ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Ik heb dat balletje van het onderplaatje van de TT afgeboord,twee gaatjes in het dikke plaatje geboord ,
draad in getapt,en van onderaf door de stuurklamp met 2 boutjes en rubberen ringen ertussen vastgezet.
Blijf zo goed zicht op mijn meters houden en op de TomTom
Zit perfect in het zicht en trilt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als hier mijn Garmin Zumo op past en ik krijg mijn contactsleutel er nog makkelijk in dan heb ik hier wel interesse in.

Ik heb geloof ik nog een gevreesde topplaat liggen met een RAM kogel in het midden, die vervangt die standaard brug met Kawasaki logo. Zal eens in de onderdelendoos graven, past toch niet op de fatbar. Gebruik zelf trouwens een RAM kogel op een M10 draadstift die in het montagepunt van de spiegels past (ik heb bar-ends)
 
Is ook een idee maar ik heb hem liever in het midden (mits ik geen gedoe krijg met mijn contactsleutel).

[afbeelding]

Gewoon met de stuurklem. Zoals de Garmin bij mij zit kan ik precies de tellers etc. nog zien. In het midden komt niet lekker uit met het contactslot en tanktas vind ik. Alles netjes aangesloten met een relais via het contact geschakeld.
 
z1300 , aangezien er op het zrx forum ook 1300 liefhebbers zijn , iemand ervaring met open filters , ik krijg hem aan geen kanten afgesteld , volgende week gaat ie naar TOVAMI een dynojet erin , op de testbank ermee. Ben het beu met dat manueel zoeken en testen. Sommige handelaars zien je liever niet komen met je oldie. dus naar Ruud.
full
 
z1300 , aangezien er op het zrx forum ook 1300 liefhebbers zijn , iemand ervaring met open filters , ik krijg hem aan geen kanten afgesteld , volgende week gaat ie naar TOVAMI een dynojet erin , op de testbank ermee. Ben het beu met dat manueel zoeken en testen. Sommige handelaars zien je liever niet komen met je oldie. dus naar Ruud.[afbeelding]

Gewoon naar Ruud gaan, kost wat maar dan heb je ook wat :Y Carbs moet je niet zelf willen afstellen, kost je onwijs veel tijd en zeker met een 6-cilinder.
 
meestal krijg je met een stage 3 een goede basis om af te stellen, daarna is het nog een beetje spelen met de jets en de naaldhoogte natuurlijk. Misschien even een mailtje naar factory pro of dynojet of ze je een baseline kunnen geven, moet haast wel.

afstellen bij Ruud is natuurlijk nog beter!

zal eens de kelder in duiken binnenkort!

zondag ga ik nog even langs de motorbeurs, hier nog mensen die heengaan? (naar de beurs, iedereen gaat uiteindelijk een keertje heen natuurlijk :+ )
 
meestal krijg je met een stage 3 een goede basis om af te stellen, daarna is het nog een beetje spelen met de jets en de naaldhoogte natuurlijk. Misschien even een mailtje naar factory pro of dynojet of ze je een baseline kunnen geven, moet haast wel.

afstellen bij Ruud is natuurlijk nog beter!

zal eens de kelder in duiken binnenkort!

zondag ga ik nog even langs de motorbeurs, hier nog mensen die heengaan? (naar de beurs, iedereen gaat uiteindelijk een keertje heen natuurlijk :+ )

Scherp }) }) })

Maar nee, geen MB voor mij. Ben nu twee keer geweest, maar ik blijf het verschrikkelijk vinden. Zal aan mij liggen, aangezien er elk jaar zoveel man op af komt maar ik pas O-)
 
mooi prijsje!

Wat meestal goed helpt is als het spul al gevuld is de klauwen los halen en zorgen deat de leiding het hoogste punt is. Dan rustig de remzuigers wat indrukken zodat je de lucht via het reservoir eruit drukt, dit aan twee kanten doen natuurlijk. Ook helpt het als de MC goed zijn lucht kwijt kan, s vaak een kwestie van even draaien aan het stuur, of even los halen voor optimaal effect.

(of brembo MC's monteren, die hebben een ontluchting bovenop :+ )

ben ook niet zo'n fan van de MB, maar een maatje van me vind het erg leuk en ik wil wel wat helmen en pakken passen
 
z1300 , aangezien er op het zrx forum ook 1300 liefhebbers zijn , iemand ervaring met open filters , ik krijg hem aan geen kanten afgesteld , volgende week gaat ie naar TOVAMI een dynojet erin , op de testbank ermee. Ben het beu met dat manueel zoeken en testen. Sommige handelaars zien je liever niet komen met je oldie. dus naar Ruud.[afbeelding]

Verbaasd mij niks,die filtertjes lijken mij veel te klein voor een 1300.
Kijk maar eens wat hier onder zit,
0dfae46be848126447ddcd4a945f4661.jpg
 
Laatst bewerkt:
3 carbs voor 6 cilinders?

meer filteroppervlak is beter natuurlijk maar zou zo ook moeten werken met een kleinere jet.
 
Zondag een Bagster Spider gekocht bij Goedhart. Vandaag voor 't eerst mee te werk geweest. Prima tassie! :t

1519115278.jpg

Niet bijzonder groot, maar de 13" Dell laptop van kantoor past plat op de bodem en daarboven nog ruimte zat om lunch en wat andere rommel mee te nemen. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je dat gedaan? Is er iets voorbereid of heb je dat zelf zo geregeld?
Op de ZRX moet ik nog eens gaan uitzoeken wat de beste optie is.

Ik heb eerst met een multimeter gezocht naar een draad die geschakeld wordt door het contact. Hier heb ik een extra draadje bijgeprikt wat de schakeldraad naar een maak-relais is. Het relais / navigatie sluit je vervolgens gewoon aan op de accu. Op deze manier loopt er geen (te) grote stroom door draden die zijn afgezekerd voor een bepaalde functie, maar heeft alles zijn eigen aansluitingen met eigen zekeringen.

full

De oranje draad is de schakeldraad van het relais. De rood / zilveren draad komt uit die loshangende stekker. Ik heb de originele schuifstekker losgehaald (niet afgeknipt!) en een nieuwe stekker eraan gezet, waarbij de schakeldraad meteen is meegenomen.

full

Hier zit alles weer netjes in elkaar.

full

Het relais en de zekering heb ik weggewerkt onder het zijkapje. Dat vond ik wel een goede plek. De isolatietape is om de kabels een beetje netjes bij elkaar te houden.
 
meestal krijg je met een stage 3 een goede basis om af te stellen, daarna is het nog een beetje spelen met de jets en de naaldhoogte natuurlijk. Misschien even een mailtje naar factory pro of dynojet of ze je een baseline kunnen geven, moet haast wel.

afstellen bij Ruud is natuurlijk nog beter!

zal eens de kelder in duiken binnenkort!

zondag ga ik nog even langs de motorbeurs, hier nog mensen die heengaan? (naar de beurs, iedereen gaat uiteindelijk een keertje heen natuurlijk :+ )


Jawel , afspraak bij Ruud . en tevreden terug , heeft er vroeger veel gedaan 6 cil.
 
Vrijdagmiddag (ik heb een halve dag genomen) ga ik voor het eerst naar de motorbeurs. Ooit in een grijs verleden weleens naar de Motor rai geweest maar nog nooit naar deze beurs.

zondag ga ik nog even langs de motorbeurs, hier nog mensen die heengaan? (naar de beurs, iedereen gaat uiteindelijk een keertje heen natuurlijk :+ )
 
meestal krijg je met een stage 3 een goede basis om af te stellen, daarna is het nog een beetje spelen met de jets en de naaldhoogte natuurlijk. Misschien even een mailtje naar factory pro of dynojet of ze je een baseline kunnen geven, moet haast wel.

afstellen bij Ruud is natuurlijk nog beter!

zal eens de kelder in duiken binnenkort!

zondag ga ik nog even langs de motorbeurs, hier nog mensen die heengaan? (naar de beurs, iedereen gaat uiteindelijk een keertje heen natuurlijk :+ )

Nee ik ga niet. Beetje ook een principe kwestie en ik heb ook niets nodig. Je betaald toch ook geen entree als je b.v. naar de Media Markt gaat of naar de AH om wat te kopen. Het moet gewoon gratis entree zijn en dan heb ik het nog niet eens over de parkeerkosten...
 
Ik heb eerst met een multimeter gezocht naar een draad die geschakeld wordt door het contact. Hier heb ik een extra draadje bijgeprikt wat de schakeldraad naar een maak-relais is. Het relais / navigatie sluit je vervolgens gewoon aan op de accu. Op deze manier loopt er geen (te) grote stroom door draden die zijn afgezekerd voor een bepaalde functie, maar heeft alles zijn eigen aansluitingen met eigen zekeringen.

[afbeelding]
De oranje draad is de schakeldraad van het relais. De rood / zilveren draad komt uit die loshangende stekker. Ik heb de originele schuifstekker losgehaald (niet afgeknipt!) en een nieuwe stekker eraan gezet, waarbij de schakeldraad meteen is meegenomen.

[afbeelding]
Hier zit alles weer netjes in elkaar.

[afbeelding]
Het relais en de zekering heb ik weggewerkt onder het zijkapje. Dat vond ik wel een goede plek. De isolatietape is om de kabels een beetje netjes bij elkaar te houden.

Waar is dat relais voor nodig ?

Bij mijn TomTom 410 heb ik de voeding van het stads licht afgehaald , hoef je verder niks moeilijk te doen en het is geschakeld , heb er ook nog een dubbele USB aansluiting bij zitten en tot nu toe :t dat trekt toch geen KW aan stroom weg :?

GREETZ
 
Ziet er netjes uit Jan! :t
Volgens mij stond er in de handleiding van mijn TT dat je geen draad van de verlichting moest pakken. :?

Even tussendoor, zo'n Petfles blijft goed staan op de tankdop van een ZRX:
1519141208.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan