Zweten motorblok - honda hornet pc34

tommyxlos

Die hard MF'er
28 aug 2012
726
7
Zoetermeer
Hi mijn honda hornet begint plots erg te zweten. Nou is het nog niet eens zo heel warm :x. De vraag is, is dit heel erg? Is dat een kapotte pakking of het resultaat van gewoon veel rijden en het valt me nu pas op.

DWbcBK1.jpg
 
Het is minimaal, wordt dagelijks mee gereden en laatste keer wassen is wel heul ffies geleden. Maar stel ik laat het vervangen dan is dat een dagje werk, kleppen stellen, pakking, nokkenasketting, 1000€ lichter? Grof gezegd?
 
Het is minimaal, wordt dagelijks mee gereden en laatste keer wassen is wel heul ffies geleden. Maar stel ik laat het vervangen dan is dat een dagje werk, kleppen stellen, pakking, nokkenasketting, 1000€ lichter? Grof gezegd?
Tja, als er niks tussen blijkt te zitten, kan t ook niet vervangen worden :?
 
een koppakking zit er wel alleen geen voetpakking. en laat het nu tussen de kop en de cilinder wat zweten (daar waar de koppakking zit). je zou bij de volgende klepstelbeurt even kunnen vragen of de kopbouten nog goed vast zitten.
maar mijn idee zou zijn als het niet erger wordt kan je voor 1000 euro een bult olie en schoonmaakmiddel kopen en dan kan je nog heel wat kilometers maken voor de zelfde kosten en dan moet de motor eerst maar eens laten zien dat hij dat redt.
 
Laatst bewerkt:
Hi mijn honda hornet begint plots erg te zweten. Nou is het nog niet eens zo heel warm :x. De vraag is, is dit heel erg? Is dat een kapotte pakking of het resultaat van gewoon veel rijden en het valt me nu pas op.

[afbeelding]
Zou zelf even kijken of de cilinderbouten aangetrokken kunnen worden
Tussen blok en onderkant cilinder zit eigenlijk altijd een pakking daar mag de boel niet lekken en of valse lucht blazen.
Advies niet blijven rijden maar nakijken die handel
 
Terug
Bovenaan Onderaan