Motor-Forum

Select Forum

Remcapaciteit verbeteren van Blackbird+EMLGT2001

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
Er word wel heel veel gesproken over remblokken/remklauwen enz om aan te passen maar word hier nu echt zo aan voorbijgegaan:

quote:
Icul8r schreef op 15 augustus 2017 @ 16:38:
Nee remmen zijn niet super hard. Beetje zacht zelfs. Misschien wat lucht en de vloeistof is inmiddels ook 2,5 jaar oud.

Welke klauwen / blokken je ook monteert, zo zal je nooit fatsoenlijk kunnen remmen.
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
En het pasklare antwoord is er niet. Je zult toch echt zelf aan het experimenteren moeten slaan. Stukje bij beetje wordt het dan hoe je het leuk hebben wilt. Leuk hoor!

Maar dus eerst inderdaad zorgen dat je de lucht eruit krijgt!
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

MT09T ZX6R CBR1100XX+EMLGT2001

Reg. datum:
06 nov. 2002
quote:
MeanBlueMan schreef op 29 augustus 2017 @ 18:08:
Er word wel heel veel gesproken over remblokken/remklauwen enz om aan te passen maar word hier nu echt zo aan voorbijgegaan:

[...]

Welke klauwen / blokken je ook monteert, zo zal je nooit fatsoenlijk kunnen remmen.

Snap ik ook uiteraard, maar zoals je hebt kunnen lezen was ik destijds bij aanschaf en na de grote beurt inclusief nieuwe 5.1 remvloeistof en nog een keer extra laten ontluchten door Van Gils nooit gecharmeerd van de remkracht van de combi. Dus ja, ik ga verversen, maar weet bijna zeker dat dit niet de remkracht gaat opleveren die ik graag zou willen hebben :-)
A good friend bails you out of jail
A true friend sits beside you mumbling 'Damn, we fucked up!'
GSX-550ES,CBR600F2,CBR600F4,VTR1000F,CBR600RR,DL650k5,GTS1000+SIDEBIKE,KTM950SM
MT09TR, ZX6R(03), CBR1100XX+EMLGT2001

Trafficjammer

Reg. datum:
15 mrt. 2004
Ik had op mijn GL1100-EZS TPSL combinatie ook last van een waardeloze achterrem in combinatie met de bak (alleen pedaal). Na vele mislukte pogingen de remkracht te verbeteren brachten gesinterde blokken de oplossing. Dat is echt een wereld van verschil. Ik werd ook gewaarschuwd dat de schijven sneller zouden slijten. Maar so-what.

Een radiale pomp geeft in principe niet meer druk dan een andere pomp. Je hoeft hier geen verbetering van te verwachten.
Femme (in de oud Germaanse betekenis en niet in de Franse)

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
En je gaat er van uit dat van Gils alle.lucht er uit heeft weten te krijgen?

Als een rem niet hard is, zit er ergens nog lucht in t systeem.
Tenzij je een jaren 70 remsysteem hebt met bijbehorende poreuze remleidingen
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

Reg. datum:
06 nov. 2002
quote:
EHE schreef op 30 augustus 2017 @ 07:35:
En je gaat er van uit dat van Gils alle.lucht er uit heeft weten te krijgen?

Als een rem niet hard is, zit er ergens nog lucht in t systeem.
Tenzij je een jaren 70 remsysteem hebt met bijbehorende poreuze remleidingen

Het is voor mijn gevoel niet de lucht. Nogmaals de oude remvloeistof versterkt uiteraard en dit ga ik verversen. Ik knijp de handrem nog steeds niet tegen het handvat aan, hoe hard ik ook knijp.

Maar onder zware belading maximum aan bagage en 2 kinderen in de bak die alleen maar zwaarder worden, heb ik het gevoel dat de remmen te weinig capaciteit hebben voor de zijspancombinatie. Waar je met je solofiets dit gevoel echt nooit hebt, heb ik dat met deze EML combi(en overigens ook met de GTS1000+SideBike) wel.

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Icul8r schreef op 29 augustus 2017 @ 22:41:

[...]

Snap ik ook uiteraard,
maar zoals je hebt kunnen lezen was ik destijds bij aanschaf en na de grote beurt inclusief nieuwe 5.1 remvloeistof en nog een keer extra laten ontluchten door Van Gils nooit gecharmeerd van de remkracht van de combi. Dus ja, ik ga verversen, maar weet bijna zeker dat dit niet de remkracht gaat opleveren die ik graag zou willen hebben :-)

Het gaat niet eens om verversen.

Het gaat erom dat je remmen dusdanig ontlucht zijn dat ze WEL hard zijn.

Een motoGP motor heeft 'hardware'matig vast de beste remmen die je je kan bedenken en die zullen overgekwalificeerd zijn voor een normale motor op de openbare weg. En toch remmen die ook bagger als er ook maar een druppel lucht in zit. Dan zullen ze alsnog slechter remmen als jouw standaard remmen als ze wel hard en goed ontlucht zijn.

Ik heb echt het gevoel dat je aan de eerste basisstappen voorbij gaat en alvast van alles wil gaan vervangen terwijl de basis nog niet goed is. En dat je nu met andere onderdelen die 'fout' wellicht gewoon meeneemt.
Het is mijn geld niet, je geeft het maar uit maar wellicht zou je met goed ontluchten op een goedkopere manier beter resultaat krijgen en dat vind ik zonde.

Maar al met al hoop ik dat je uiteindelijk de remmen zult hebben waar je tevreden mee zult zijn :)
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Reg. datum:
18 aug. 2017
Ja idd hem hendel voor bediend maar ik rem klauw
Voor. De ander in combinatie met achter en de bak

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Raimondo schreef op 06 september 2017 @ 17:07:
Ja idd hem hendel voor bediend maar ik rem klauw
Voor. De ander in combinatie met achter en de bak

Probeer het nog eens.
Hier kan ik geen worst van maken.....
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
06 nov. 2002
quote:
Super Blackbird schreef op 07 september 2017 @ 12:25:

[...]

Probeer het nog eens.
Hier kan ik geen worst van maken.....

Ik denk dat hij met de voorrem slechts alleen 1 remklauw voor bediend. De voetrem bediend achterwiel, zijspanwiel en de tweede remklauw op het voorwiel.

Het staat er vrij cryptisch. :)

Reg. datum:
18 aug. 2017
Idd ja met voor remhendel een klauw
En met achter rem pendaal een klauw voor de achter rem
En de bak. De tweede leiding naar de achter klauw
Die de binnenste zuiger bediend heb ik weg gelaten.
Hoop dat het zo duidelijker is

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.