voorwiel stuitert bij remmen. help !!

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
23.730
2.070
Hoofddorp
sinds korte tijd stuitert mijn voorwiel bij remmen.

ik heb een ander voorwiel (omdat vorige kromwas door een spanband-aanrijding)
ik heb bijna nwe banjes voor en achter(nu 1500 km corso rossa )
1 remschijf te leen die recht is (oude zat slingertje in van 5/10 mm)
andere heb ik afgelopen week laten richten bij bakker framebouw (zat slingertje in van 3/10}
bij 120 km/pu aflopend naar 20 km p/u kan ik gewoon handjes los doen er trilt niets, ook met geheel geopende stuurdemper.
ik heb zelf een meetklok en beide schijfen zijn op 4/100 ste na recht (in de motor gemeten)
velg is recht (radiaalen axiaal)
remcups gereinigd,geleide stangetjes van de remblokjes gereinigd remschijven gereinigd met remreiniger (ik dacht dat er misschien vette vingers opgekomen waren)
ik heb bijna nwe remblokjes (ook 1500 km oud) originele HRC blokken.

vooral tussen de 70 en 50 km/pu is het echt erg.

ik weet het niet meer waar ik het zoeken moet....
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het eerder in de vering/demping zoeken. Tijdens het remmen schuift het gewicht op je voorwiel waardoor deze in de vering zakt. De veerdruk en demping zorgt er voor dat je wiel het contact met de weg behoudt. Als een van de twee niet (meer) op zijn taak berekend is kan het lijken alsof je band stuitert (waarschijnlijk verliest hij telkens kort even de grip om daarna weer te grijpen, alsof je met ABS remt).
 
net een testrun gedaan met nwe wiellagers.....geen verbetering.

blijft pulserend remmen .

tevens om te proberen even de vering-voor helemaal anders gezet ...geen enkele verandering of verslechtering.
 
Klinkt misschien wat (vul zelf in) maar zit er niet in één van de schijven een hoogteslag(je)lijkt niet voor de hand te liggen maar wie weet hoeft maar iets te zijn met dit tot gevolg.
 
Goed lezen mocht er aan de binnen of buitenzijde een streepje niet wegslijten zou daar als nog de schijf krom (krom is een ruim begrip)kunnen zijn streepjes wel haaks op draairichting zetten.
De klauw knijpt de remblokken tegen de schijf. Als hij een beetje slingert doet hij dat nog, of je moet de remhendel maar net aanraken.
 
ben echt out of options nu

remblokken vervangen (naar zachtere bite) bite idd veelminder...en probleem is dan ook minder
beide remschijven vervangen....totaal geen verschil, aan beide zijdes niet (allebei appart gewisseld)
vorken opnieuw uitgericht (kroonplaat en t stuk)
balhoofdlager iets na gesteld.

kan geen theorie meer vinden die dit kan veroozaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan