ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Heren, even een dringende vraag. Ik ben mijn achterbrug opnieuw aan het inbouwen na coaten maar er blijft speling op zitten :$ Als in van links naar rechts over de as heen.

Ik heb hem opgebouwd zoals de tekening van CMSNL, maar ik heb het gevoel dat hij rechts aan de kant van de rem vreemd tegen het frame zit. Hij zit daar direct met de lager tegen het frame aan, net zoals op de tekening (met een dust-seal ernaast) maar ik vertrouw die speling niet zo.

Kawasaki ZR1100D4 ZRX1100 2000 EUROPE FR SWINGARM - buy original SWINGARM spares online

Moet er ergens nog iets extra's tussen of hoort die speling?

Edit: Kleine toelichting, ik heb aan de linkerkant eerst de seal en bus geplaatst en daar pas overheen de zwarte rubberen kettinggeleider. Op de tekening staat dit andersom maar dit lijkt me niet echt te kloppen. Rubber tussen twee metalen verbindingen gaat natuurlijk ook speling geven :?

Die rubbers mogen nooit speling opvangen, de bussen moeten direct op de lagers afsteunen. Een beetje speling is op zich niet raar, bij het vastzetten van de as zal je het frame iets naar elkaar toe trekken, als het een paar mm is met de as los is dat niet zo raar. Maar als de as vast zit en er is speling dan zit er iets niet goed!

@jeroen; bedankt voor het plaatsen van een reactie. Het is goed om dit soort verhalen van twee kanten te horen. Het aantal lezers op dit forum is gering dus wat dat betreft een stuk netter dan om dit in één van de algemene topics te plaatsen. Ik hoop dat jullie er met elkaar nog uit kunnen komen!
 
Het is opgelost, had een seal verkeerdom gedaan en zit nu wel goed. Inderdaad wat speling voor het vastzetten van de as maar na vastzetten was/is de speling weg :Y Thanks!
 
Meestal hebben die tuners wel wat gegevens van meerdere zrx en die ze voorheen al gedaan hebben dus dan heb je al een setup om in terug te kijken ,toch blijft het een beetje gissen waar je mee gaat beginnen wat betreft sproeier maat en hoogte van de naalden er zijn natuurlijk meerdere kits te koop en deze zijn toch allemaal verschillend de 1 gebruikt pods en de ander weer een k&n filter in de airbox dat heeft allemaal invloed op de sproeiermaat en lucht mengsel schroef .
Nu heb jij zelf de sproeiers en gas naalden weer veranderd en je zegt dat ie nu als een speer loopt dat zou goed kunnen maar wie zegt nu dat de lucht mengsel verhouding goed staat als dit te arm staat kan je er grote schade van krijgen,dit zou je kunnen zien aan de verbranding als je er een bougie uithaalt maar ook dit is maar een beetje gissen .
maar als je er zelf een goed gevoel bij hebt lekker zo houden ,als ie maar meer als 150 km op een tank rijd want dat is wel erg weinig 200 moet je toch wel halen bij flink gas geven . ;)
i



Ik heb er nu alweer 200km opzitten. Dus dat lijkt ok.

De TOVAMI kit van Ruud Fredriks die je voor de ZRX besteld is juist samengesteld voor onze motoren.
De instructie geeft bijvoorbeeld ook aan hoeveel slagen uit de mengselschroeven nodig hebben. Van daaruit kan je een beetje bijstellen voor jouw gevoel. Je kan dit goed horen, voelen en zien. Bijv. het poppen vd uitlaat is de setting te lean. Als de naald langzaam terugkeert of juist dipt en weer op ong 1000 rpm terugkeert, de bougies bekijken, etc.

Sproeiers vervangen, Naalden stellen is allemaal een fluitje ve cent. Op de dynobank meten ze alleen maar de emissie waarden. Er komt geen elektronica bij kijken. En die metingen zijn weer afhankelijk van de gebruikte software en de sensor in de uitlaat (slijtage, vervuiling, trage processor) is niet altijd even nauwkeurig. De meetwaarden kunnen ver afstaan van jouw rijbeleving. Dat heb ik ervaren.
In de jaren 60, 70, 80,90 ging men ook niet naar een dynobank o.h.a.

Ik heb ooit eens een fazer 1 omgebouwd met een geprogrammeerde ecu van Ivan, cat verwijderd, powercommander ingebouwd en de software op een laptop gezet. Je kan dan heel goed zien wat de mappings doen. Je kan er ook goed aanpassingen aan doen en ervaren wat het resultaat is. Feitelijk gaat het hier om injectie. Dan wordt er bijv. met de sec. gaskleppen gespeeld. Sommigen snijden die bij of verwijderen ze helemaal. Enfin, met de carbs is het allemaal makkelijk zelf te doen.

Grt Joost
 
heel vervelend voor je ;)

Wil nog één circuitdagje boeken dit jaar, waren er nog mensen die zin hebben in een dagje zandvoort? paar zaken gevonden:

18 september met racecracks
os 3 oktopber op assen:P

21 september voor snelle jongens met MSL

of MCT voor alle niveaus oop op 21 september
 
Ik verkoop 2 sets Side pod cover brackets van Kwick. Ik gebruik ze niet meer. Aan de ene kant beschermen ze de filters prima, aan de andere kant vind ik dat de aanzuiging zonder de covers beter verloopt.
Ik zet ze binnenkort op MP.
Joost
 
Ik zet ook nog een hele mooie K&N carter vent filter op MP. Nieuw in verpakking. 1/2 " chromen Male aansluiting en chromen deksel en kap rond het filter. Valt ietwat groot 8x8cm.
 
Iemand ervaring met het plaatsen van een ronde koplamp op de 1100?
Misschien ook een type/ merkje/ adresje?

Ik wil dit al langer onderzoeken en wie weet.
Grt
J.
 
Iemand ervaring met het plaatsen van een ronde koplamp op de 1100?
Misschien ook een type/ merkje/ adresje?

Ik wil dit al langer onderzoeken en wie weet.
Grt
J.


Heb daar misch nog wel het een en ander van liggen geloof ik....beugels etc etc...

Namelijk.ooit een zrx omgebouwd van rond naar vierkante koplamp.

Maar kan je dit precies melden als ik pas weer thuis ben..
 
Hoi mannen,

Ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor mijn ZRX-1100.
Kan iemand van jullie me daar aan helpen? Digitaal is ook prima.

dank jullie,
Groet, Marcel
 
Hoi mannen,

Ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor mijn ZRX-1100.
Kan iemand van jullie me daar aan helpen? Digitaal is ook prima.

dank jullie,
Groet, Marcel

Ik heb wel een werkplaatshandboek van een 1100 maar sorry leen ik niet uit.

Wil je wel info geven etc met foto en zo.

Maar had gewoon via google ook een digitaal duits werkplaatshandboek gedownload...
 
Op GPS-tracks staat een mooie nieuwe route in Limburg met foto van 3 mooie ZRXen
Iemand van hier ?

GREETZ
 
Ik zie dat m'n Photobucket niet goed meer werkt, mag onderstaande in de OP
360.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan