GESTOLEN AMSTERDAM: 2017 BMW S1000XR 48-MH-NN

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Namens een niet MF'end maatje van me; deze week gestolen uit de garage in Amsterdam:

BMW S1000XR uit 2017.
-Mat grijs (geen standaard kleur)
-Akrapovic full system
-Korte kentekenplaat houder

De kleur is uniek voor een XR en komt oorpspronkeijk van de R Nine T. Kom je dus ergens mat grijze kappen voor een XR tegen, ze zijn gestolen!

Motor stond met 4 (!) sloten vast aangezien vorig jaar zn Diavel is gestolen, en het jaar daarvoor zn Superduke R. Alle drie de fietsen nog geen 3 maanden van kunnen genieten, hij stopt waarschijnlijk met motorrijden -O-

Om te huilen '(

IMG_3311.jpg


IMG_3310.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat onzettend waardeloos weer...de zóveelste.
Veel sterkte voor je maat, er zijn eigenlijk maar twee opties:

- verhuizen uit Amsterdam,
- oud maar rijdbaar lijk kopen die minimaal 15 jaar oud is en niet-gewenst bij dievengilde (of koperspubliek!, want vraag beïnvloedt gedrag..).

Ouwe TDM of SuperTeneré of zoiets, je snapt wel waar ik heenwil..niet-interessant-meer..
Garage(boxen) zijn ruk: deur open, deur dicht en uit zicht...dus tijd zat.
220 op de deurkruk... *D
 
Laatst bewerkt:

Dank u!


Wat onzettend waardeloos weer...de zóveelste.
Veel sterkte voor je maat, er zijn eigenlijk maar twee opties:

- verhuizen uit Amsterdam,
- oud maar rijdbaar lijk kopen die minimaal 15 jaar oud is en niet-gewenst bij dievengilde (of koperspubliek!, want vraag beïnvloedt gedrag..).

Ouwe TDM of SuperTeneré of zoiets, je snapt wel waar ik heenwil..niet-interessant-meer..
Garage(boxen) zijn ruk: deur open, deur dicht en uit zicht...dus tijd zat.
220 op de deurkruk... *D

Gedeelde ondergrondse garage. Stond echt GOED aan een betonnen pilaar vast. Misschien dat ik m volgend jaar kan overhalen maar voorlopig is ie er -begrijpelijk- klaar mee.
 
Gedeelde ondergrondse garage. Stond echt GOED aan een betonnen pilaar vast. Misschien dat ik m volgend jaar kan overhalen maar voorlopig is ie er -begrijpelijk- klaar mee.
Ook daar kunnen ze vaak in alle rust hun gang gaan, zeker 's nachts. Verzekering zal ook we moeilijk gaan doen als hij weer een dure motor wil verzekeren.
 
als je er niet vaak op rijdt zou ik iig het voorwiel er ook uithalen.
Maar goed, dat is achteraf.

Van dit soort dieven maar mag op zijn minst de kop worden afgehakt.
 
Laatst bewerkt:
Wat onzettend waardeloos weer...de zóveelste.
Veel sterkte voor je maat, er zijn eigenlijk maar twee opties:

- verhuizen uit Amsterdam,
- oud maar rijdbaar lijk kopen die minimaal 15 jaar oud is en niet-gewenst bij dievengilde (of koperspubliek!, want vraag beïnvloedt gedrag..).

Ouwe TDM of SuperTeneré of zoiets, je snapt wel waar ik heenwil..niet-interessant-meer..
Garage(boxen) zijn ruk: deur open, deur dicht en uit zicht...dus tijd zat.
220 op de deurkruk... *D

Niet in een parkeergarage parkeren lijkt mij toch de meest voor de hand liggende optie. :')
 
Niet in een parkeergarage parkeren lijkt mij toch de meest voor de hand liggende optie. :')

:9

't is een beetje als mijn oude buurtje.. Wij hadden een laag hek. Iedereen kon zo binnen kijken. Een andere buur had niet eens een hek, dat was er ooit uitgereden. De rest allemaal hermetisch afgesloten tuintjes. Mogen jullie raden waar ingebroken werd ;) :+

Hint.. niet bij ons.
 
Zuur zeg, Hopelijk wordt de fiets in goede staat teruggevonden. Dergelijke fietsen moeten jammer genoeg gewoon binnen staan, desnoods in de woonkamer.

Motorrijden is voor hem alleen leuk als het op iets splinternieuws gebeurt? Hij kan ook downsizen naar een fiets die minder aantrekkelijk is, in plaats van stoppen...
 
Je wordt gestopt met motorrijden als hij gejat is.. Zonder gekheid, hoeveel pech kun je hebben.
Al 3x je motorfiets gestolen dan zou ik het vertrouwen ook wel kwijt zijn.

Motorfiets in de woonkamer plaatsen ipv schuur of garage. :-)
 
Maar stoppen met iets dat tot de leukste bezigheden van het leven behoort? Ik vind het verschrikkelijk voor die gozer en het is te hopen dat de politiek nu eens wat meer aandacht gaat besteden aan deze enorme ergernis.

Want die hufters weten gewoon dat ze niet gepakt gaan worden.

Spanning er op zetten mag niet, maar je zou het bijna gaan doen en dan meteen maar 10 kilovolt.
 
't is een beetje als mijn oude buurtje.. Wij hadden een laag hek. Iedereen kon zo binnen kijken. Een andere buur had niet eens een hek, dat was er ooit uitgereden. De rest allemaal hermetisch afgesloten tuintjes. Mogen jullie raden waar ingebroken werd ;) :+

Hint.. niet bij ons.
Bij die buur....ze konden er zo mee wegrijden, door de opening waar ooit
dat hek was uitgereden ;)

Al 3x je motorfiets gestolen dan zou ik het vertrouwen ook wel kwijt zijn.
De verzekering zal dan ook zo z'n bedenkingen krijgen, binnen 3 jaar, 3 hele mooie (nieuwe of zo goed als) brommers gestolen }) (Hopelijk gaan die niet moeilijk doen)
 
Laatst bewerkt:
Je wordt gestopt met motorrijden als hij gejat is.. Zonder gekheid, hoeveel pech kun je hebben.
Al 3x je motorfiets gestolen dan zou ik het vertrouwen ook wel kwijt zijn.

Motorfiets in de woonkamer plaatsen ipv schuur of garage. :-)

Nee, bij 3x is t geen pech meer. Daders hebben ongetwijfeld contact met iemand uit het complex. Is ook echt een nette buurt; t schorem zit overal.
 
Mag ik vragen waar uit Amsterdam hij gejat is? Ik hou in ieder geval een oogje in het zeil in oost en nieuw-west.
 
Godverdomme zuur man! 3 keer achter elkaar is echt niet leuk meer :/

Dit zijn de verhalen waardoor je gaat denken om je motor aan hoogspanning te leggen...
 
Hangen er geen camera's? Zat er alarm op? GPS-tracker? Hing een slot boven de grond zodat de bodem niet als aambeeld gebruikt kon worden? Als ze met slijpschijven aan de gang zijn geweest, moet je dat toch horen midden in de nacht zou je zeggen? Net als eventueel alarm? Of is dat heel makkelijk het zwijgen op te leggen door profs?

Hoe dat ook, met 4 sloten heeft je maat zijn best gedaan zou ik denken. Logisch dat hij hier moedeloos van wordt! Balen als een stekker, zoiets. Ongelooflijk.
 
Als ze met slijpschijven aan de gang zijn geweest, moet je dat toch horen midden in de nacht zou je zeggen? Net als eventueel alarm? Of is dat heel makkelijk het zwijgen op te leggen door profs?

Wie zegt dat 'ze' haakse slijpers gebruiken?
Weet je wat je met een simple Gamma-brandertje of een spuitbussie stikstof kunt doen?

->

Niet om je op ideeën te helpen, maar gewoon om te laten zien hoe het kan dat niemand ooit wat hoort..
 
Wie zegt dat 'ze' haakse slijpers gebruiken?
Weet je wat je met een simple Gamma-brandertje of een spuitbussie stikstof kunt doen?

->

Niet om je op ideeën te helpen, maar gewoon om te laten zien hoe het kan dat niemand ooit wat hoort..

Dit zijn dan ook wel gamma en praxis slotjes natuurlijk he })

Die krijg je nog wel met een haarspeld open, als je daarmee een beetje in geoefend bent :Y

Een goedgekeurd motorslot is wel even wat anders, en dan 4 van die sloten, die krijg je niet zo makkelijk open :N

Ook wordt, als een motor los staat, met sloten en al opgetild, en in een busje geladen, de sloten halen ze er dan elders op hun gemakkie af :P
 
Laatst bewerkt:
Ik was een tijdje geleden op mijn werk de sleutel van mijn best dure abus kettingslot verloren
Oplossing effe doorknippen , nou dat ging erg gemakkelijk , dacht dat zo'n ketting van gehard staal zou zijn , nee dus
Schakels thuis weer aan elkaar gelast , probleem op gelost
Maar sindsdien weinig vertrouwens meer in dure kettingsloten

Ps zo'n BMW is dat een multistrada clone ( kunnen ze zelf niet iets bedenken bij BMW )
 
Ik was een tijdje geleden op mijn werk de sleutel van mijn best dure abus kettingslot verloren
Oplossing effe doorknippen , nou dat ging erg gemakkelijk , dacht dat zo'n ketting van gehard staal zou zijn , nee dus
Schakels thuis weer aan elkaar gelast , probleem op gelost
Maar sindsdien weinig vertrouwens meer in dure kettingsloten
Nagel kniptangetje gebruikt ;)

De ketting is vaak 'de zwakste schakel' })
 
dit is echt F*cked up. De lol zou me ook snel vergaan op deze manier. Zelf zou ik tevreden zijn met een wat minder mooie/nieuwe/dure fiets, maar dat is een beetje omgekeerde redenatie. Ze moeten gewoon van je spullen afblijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan