Vragen over windscherm en bellypan op Z750

Lucas1991

MF'er
5 mei 2017
191
0
Rotterdam
Ik zit te twijfelen of ik een windscherm/kuipruit en een bellypan op mijn kawasaki z750 ga monteren. Ik vind het zelf net wat sportiever staan, zie foto's voor het verschil (mijn motor en google afbeeldingen)
Wat vinden jullie mooier?
Wat is het verschil qua rijden, en dan vooral het windschermpje bij hogere snelheden? Ik lees namelijk op dit forum over turbulentie en de andere zegt weer dat je toch nog ergens achter kan schuilen.
En heeft iemand misschien tips waar je ze kan bestellen die kwalitatief ook goed zijn, ik vind het niet mooi als je in de bellypan kan kijken van bovenaf gezien zeg maar, zoals op de foto. Ik zag dat je ook andere had.
Of zeggen jullie van gewoon niet doen? Echt goedkoop is het niet voor een stukje plastic...
full
 
Ik zou eerst je rijbewijs halen en er wat kilometers op gaan zetten voordat je er een paar honderd euro tegenaan gooit.
 
Ik zit te twijfelen of ik een windscherm/kuipruit en een bellypan op mijn kawasaki z750 ga monteren. Ik vind het zelf net wat sportiever staan, zie foto's voor het verschil (mijn motor en google afbeeldingen)
Wat vinden jullie mooier?
Wat is het verschil qua rijden, en dan vooral het windschermpje bij hogere snelheden? Ik lees namelijk op dit forum over turbulentie en de andere zegt weer dat je toch nog ergens achter kan schuilen.
En heeft iemand misschien tips waar je ze kan bestellen die kwalitatief ook goed zijn, ik vind het niet mooi als je in de bellypan kan kijken van bovenaf gezien zeg maar, zoals op de foto. Ik zag dat je ook andere had.
Of zeggen jullie van gewoon niet doen? Echt goedkoop is het niet voor een stukje plastic...
[afbeelding]

Waarschijnlijk krijg je dezelfde antwoorden hier.....

Het is echt beter als je voor dit soort beslissingen op je eigen ervaringen af gaat na wat kilometers gemaakt te hebben, lijkt me. Stel dat er 10 mensen zeggen: Doen! Hoe groot is dan de teleurstelling over het verspilde geld.
 
Bellypan sowieso doen. Dat geeft de motor wat meer body en dat vind ik mooi staan.
Windscherm is lastig te bepalen voor iemand anders. Ik heb liever de wind vol op mijn borst en helm dan precies de overgangslijn tussen windbescherming en wind op je vizier. Dat laatst geeft namelijk veel herrie en daar wordt de rit niet prettiger van.
Dat ligt dus aan uw lengte en de zithouding. Het is een gok om te proberen, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Wat het windscherm betreft: ik hoefde dat eerst ook nooit, maar nu ik op mijn FJR mét verhoogd tour-scherm (gewoon de officiële optie van Yamaha) rijd, en ik daarvoor ook gereden heb op eentje zonder, weet ik in ieder geval dat ik nooit meer zonder zou willen. Op mijn FJR dan. Lekker uit te wind zitten is zo heerlijk!

Het scherm is natuurlijk in hoogte verstelbaar op de FJR maar ik heb het eigenlijk vrijwel altijd op de hoogste stand. Wat een genot! Ik kijk er (wel met het zadel ook op de hoogste stand) nét genoeg overheen om relaxed te kunnen kijken, dat is wel belangrijk. Eerst had ik het zadel op de lage stand maar dan kijk ik dus net door dat schermpje heen en dat is irritant qua vertekening en met regen.

Then again... De FJR is natuurlijk niet te vergelijken met jouw bolide. Ik zit heerlijk rechtop te chillen op zo'n decadente bureaustoel-achtige comfortbuffel en dat is niet hoe jouw motor bedacht is. Dus of al die zaken voor jou ook gelden...? En ik zou ook zeker eerst rijden zonder en dan kijken of je wat aan die turbulentie zou willen doen... Maar lekker uit de wind zitten met een verhoogd scherm? Ik wil zelf niet meer zonder.
 
Zonder het te lezen te hebben heb ik jullie advies gevolgd :P
Heb nu eindelijk mijn rijbewijs en heb nog niets gekocht. 350km gereden en vind het wel best zo. Ik vind die wind wel lekker en als ik geen wind wil koop ik wel een sporttour ;)
FJR vind ik heel nice die had mijn instructeur ook.
 
Zonder het te lezen te hebben heb ik jullie advies gevolgd :P
Heb nu eindelijk mijn rijbewijs en heb nog niets gekocht. 350km gereden en vind het wel best zo. Ik vind die wind wel lekker en als ik geen wind wil koop ik wel een sporttour ;)
FJR vind ik heel nice die had mijn instructeur ook.


Als je armen maar gestrekt zijn als je rijdt , dan is het wel te doen ... met een naked heb je in ieder geval
geen turbulentie om je knar .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Met andere modellen wel? Wat voel je dan?
Lucht wervelingen rond je hoofd die voor extra lawaai zorgen.
En je voelt het wat meer kracht op je nek(ik tenminste)

Dit kan komen door een ruitje of vorm van de motor plus de lengte van de bestuurder.
Qua modellen is dit vrij persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
Oke! Ja het enige dat mij nu stoort is de brom van mijn uitlaat die overtreft het windgeruis. Morgen heb ik de db killer binnen en dan weet ik pas of dat windgeruis vervelend is eigenlijk :P
 
Oke! Ja het enige dat mij nu stoort is de brom van mijn uitlaat die overtreft het windgeruis. Morgen heb ik de db killer binnen en dan weet ik pas of dat windgeruis vervelend is eigenlijk :P
Mijn originele uitlaat klonk als een stofzuiger stiller zelfs _O- _O-


Met de mivv precies goed *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan