwat onhandig en na een nette terugkoppeling,(wat velen overigens nalaten om nooit weer iets te laten horen tot het volgende probleem)krijgt íe gelijk de wind van voren dat het niet kan wat hij omschrijft. Legt TS het nog eens uit, wéér niet goed...
Ik kan me voorstellen dat TS het hier zo gauw voor gezien houdt,wat jammer zou zijn,en het forum zijn eigen glazen ingooit op deze manier.

Ik wil graag pleiten voor een beetje verdraagzaamheid en samenwerking ipv muggenziften.

Ook ik zal wel het eea naar mijn hoofd krijgen nu,maar dat risico neem ik op de koop toe,simpelweg omdat ik dit forum graag zie bloeien en dat kan alleen door ieder in zijn waarde te laten. En nee,ik heb geen psychologie gestudeerd.

En ik heb respect voor de knappe koppen hier maar we zijn niet allemaal professor in de techniek,daarvoor was dit forum toch juist ?

Auke.
 
Ik vind het zo jammer dat je hier soms na 3 posts voor debiel word uitgemaakt..
Ik vind het forum an sich echt top,veel kennis en amicaliteit,maar ook vaak ego's die schijnbaar moeilijk onderdrukt kunnen worden.

TS heeft een probleem met zijn motor,vindt dit forum en maakt er dankbaar gebruik van. Helaas omschrijft hij zijn probleem ms ietwat onhandig en na een nette terugkoppeling,(wat velen overigens nalaten om nooit weer iets te laten horen tot het volgende probleem)krijgt íe gelijk de wind van voren dat het niet kan wat hij omschrijft. Legt TS het nog eens uit, wéér niet goed...
Ik kan me voorstellen dat TS het hier zo gauw voor gezien houdt,wat jammer zou zijn,en het forum zijn eigen glazen ingooit op deze manier.

Ik wil graag pleiten voor een beetje verdraagzaamheid en samenwerking ipv muggenziften.

Ook ik zal wel het eea naar mijn hoofd krijgen nu,maar dat risico neem ik op de koop toe,simpelweg omdat ik dit forum graag zie bloeien en dat kan alleen door ieder in zijn waarde te laten. En nee,ik heb geen psychologie gestudeerd.

En ik heb respect voor de knappe koppen hier maar we zijn niet allemaal professor in de techniek,daarvoor was dit forum toch juist ?

Auke.


Dank Auke, dat beschrijft inderdaad een beetje het algehele verhaal. :}
 
Ik had de beste bedoelingen met mijn vraag en het melden van de uiteindelijke oplossing van mijn probleem. Dit wordt duidelijk niet in dank afgenomen.

Spijtig, had wat anders verwacht maar ik zal mijn verwachtingen maar weer bijstellen haha.

Lekker volkje hier! _O- :W

Thomas.... Dit is geen forum waar mensen een blad voor hun mond nemen.
Gelukkig, want zeker als je met technische onderwerpen bezig bent wil je geen antwoord waarmee je alsnog 26 kanten op kan. Dan heb je gewoon strakke antwoorden nodig. En een strakke vraagstelling.

Je omschrijving in je openingspost laat voor een technisch onderlegd iemand ( zoals je zelf dus niet bent, zoals je zelf aangeeft ) weinig aan duidelijkheid over. Het is een omschrijving waarbij het logisch is dat men aan problemen rondom de koppeling denkt en je dus ook die tip geeft.

Het blijkt dat jouw omschrijving niet geheel adequaat is, je hebt dingen weggelaten/bijgevoegd die juist wel of niet relevant zijn. Dat is de oorzaak dat je niet de juiste oplossing op een presenteerblaadje krijgt en het is terecht dat je daar op gewezen word.

Als ik vervolgens lees hoe je daarop reageert...en ipv op de reactie gewoon vol op de persoon reageert dan kan ik niet anders concluderen dat je zelf degene bent die eerst onduidelijkheid veroorzaakt en vervolgens anderen aanvalt met nogal grove uitspraken op hun als persoon.

Fijn dat je probleem opgelost is, maar ga nu niet plots de grote baas uithangen, daar is geen plaats voor op M-F !







Dank Auke, dat beschrijft inderdaad een beetje het algehele verhaal. :}

Je hebt ook dit stukje gelezen uit die reply ?

Helaas omschrijft hij zijn probleem ms ietwat onhandig


Ik wil graag pleiten voor een beetje verdraagzaamheid en samenwerking ipv muggenziften.

dat kan alleen door ieder in zijn waarde te laten. En nee,ik heb geen psychologie gestudeerd.

Je bent het er mee eens, dus ik ga er van uit dat je ook dat deel voortaan zult naleven op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Thomas.... Dit is geen forum waar mensen een blad voor hun mond nemen.
Gelukkig, want zeker als je met technische onderwerpen bezig bent wil je geen antwoord waarmee je alsnog 26 kanten op kan. Dan heb je gewoon strakke antwoorden nodig. En een strakke vraagstelling.

Je omschrijving in je openingspost laat voor een technisch onderlegd iemand ( zoals je zelf dus niet bent, zoals je zelf aangeeft ) weinig aan duidelijkheid over. Het is een omschrijving waarbij het logisch is dat men aan problemen rondom de koppeling denkt en je dus ook die tip geeft.

Het blijkt dat jouw omschrijving niet geheel adequaat is, je hebt dingen weggelaten/bijgevoegd die juist wel of niet relevant zijn. Dat is de oorzaak dat je niet de juiste oplossing op een presenteerblaadje krijgt en het is terecht dat je daar op gewezen word.

Als ik vervolgens lees hoe je daarop reageert...en ipv op de reactie gewoon vol op de persoon reageert dan kan ik niet anders concluderen dat je zelf degene bent die eerst onduidelijkheid veroorzaakt en vervolgens anderen aanvalt met nogal grove uitspraken op hun als persoon.

Fijn dat je probleem opgelost is, maar ga nu niet plots de grote baas uithangen, daar is geen plaats voor op M-F !


Dat was ook niet de intentie. Nogmaals; ik wilde enkel laten weten wat de oplossing voor MIJN probleem was. Maar goed, als ze mensen als jij al moderator maken met dit soort belachelijke reacties.. dan snap ik de rest van de reacties ineens veel beter!
 
Dat was ook niet de intentie. Nogmaals; ik wilde enkel laten weten wat de oplossing voor MIJN probleem was. Maar goed, als ze mensen als jij al moderator maken met dit soort belachelijke reacties.. dan snap ik de rest van de reacties ineens veel beter!

Het is perfect als je jouw oplossing weergeeft, dat kan anderen helpen en dat is toch de bedoeling van een forum :)


Maar....

De motor heeft 44d km op de teller, zou een beetje vroeg zijn voor een versleten koppelingsplaat toch? en waarom een koppakking, dit heeft niet direct verband met elkaar lijkt mij?

Dat je hier begint over een koppakking :? Dat is grappig, daar heeft niemand het over gehad en echt zo vreselijk niet ter zake doend :?


en

He, wat fijn te lezen dat er nog steeds mensen op fora zitten die de nodige onzin uit kramen zonder goed te lezen :)

oké prutser & co,

Zoals je misschien gezien hebt, als je überhaupt alles gelezen hebt, claim ik enkel dat ik MIJN probleem hier mee opgelost heb. Dus als je volgende keer de 3,5 hersencel die je hebt weer eens in wilt zetten, lees dan a.u.b. eerst even :) :t *O*

Ik had de beste bedoelingen met mijn vraag en het melden van de uiteindelijke oplossing van mijn probleem. Dit wordt duidelijk niet in dank afgenomen.

Spijtig, had wat anders verwacht maar ik zal mijn verwachtingen maar weer bijstellen haha.

Lekker volkje hier! _O- :W


Helemaal goed grote meneer. *O* :W


Dat was ook niet de intentie. Nogmaals; ik wilde enkel laten weten wat de oplossing voor MIJN probleem was. Maar goed, als ze mensen als jij al moderator maken met dit soort belachelijke reacties.. dan snap ik de rest van de reacties ineens veel beter!



Tja, dan ben je gewoon volop anderen aan het sarren en beledigen.
Mensen nemen de moeite om je te helpen en uitleg te geven. Dan zijn dit soort opmerkingen echt niet lief :N


Mocht je op deze manier verder gaan dan zul je al vrij snel niet meer kunnen inloggen op M-F.
 
Het is perfect als je jouw oplossing weergeeft, dat kan anderen helpen en dat is toch de bedoeling van een forum :)


Maar....Dat je hier begint over een koppakking :? Dat is grappig, daar heeft niemand het over gehad en echt zo vreselijk niet ter zake doend :?


enTja, dan ben je gewoon volop anderen aan het sarren en beledigen.
Mensen nemen de moeite om je te helpen en uitleg te geven. Dan zijn dit soort opmerkingen echt niet lief :N


Mocht je op deze manier verder gaan dan zul je al vrij snel niet meer kunnen inloggen op M-F.

Oh nee toch?? Dat zou zo vervelend zijn.. het is zo'n enorm leuke en hechte community! :N

Wat een grap dit.. hele dikke doei! :W :r
 
Oh nee toch?? Dat zou zo vervelend zijn.. het is zo'n enorm leuke en hechte community! :N

Wat een grap dit.. hele dikke doei! :W :r

Ik ben niet van plan mij door jou uit de tent te laten lokken en je nu te bannen omdat je zo op mij reageert, daarin sta ik nogal wat meters boven jou, zo te lezen :)


tumblr_mg0f54w9tl1ruf5sbo1_500_large.jpg




Als het maar duidelijk is dat je niet nogmaals zo op één van de andere lieve M-Férs zo reageert, dan lig je eraf.
 
Laatst bewerkt:
Voor iemand met een Deaville heeft hij wel erg veel zelfvertrouwen, overmoedig veel bijna.

Oeps geef ik daar toch een waardeoordeel,..moet ik niet meer doen. :X
 
Laatst bewerkt:
He, wat fijn te lezen dat er nog steeds mensen op fora zitten die de nodige onzin uit kramen zonder goed te lezen :)

vanuit al mijn goedheid zal ik je nog een beetje meer onderwijzen in het uitkramen van onzin :

als je motor slecht begint te draaien vanwege benzine tekort, en daarna ineens terug oppakt omdat er plots toch weer benzine voorhanden is, zal je toerenteller nooit "omhoog schieten naar 5500-6000 tpm" zolang je je koppeling niet hebt ingetrokken of je bak in neutraal hebt gezet. je teller zal zelfs amper bewegen buiten het feit dat hij zal stoppen met zakken omdat de motor uitbolt en weer beginnen te stijgen omdat de motor weer accelereert. dit vanwege het simpele feit dat je motor verbonden is met het achterwiel en plots toerentalveranderingen van de motor onmogelijk zijn zonder dat ook het achterwiel die veranderingen volgt. maw : dat het achterwiel blokkeerd of doorspint, of dat de verbinding motor-wiel onderbroken wordt

dus zoals ik al zei : of je hebt een ander probleem opgelost, of je omschrijving van je probleem zat er zover naast dat het gel*l was.
 
dus zoals ik al zei : of je hebt een ander probleem opgelost, of je omschrijving van je probleem zat er zover naast dat het gel*l was.

Toen ik de openingspost las was mijn eerste gedachte: "springt uit de 5e versnelling" omdat ik dat al tientallen keren heb gerepareerd en het verschijnsel inderdaad precies is wat de TS beschrijft, en volledig overeenkomt met jouw technische verklaring: afgeronde dogs en beginnend kromme vork.

Ik denk inderdaad dat de TS een ander probleem heeft "opgelost" omdat de symptomen die hij duidelijk beschrijft moeilijk anders te interpreteren zijn. Zelfs een blinde mongool kan nog zien/merken dat het toerental even omhoog schiet en de aandrijving wegvalt voor een fractie van een seconde.

Dus de kans is zeer groot dat hij nog steeds met een verrotte bak rondrijd, een duur grapje.

En gezien de hartverwarmende reacties van de TS op de hulp hier gun ik hem dat van harte... :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan