Motor-Forum

Select Forum

Remmen upgraden xj600s

StreetFighter

Reg. datum:
21 jan. 2013
Moet veilig zijn, de spacers zorgen er alleen wel voor dat de borst van de remschijfbouten niet meer in de velg valt. Dit kan je oplossen met bouten van een suzuki (die hebben een langere borst)

Heb er straks een aantal over mocht je zo nodig hebben.

Yamaha Diversion XJ600S 1994

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
RockyK schreef op 04 oktober 2017 @ 14:07:
Moet veilig zijn, de spacers zorgen er alleen wel voor dat de borst van de remschijfbouten niet meer in de velg valt. Dit kan je oplossen met bouten van een suzuki (die hebben een langere borst)

Heb er straks een aantal over mocht je zo nodig hebben.

Is dat dezelfde maat? En wat betreft het wegslijpen / vijlen van 2 mm van de achterkant van de klauw?
Ze zeggen dat ik het altijd beter weet, echt niet.

plop plop plop

Reg. datum:
21 feb. 2008
quote:
Zot schreef op 03 oktober 2017 @ 20:19:

[...]

met stomheid geslagen over de meet methode. Vergelijk vanaf de bevestiging op de vork @#$%

Chill gast, denk om je bloeddruk. Tip

Oh hip! Mooi dat je het antwoord hebt gevonden. Ik had nog een foto van de achterkant gevonden in Mn bestanden:
https://i.imgur.com/XT5bsf8.jpg
snoep verstandig, lik mijn reet.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
Synthetic. schreef op 04 oktober 2017 @ 14:31:

[...]

Sorry, ik neuk tegenwoordig gemiddeld 3 keer per dag. Helpt ook niet :X
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

ontevreden? bel me:)

StreetFighter

Reg. datum:
21 jan. 2013
quote:
Mr. R. schreef op 04 oktober 2017 @ 14:27:

[...]

Is dat dezelfde maat? En wat betreft het wegslijpen / vijlen van 2 mm van de achterkant van de klauw?

Yes, M8 met een 10mm borst. Echter is die borst wat langer en tevens het draad ook.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
Mr. R. schreef op 04 oktober 2017 @ 13:55:
BTW ik heb de oplossing gevonden, graag jullie reacties of het veilig is of niet.

http://diversionclub.proboards.com/thre ... sc-upgrade

Good mornign all! My first post here.

I was the proud recipient of a 1995 Diversion 600 last Thursday from a friend who's upgraded to an SM-T (lucky perisher) and gave! me his Diversion for having spannered (and no doubt for the forseable future too) on his bikes and cars over the years. Anyway, on of our ongoing plights has been getting the power we wanted from the front brake. We'd ended up wuith braided hose, rebuilt caliper and master cylinder and sintered pads, and it was respectable, and plenty for his city commuting. But I'm commuting 25 miles on dual cariageway with dopey morning drivers so wanted a bit more reserve.

I have sucessfully fitted an R1 blue-spot caliper! Yes, the one that doesn't fit, and from my reseach nobody has yet fitted. Actually it was remarkably easy, and had I had all the machinery I'd liek to hand, would have taken no time at all.

It's simple enough (provided nobody scolds my methods) of spacing the disc outwards 2mm (with thick washers, I know... ???) and removing ( :o yes it gets worse...) the same 2mm from the mating face of the caliper mounting points. I would use a Mill to do this next time, but for experimentation I bought a heavily scuffed caliper from the breakers for little hard-earned to try it out. I carefully filed down the caliper mounts, trial fitting to get the position central to the disc spacing, and once it all lined up the only remaining task is to file off the annoying casting marks on the wheel's spokes to give clearance to the rear of the caliper.

One other possibility due to manufacturing tolerances etc is to smoot down the inside face of the caliper (facing the spokes) to match the slight tapered angle of the spokes.

NOTE: I removed minimal material because I didn't want the disc spaced too far, but if the job were being done properly I'd have a floating disc (no doubt wavey if goign to the trouble) made with teh carrier spacing the disc out another mm (clearance from the spokes) and properly machine the caliper.

Finally, a set of sintered pads (the worn ones that came with the caliper, again shameful, but I'm experimenting remember... :-/) and a quick bleed (bubbles were out in 30s, I was amazed, that is a fantastic caliper!!!) and it was a test ride. Now the pads are bed down to the disc, I'm amazed at the stopping power! No need for twin discs, it's performing fantastically! And with the braided hose the stopping power is plenty!

Anyoen with questions etc let me know, and maybe we can get a few more single disc bikes safely stopping ;)

PS: I'm sure the mod could be mirrored on the other side for twin setups, if anyone needs to out-brake an R6 or something daft...

ik zou om te testen idd ringen onder de schijf plaatsen, maar niet direct de klauw bewerken, maar andere spacers bij voorwiel as. Ik vermoed namelijk dat er ook een andere hoofdremcilinder noodzakelijk is.
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Zot schreef op 04 oktober 2017 @ 15:11:

[...]

ik zou om te testen idd ringen onder de schijf plaatsen, maar niet direct de klauw bewerken, maar andere spacers bij voorwiel as. Ik vermoed namelijk dat er ook een andere hoofdremcilinder noodzakelijk is.

Die spacers lijken mij geen zin te hebben, want dan gaat de klauw nog meer naar binnen toe, dus nog meer naar je wiel toe, dat is juist wat je niet wilt.

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Synthetic. schreef op 04 oktober 2017 @ 14:31:

[...]

Oh hip! Mooi dat je het antwoord hebt gevonden. Ik had nog een foto van de achterkant gevonden in Mn bestanden:
[afbeelding]

Kijk die is al anders als die van mij. Maar wil je nog eens meten als je tijd hebt voor de zekerheid dus de complete dikte inclusief bevestigingspunt.

StreetFighter

Reg. datum:
21 jan. 2013
quote:
Mr. R. schreef op 04 oktober 2017 @ 15:45:

[...]

Die spacers lijken mij geen zin te hebben, want dan gaat de klauw nog meer naar binnen toe, dus nog meer naar je wiel toe, dat is juist wat je niet wilt.

Hij bedoelt dat je de as spacers van je voorwiel aanpast zodat je voorwiel 2mm opschuift (van de remklauw poot af en naar de andere poot toe).

StreetFighter

Reg. datum:
21 jan. 2013
quote:
Zot schreef op 04 oktober 2017 @ 15:11:

[...]

Maar dit kan ook makkelijker door de oppervlakje van de oude remzuigers te berekenen en te vergelijken met de nieuwe. Oude hebben een grotere diameter dus zou wel redelijk overeen kunnen komen.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
RockyK schreef op 04 oktober 2017 @ 15:59:

[...]

Maar dit kan ook makkelijker door de oppervlakje van de oude remzuigers te berekenen en te vergelijken met de nieuwe. Oude hebben een grotere diameter dus zou wel redelijk overeen kunnen komen.

:N oude systeem suckt.
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

plop plop plop

Reg. datum:
21 feb. 2008
quote:
Mr. R. schreef op 04 oktober 2017 @ 15:46:

[...]

Kijk die is al anders als die van mij. Maar wil je nog eens meten als je tijd hebt voor de zekerheid dus de complete dikte inclusief bevestigingspunt.

Yes, ga ik doen. Morgenavond heb ik daar wel ff tijd voor, dan hoor je het van me 😊

Reg. datum:
20 jan. 2007
Ik heb hem al gemeten, is lastig want de poten vd schuifmaat zijn net tekort.

Maar ik kom op 7,5 cm uit.

Zal morgen even foto plaatsen.

Reg. datum:
20 jan. 2007
https://s1.postimg.org/9o8mxxondb/IMG_20171004_203504319_HDR.jpg

https://s1.postimg.org/7b60gqkhen/IMG_20171004_203532720.jpg

https://s1.postimg.org/5qg9h9sf4v/IMG_20171004_203803593_HDR.jpg

plop plop plop

Reg. datum:
21 feb. 2008
https://i.imgur.com/NsPVFFh.jpg
De achterkant is anders, maar volgens mij zijn het verder exact dezelfde klauwen...

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Synthetic. schreef op 05 oktober 2017 @ 21:11:
[afbeelding]
De achterkant is anders, maar volgens mij zijn het verder exact dezelfde klauwen...

Ja dat denk ik dan ook, op de leiding buitenom na dan, bedankt voor alle moeite. Ik denk dat ik even langs een metaalbewerker ga en dan ook van de bevestigingspunten en de achterkant van de klauw 2 mm af laat halen.

Als RockyK mij nog kan helpen met de bouten.... ;)

Ik was aan het overwegen om de voorkant te vervangen door die van een fazer maar dan komen er nog veel kosten bij, vorkpoten, remschijven, nog een remklauw, 2x set blokken, remleiding ed.
Mr. R. wijzigde dit bericht op vrijdag 06 oktober 2017 11:12 (41%)

StreetFighter

Reg. datum:
21 jan. 2013
Stuur maar even een PB'tje. hoeveel je er nodig heb dan stuur ik ze voor de verzendkosten op.

Of je haalt ze op in Breda ;)

dlcbrvfrxllc4

Reg. datum:
06 apr. 2003
Zou je niet eerst even de maten van de grijze vierzuiger Yamaha klauwen opzoeken? Kosten wrs minder en passen wellicht beter. Steek is sowieso 100mm

http://timoto.com/Photos/right-brake-caliper-Yamaha-TDM-850-(3VD)-62293.JPG
tisniedevalmaardelanding

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
Zeroground schreef op 06 oktober 2017 @ 16:10:
Zou je niet eerst even de maten van de grijze vierzuiger Yamaha klauwen opzoeken? Kosten wrs minder en passen wellicht beter. Steek is sowieso 100mm

[afbeelding]

Klauw heb ik al... Maar bedankt voor de tip.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.