lekkage primair-bak Dyna 1994

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Ik heb een vraag,
Na een ritje lekt de dyna uit 1994 wat olie achter de primaire kast,ik heb wel eens gehoort dat het een keerring kan zijn van de versnellingsbak achter de koppeling/kast.
Bij normaal stilstaan lekt hij niet,dus alleen na ritje.
Iemand enig idee wat zoiets zal gaan kosten,ik kan het niet zelf doen.
Groet
jos
 
ga het eerst bekijken,maar was een eerste gedachte,wil het wel bij een harley zaak in de omgeving twente laten doen.
De eerste die gaat, is de keerring in de achterkant van primair.

Kap er af, kopp en primair er uit.

Achterkant er af.

Nieuwe keerring. En weer monteren met nieuwe pakkingen, tussendoor diverse dingen controleren en afstellen.

Als uit de bak komt, wordt t tikkie duurder. Om er achter te komen welke lekt, is het handig om verschillende kleuren olie te gebruiken in bak en primair.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt.
misschien een storing in de electronica/aansluiting.
als ik hem op kontakt zet loopt de km wijzer op naar ca 150 en blijft daar staan
is moeilijk zoeken ,vanwege de vele draden etc.
 
Inch doppensetje.

Een hele grote inchdop voor moer compensator en slagsleutel.

Inbusetje inch.

Schroevendraaier plat.


Uit mn hoofd is t dat.

Wel makkelijk als je de primaire aandrijving ook ergens mee kunt blokkeren ;)

Oh, en een momentsleutel om alles weer mee vast te zetten...

En locktite...
 
Laatst bewerkt:
Wel makkelijk als je de primaire aandrijving ook ergens mee kunt blokkeren ;)

Oh, en een momentsleutel om alles weer mee vast te zetten...

En locktite...
Blokje hout, of stevig kunststof, indien nodig.
Ik heb zelf wel special tool, maar is eigenlijk t geld niet waard. Slagmoersleutel tikt t zo los.
En ja, momentsleuteks is wel n goeie
 
Als je geen hydraulische koppeling hebt aan de rechtse kant van de motor waar de kabbel uit de bak komt
Nu denk je hij lekt aan de andere kant , maar olie loopt naar het laagste punt
Zal het wel niet zijn , maar je weet het niet he
 
Als je geen hydraulische koppeling hebt aan de rechtse kant van de motor waar de kabbel uit de bak komt
Nu denk je hij lekt aan de andere kant , maar olie loopt naar het laagste punt
Zal het wel niet zijn , maar je weet het niet he

Ja` ik zou ook eerst de onderkant ook maar eens goed schoon en droog maken om te kijken waar hij lekt
Het is een harley , dus kan overal lekken . :+ (grapje O-) )

Gewoon doen` dan weet je het zeker voor je begint te slopen .. :Y
 
Laatst bewerkt:
Blokje hout, of stevig kunststof, indien nodig.
Ik heb zelf wel special tool, maar is eigenlijk t geld niet waard. Slagmoersleutel tikt t zo los.
En ja, momentsleuteks is wel n goeie

Trust me, komt regelmatig voor dat de compensator nut niet zomaar loskomt, ook niet met een slagmoersleutel...

Ik heb een nylon 'trapje' laten maken door een frezende vriend, ideaal om de zaak te blokkeren voor het geval dat er over moet worden gegaan op ultra-violence :+
 
Lek mogelijkheden:

- langs koppelingskabel
- primaire drain
- primaire kast buitenpakking
- primaire kast keerring
- quadseal bak
- bakkeerring uitgaande as
- bakkeering schakelas
 
Trust me, komt regelmatig voor dat de compensator nut niet zomaar loskomt, ook niet met een slagmoersleutel...

Ik heb een nylon 'trapje' laten maken door een frezende vriend, ideaal om de zaak te blokkeren voor het geval dat er over moet worden gegaan op ultra-violence :+


Die van mij gaat er deze winter af , maar die zit ook zo vast als een huis .. (even gekeken of ie los wou ,
ivm met koppelings klus had ik de boel toch open)

Zat muur en de muur vast ,en ik ben grote momenten gewend , dus dat komt in de herfst aan de orde O-)
 
Trust me, komt regelmatig voor dat de compensator nut niet zomaar loskomt, ook niet met een slagmoersleutel...

Ik heb een nylon 'trapje' laten maken door een frezende vriend, ideaal om de zaak te blokkeren voor het geval dat er over moet worden gegaan op ultra-violence :+
Je hebt t gepatendeerde special tool tm nagemaakt. Foei.
 
Blokje hout, of stevig kunststof, indien nodig.
Ik heb zelf wel special tool, maar is eigenlijk t geld niet waard. Slagmoersleutel tikt t zo los.
En ja, momentsleuteks is wel n goeie


Jij krijgt ze altijd los met een zware 3/4 luchtsleutel ? Het is wel het fijnste voor de rest in de primaire om hem zo los te rammen ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan