Startknop BMW 1150 GS kwijt

Alex200

MF'er
28 mei 2009
81
0
Amsterdam
ksSEnQ


Onlangs is tijdens een rit mijn startknop kwijt geraakt. Vraag me niet hoe, maar hij is er niet meer. Volgens een paar garages mag ik mijn hele handvat vervangen, a 250 euro. :(

Wie heeft er een beter idee?
full
 
plastic asje van een potmeter is zo'n 6mm dik, daar kun je ook allerlei knopjes op zetten en zelf inkorten

edit: straks valt je killswitch er ook nog af :+
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik geen GS, dus ik gok maar een beetje: Het ziet eruit alsof het knopje via een stiftje een schakelaar wat dieper in het handvat indrukt. Ik moest daarbij aan zo'n pennetje denken die je voor sommige hollewandpluggen gebruikt:
1032355_1.jpg

Niet perfect, maar op het niveau van je tandpasta ;)
 
kapotte unit zoeken. dat is niet een veelvoorkomend probleem dus moeten er genoeg kapotte units zijn voor weinig waar je de onderdelen uit kunt halen en dat er dan intern een schakelaar of zo kapot is bij die andere unit boeit dan niet zo.
en die knop zit op ongeveer alle BMW's dus je kan redelijk breed zoeken.
https://www.boonstraparts.com/nl/on...rschakelaar-rechts-2002-7650760&ID=B10000VFS8
armatuur is niet helemaal het zelfde (zit geen handvatverwarming schakelaar op maar de onderdelen voor de startknop moet je kunnen overzetten.
 
Nu heb ik geen GS, dus ik gok maar een beetje: Het ziet eruit alsof het knopje via een stiftje een schakelaar wat dieper in het handvat indrukt. Ik moest daarbij aan zo'n pennetje denken die je voor sommige hollewandpluggen gebruikt:
[afbeelding]
Niet perfect, maar op het niveau van je tandpasta ;)

Oh wow, dit lijkt er wel op! Dit ga ik wel proberen, alleen valt hij er zonder "haakjes" ook gewoon weet uit, dus idd misschien lijmen.

Thanks!
 
kapotte unit zoeken. dat is niet een veelvoorkomend probleem dus moeten er genoeg kapotte units zijn voor weinig waar je de onderdelen uit kunt halen en dat er dan intern een schakelaar of zo kapot is bij die andere unit boeit dan niet zo.
en die knop zit op ongeveer alle BMW's dus je kan redelijk breed zoeken.
https://www.boonstraparts.com/nl/on...rschakelaar-rechts-2002-7650760&ID=B10000VFS8
armatuur is niet helemaal het zelfde (zit geen handvatverwarming schakelaar op maar de onderdelen voor de startknop moet je kunnen overzetten.

De netste oplossing. 50 euro is al een stuk beter, ik zoek nog verder voor een kapotte!

Super bedankt!
 
Kun je niet zo'n stiftje gebruiken wat ze in auto's doen om bekleding op een deur te zetten zo'n stift waar je als ie op z'n plek zit nog een binnenstift indrukt zodat de buitenste spreid dan zit het geheel volgens mij wel vast in de bediening.
 
Dat is een mooie!
Het probleem komt vaker voor. Ik ken het van de K-serie met dezelfde Lego schakelaars. Ik wist el van mensen die zelf een knopje hebben gemaakt, dit is voor het eerst dat ik het commercieel zie.
Het enige andere alternatief is een gebruikte unit van een (eventueel K-serie) vinden en het knopje overzetten.
Ik zou voor de nieuwe alu optie gaan.
 
ik heb een hekel aan garages die als oplossing 'hele ding vervangen' hebben.
Dat is toch de norm tegenwoordig.
Of betaal je liever de monteur twee uurlonen omdat hij een knopje moet regelen en overzetten? Voertuigen worden gemaakt als wegwerp artikel, als het stukgaat uitlezen en component vervangen. Meestal is het component goedkoper als de monteur. Als je ouderwets wil repareren moet je het zelf doen.
 
Bij de Citroendealer van mijn moedertje wilden ze het hele stuur vervangen omdat het cruisecontrol-knopje niet goed reageerde.
10x heen en weer en hij deed het weer.
Ze steken een computer in die kar en de computer zegt wat er vervangen moet worden. Niet dat zo'n monteur 1 hersencel aan het werk gaat zetten.
 
Bij de Citroendealer van mijn moedertje wilden ze het hele stuur vervangen omdat het cruisecontrol-knopje niet goed reageerde.
10x heen en weer en hij deed het weer.
Ze steken een computer in die kar en de computer zegt wat er vervangen moet worden. Niet dat zo'n monteur 1 hersencel aan het werk gaat zetten.

Het kan ook het beleid van de garage zijn, dan kan de monteur nog zoveel hersencellen aan het werk zetten maar daar haalt hij dan ook niks mee uit ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan