Motor-Forum

Select Forum

Onderdelen voor je brik... Uh klassieker

Alles went, behalve een Drent

Reg. datum:
25 feb. 2007
Ik ben heeeel langzaam met mn GS1000 bezig, ik moet een nieuwe krukas in elkaar knoeien, en daarom ben ik op zoek naar o.a. nieuwe big end lagers.

De Suzuki dealer kon maar 2 leveren omdat ze niet meer gemaakt worden.

Dus op het www gekeken, en daar leken ze nog volop verkrijgbaar te zijn..

Dus ik 2 lagers besteld ergens anders.
_
Nu komt de grap, 1 bedrijf liet zien dat ie er nog 2 had. Echter bleek 1 lager verroest te zijn, dus ik heb er nu 3.

Dus weer 1 lager ergens anders besteld, bij verschillende bedrijven staat aangegeven dat ze op voorraad zijn, maar zodra ik bestel dan zijn ze er dus niet.
CMSN.COM nam niet eens de moeite mij te informeren dat het niet leverbaar is en had gewoon het geld terug gestort.. Ik vond het al lang duren tot het lager kwam, dus mijn bankrekening masr even gecheked

Ondertussen heb ik bij zo'n 5 bedrijven geprobeerd dat lager te krijgen, maar niemand heeft het daadwerkelijk op voorraad.
Gisteravond weer ergens anders besteld

Nu was ik nieuwsgierig of dit een normale gang van zaken is tegenwoordig, bedrijven die goederen aanprijzen die ze niet hebben..

Dank u :)
reinhoud wijzigde dit bericht op maandag 21 augustus 2017 02:38 (7%)
Youth is wasted on the young

Reg. datum:
25 feb. 2007
En van de laatste bestelling kreeg ik net ook een mail dat het niet leverbaar is....

TTR250-WR450f-XTZ750-XT550/600

Reg. datum:
23 okt. 2006
Ik zoek dan het onderdeelnummer en ga daarmee google-en.
https://www.megazip.net/z...22995/crankshaft-11497847

1e hit na google-en op het onderdeelnummer: 09263-29002-000

https://www.bike-parts-su...spare_parts/0926329002000
Onderdelen voor je XTZ750 nodig?

Net ff anders

Reg. datum:
05 jun. 2003
En deze Australische handelaar beweert dat ie ze op voorraad heeft: http://www.motoretro.com.au/part/suzuki/0926329002
(of dat werkelijk zo is van natuurlijk nog te bezien)
Rechts rijden.... Dat zouden meer mensen moeten doen!

Net ff anders

Reg. datum:
05 jun. 2003
Alpha Sports zegt ook dat ie ze kan leveren: http://www.alpha-sports.c...spst/1979%20GS850G/11.htm

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Deze al gehad,5 x op voorraad.
http://www.classicsuzukiparts.nl/4taktmenu/gs1000/

Reg. datum:
01 aug. 2008
Al eens aan gedacht om alleen op de lagermaat te zoeken
Neem tenmiste aan dat je rol/kogellagers zoekt ( zie dat tenminste op de onderdelen tekening )

Reg. datum:
25 feb. 2007
Ik heb ze allemaal gehad, probeer bij die belgische maar eens door de "ik ben geen robot" zooi heen te komen, ik heb het opgegeven..

Mijn vraag is meer, is dit tegenwoordig normaal? Heel duidelijk op je site zetten dat je onderdelen in voorraad hebt, wat dus niet zo is..

Net ff anders

Reg. datum:
05 jun. 2003
Ja, dit is tegenwoordig normaal...... tenminste, ik ben er ook al vaker tegenaan gelopen. Ook omnummeringen waar geen zak van klopt. :N

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
quote:
reinhoud schreef op 21 augustus 2017 @ 02:35:

Nu was ik nieuwsgierig of dit een normale gang van zaken is tegenwoordig, bedrijven die goederen aanprijzen die ze niet hebben..

Dank u :)

Ja, helaas wel. Een van mijn ervaringen, alweer wat jaartjes geleden; ligbad dat 'op voorraad' was besteld in een webshop, kreeg ik na diverse keren bellen te horen dat hij voorlopig niet kwam. Moest nog gemaakt worden in Egypte, maar daar stonden ze net met z'n allen op een plein andere dingen te doen... :Z
Suzuki GS1000, Suzuki GSX550ES, Honda CB550 K3, XS'en 750 en op Marktplaats staan trouwens nog wat onderdeeltjes te koop

Reg. datum:
03 jul. 2005
ik heb hier lagers gehaald voor m'n brommer:
https://www.atd.nl/lagerbrtechniek-c-8.html
plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop...etc...

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Vermeld even dat het om glijlagerschalen gaat. Kogel/rol/naaldlagers lukt meestal wel op de universeelmarkt.
Kan een revisiebedrijfje niets voor je betekenen? Een bedrijfje dat boot motoren reviseert zal toch ook regelmatig tegen dit probleem aan lopen. Anders de volgende ondermaat bestellen en dan op maat honen.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Net ff anders

Reg. datum:
05 jun. 2003
In dit geval gaat het niet om glijlagers, zie de tekeningen in de linkjes hierboven, of de onderstaande site.
https://www.jrc-motos.com...1000-29x39x20-c2x23113495 Deze beweert dat ie er echt 4 in stock heeft.......

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
halflive schreef op 21 augustus 2017 @ 13:31:
Vermeld even dat het om glijlagerschalen gaat. Kogel/rol/naaldlagers lukt meestal wel op de universeelmarkt.

Ouwe Soezen hebben echte kogellagers op de geperste krukas zitten. Vandaar dat deze blokken zo geschikt zijn om op te voeren.
Dan moet je wel eerst de krukas doorlassen, anders tordeerd de krukas en loopt de motor heel raar op 3,5 cilinder (don't ask...)
Two beer or not two beer

TTR250-WR450f-XTZ750-XT550/600

Reg. datum:
23 okt. 2006
quote:
reinhoud schreef op 21 augustus 2017 @ 11:08:
Ik heb ze allemaal gehad, probeer bij die belgische maar eens door de "ik ben geen robot" zooi heen te komen, ik heb het opgegeven..

Mijn vraag is meer, is dit tegenwoordig normaal? Heel duidelijk op je site zetten dat je onderdelen in voorraad hebt, wat dus niet zo is..

Tja, helaas wel.
Het is voor hun ook de bedoeling dat je alle onderdelen erbij besteld die je voor dat klusje nodig hebt.
(pakkingset etc etc)
Vervolgens betaal je alles en sturen ze een pakket op met de mededeling dat de lagers in back order staan.
Zo houden ze je aan het lijntje maar intussen heb je wel de rest in ontvangst genomen en betaald.

In zo`n geval kan je het beste de hele order cancellen en gratis terug sturen.
Zo maken zij onkosten en voorkom je deze praktijken.
Onderdelen voor je XTZ750 nodig?

ongeloveloos...

Reg. datum:
23 jan. 2003
eBay?
Ajeto!

Reg. datum:
20 aug. 2007
Helaas is dit ook mijn ervaring met de meeste websites.
Wat nog wel eens helpt zijn fora of groepen op Facebook. Daar zitten soms mensen die een prive voorraad aan onderdelen hebben en als ze je mogen daar ook nog wel eens wat van verkopen.

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
Deze al geprobeerd?
http://www.bunburyktm.com.au/part/suzuki/0926329002
Two beer or not two beer

Reg. datum:
31 mei. 2008
Geen normale naaldlagers met zilver kooi te koop?

Reg. datum:
25 feb. 2007
quote:
Hellracer schreef op 21 augustus 2017 @ 14:35:

[...]

Ouwe Soezen hebben echte kogellagers op de geperste krukas zitten. Vandaar dat deze blokken zo geschikt zijn om op te voeren.
Dan moet je wel eerst de krukas doorlassen, anders tordeerd de krukas en loopt de motor heel raar op 3,5 cilinder (don't ask...)

Door dat opvoeren kan ik nu een andere krukas opbouwen... B|

Als je een (internet)bedrijf hebt kan het natuurlijk voor komen dat je iets op je site hebt staan wat je niet hebt, maar hierbij begon ik mn vraagtekens te zetten..

Ik heb weer een paar orders geplaatst, ik ben benieuwd.

Als de nood aan de man komt moet ik de gerepareerde maar weer uit elkaar halen, daar is ook 1 nieuw big end lager in gekomen.

Reg. datum:
25 feb. 2007
Zo he, ik heb het laatste lager kunnen vinden.

Een oproep geplaatst op Old Skool Suzuki, daar heeft iemand me doorverwezen naar Roger Upperton, die verwees mij weer door naar Robinsons Foundry, en die hadden er nog een aantal liggen.

Lager kwam net binnen.

Robinsons Foundry heeft meer NOS, van ik geloof de meeste Jappen.
Ik had nog nooit van hun gehoord, weer adresje er bij. ;)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.