ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Het is echt wel een gezellig groepje maar soms dan gaat 't ff los. De meets zijn altijd wel gezellig. De ene keer drukker dan de andere. Er is best een hoop kennis aanwezig dus dat is ook erg handig.
Vind dat gemopper wel lachwekkend.
Zo goedemorgen.. Idd gezellig hier. Snap wel waarom die meets slecht op gang komen, maar wil nog wel een poging wagen?😬
 
Best gezellig weer hier. Ben ik ff blij dat ik (bijna) alles zelf doe *D :W

Ik ook, als er dan iets fout is gegaan kan ik mijzelf alleen maar aankijken in de spiegel en zeggen ' stomme ezel ' en weer opnieuw beginnen.

En Joost met eigen spullen komen zit eigenlijk niemand op te wachten ,de tuner niet maar ook de loodgieter, cv monteur ,elektriecien, tuinier en stratenmaker enzv niet :(

Dus ja wie heeft gelijk in dit verhaal, ik weet het niet. :N :N

GREETZ
 
Hoi Huib,

Jeroen heeft nimmer aangegeven dat hij zelf de spullen wilde leveren. Trouwens een vacuumrubber doorrekenen voor 140,00 die in de handel voor 59,00 verkrijgbaar is is echt geen korting. In ogenschouw genomen dat ik zelf de spullen leverde maakt het er dus alleen maar duur op: 875,00 voor het plaatsen ve setje, een vac rubber en een slepend geluid vd remmen. (dat was ook niet opgelost)
Dat heeft niks met de werkzaamheden te maken. Ik werk bij een groot bedrijf waar men veel werkt met motoren. die vonden de motor ook slecht lopen. Als iets duur is en het werkt maak ik geen problemen. Ik heb in eerste instantie zelfs een fooi gegeven omdat ik er vanuit ging dat Jeroen vakwerk zou afleveren. Dat herinner ik mij van de 1200. Dat was anders toen ik de dagen erna de motor zag afslaan en de choke verzoop de motor. Hij liep erg futloos. En dat weet hij.

Jeroen gebruikte de mj126 met de gasnaalden op de 5e groef met de mengeselschroeven dik 3 slagen uit gedraaid.
Dat gaf veel te veel brandstof op het mengsel. De motor stonk naar benzine en de tank was bij 149km gewoon leeg (2x).

Ik heb uiteindelijk zelf de mj130, en alles volgens Tovami instructie geplaatst en dat in 3 uurtjes werk.
Ik had Ruud Fredriks ook gevraagd om advies hoe om te gaan met mijn niet naar tevredenheid lopende motor.

Met dat advies had ik Jeroen gevraagd aanpassingen te doen. Maar dan zei hij dat hij zelf vond dat de motor goed was afgesteld en dat meerwerk ook meerkosten zouden betekenen. Je zou zeggen dat een ontevreden klant een ander antwoord verwacht van een professional.

Grt Joost


Ik ook, als er dan iets fout is gegaan kan ik mijzelf alleen maar aankijken in de spiegel en zeggen ' stomme ezel ' en weer opnieuw beginnen.

En Joost met eigen spullen komen zit eigenlijk niemand op te wachten ,de tuner niet maar ook de loodgieter, cv monteur ,elektriecien, tuinier en stratenmaker enzv niet :(

Dus ja wie heeft gelijk in dit verhaal, ik weet het niet. :N :N

GREETZ
 
Heren, even een dringende vraag. Ik ben mijn achterbrug opnieuw aan het inbouwen na coaten maar er blijft speling op zitten :$ Als in van links naar rechts over de as heen.

Ik heb hem opgebouwd zoals de tekening van CMSNL, maar ik heb het gevoel dat hij rechts aan de kant van de rem vreemd tegen het frame zit. Hij zit daar direct met de lager tegen het frame aan, net zoals op de tekening (met een dust-seal ernaast) maar ik vertrouw die speling niet zo.

Kawasaki ZR1100D4 ZRX1100 2000 EUROPE FR SWINGARM - buy original SWINGARM spares online

Moet er ergens nog iets extra's tussen of hoort die speling?

Edit: Kleine toelichting, ik heb aan de linkerkant eerst de seal en bus geplaatst en daar pas overheen de zwarte rubberen kettinggeleider. Op de tekening staat dit andersom maar dit lijkt me niet echt te kloppen. Rubber tussen twee metalen verbindingen gaat natuurlijk ook speling geven :?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit er ook een tovami kit in ook ingebouwd door een tuner die is ook begonnen zoals ze het voorschrijven in de beschrijving, dit bleek ook niet te kloppen door weer een verandering te doen aan de gasnaalden en sproeiers gaat er wel weer een berg tijd overheen en dat wordt uiteraard wel doorberekend de kosten bij mij waren ook 650 euro excl pods kit en carter filter .


Ik heb gezegd wat er is gebeurd. Het is niet dat hij aan mij 875 euro heeft betaald voor 12,5 arbeidsuren (!!) om 1 setje met instructie in te bouwen.
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet. Ik heb jullie alleen gewaarschuwd wat er is voorgevallen ook al probeert Jeroen alles om te draaien hier.
 
Tuurlijk kan dat per motor verschillen. Alleen nu rijdt de 11 wel super en volgens instructie. De symptomen die ik beschrijf geven toch duidelijk aan dat het niet goed is afgesteld.

Bij mij zit er ook een tovami kit in ook ingebouwd door een tuner die is ook begonnen zoals ze het voorschrijven in de beschrijving, dit bleek ook niet te kloppen door weer een verandering te doen aan de gasnaalden en sproeiers gaat er wel weer een berg tijd overheen en dat wordt uiteraard wel doorberekend de kosten bij mij waren ook 650 euro excl pods kit en carter filter .
 
Meestal hebben die tuners wel wat gegevens van meerdere zrx en die ze voorheen al gedaan hebben dus dan heb je al een setup om in terug te kijken ,toch blijft het een beetje gissen waar je mee gaat beginnen wat betreft sproeier maat en hoogte van de naalden er zijn natuurlijk meerdere kits te koop en deze zijn toch allemaal verschillend de 1 gebruikt pods en de ander weer een k&n filter in de airbox dat heeft allemaal invloed op de sproeiermaat en lucht mengsel schroef .
Nu heb jij zelf de sproeiers en gas naalden weer veranderd en je zegt dat ie nu als een speer loopt dat zou goed kunnen maar wie zegt nu dat de lucht mengsel verhouding goed staat als dit te arm staat kan je er grote schade van krijgen,dit zou je kunnen zien aan de verbranding als je er een bougie uithaalt maar ook dit is maar een beetje gissen .
maar als je er zelf een goed gevoel bij hebt lekker zo houden ,als ie maar meer als 150 km op een tank rijd want dat is wel erg weinig 200 moet je toch wel halen bij flink gas geven . ;)
i
Tuurlijk kan dat per motor verschillen. Alleen nu rijdt de 11 wel super en volgens instructie. De symptomen die ik beschrijf geven toch duidelijk aan dat het niet goed is afgesteld.
 
Heren, even een dringende vraag. Ik ben mijn achterbrug opnieuw aan het inbouwen na coaten maar er blijft speling op zitten :$ Als in van links naar rechts over de as heen.

Ik heb hem opgebouwd zoals de tekening van CMSNL, maar ik heb het gevoel dat hij rechts aan de kant van de rem vreemd tegen het frame zit. Hij zit daar direct met de lager tegen het frame aan, net zoals op de tekening (met een dust-seal ernaast) maar ik vertrouw die speling niet zo.

Kawasaki ZR1100D4 ZRX1100 2000 EUROPE FR SWINGARM - buy original SWINGARM spares online

Moet er ergens nog iets extra's tussen of hoort die speling?

Edit: Kleine toelichting, ik heb aan de linkerkant eerst de seal en bus geplaatst en daar pas overheen de zwarte rubberen kettinggeleider. Op de tekening staat dit andersom maar dit lijkt me niet echt te kloppen. Rubber tussen twee metalen verbindingen gaat natuurlijk ook speling geven :?

Tsja lastig van afstand advies te geven. Ik heb met de inbouw van mijn achterbrug geen problemen gehad. Het enige wat ik kan bedenken heb je de juiste lagers gebruikt?
 
Ik blijf eraf , aan die carburatie en luchtfilter , zrx is toch al razendsnel genoeg of rij ik niet genoeg dat ik telkens weer onder de indruk ben van de prestaties.
 
Heb tegen mezelf ook al stomme ezel gezegd , had een motor opgekrikt via het steunpunt onderaan de motor , maar het achterwiel niet geblokkeerd bij het krikken ( het voorwiel was eruit ) begon ie te rijden achteruit , recht op z'n carter gebonkt , en ja gebroken , alle olie eruit , was direct in andere sferen kwa stemming.




Ik ook, als er dan iets fout is gegaan kan ik mijzelf alleen maar aankijken in de spiegel en zeggen ' stomme ezel ' en weer opnieuw beginnen.

En Joost met eigen spullen komen zit eigenlijk niemand op te wachten ,de tuner niet maar ook de loodgieter, cv monteur ,elektriecien, tuinier en stratenmaker enzv niet :(

Dus ja wie heeft gelijk in dit verhaal, ik weet het niet. :N :N

GREETZ
 
Fik.
Rij ik hier in de Eiffel zijn mijn remmen klote.
Pakt niet lekker. Wel genoeg profiel maar alsof de zuigers niet helemaal super lopen. Soms klapt die vast en soms zompig en soms helemaal niks :/

Kutzooi B|
 
full

full

Ik ben weer lekker aan het bouwen. ;)
 
Pietje ongeduld.....je ledkoplamp is onderweg....


Deze menke zit niets dwars hoor....hoef je mij niet prive te sturen hoor hoor..mag de rest best lezen hoor...

Maar hier niet a public roepen dat jouw led lamp wat duurt terwijl ik schrijf dat ik naar spanje ben en het weekend niet thuis kom en daarna naar italie ga dus dat je geduld moet hebben....dus ja huib...ik vind je een zeikerd.
 
Deze menke zit niets dwars hoor....hoef je mij niet prive te sturen hoor hoor..mag de rest best lezen hoor...

Maar hier niet a public roepen dat jouw led lamp wat duurt terwijl ik schrijf dat ik naar spanje ben en het weekend niet thuis kom en daarna naar italie ga dus dat je geduld moet hebben....dus ja huib...ik vind je een zeikerd.

Ja hallo nou zullen we het helemaal krijgen
Ik had Stefan benaderd over die led lamp en niet jou, en toen hebben jullie blijkbaar wat geregeld onder elkaar waar ik niks van af wist en nu ben ik de zeikerd :N :N :( :(

NO GREETZ
 
Deze menke zit niets dwars hoor....hoef je mij niet prive te sturen hoor hoor..mag de rest best lezen hoor...

Maar hier niet a public roepen dat jouw led lamp wat duurt terwijl ik schrijf dat ik naar spanje ben en het weekend niet thuis kom en daarna naar italie ga dus dat je geduld moet hebben....dus ja huib...ik vind je een zeikerd.

Nu vraag je weer om wrijving hier laten we het over onze zrxen hebben :]
 
Is een groot aantal van jullie in de overgang of zo. Wat een onnozel gezeik om bijna niets. Best een gezellig clubje :Y _O- _O-. Is iedereen z'n ei kwijt dan kunnen we weer verder met wat we allemaal het liefst doen. ANDERE brommers afzeiken en de ZRX ophemelen. _O- en dat inderdaad met een bakkie popcorn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan