Probleem met pushrod achterrem?

Gizet

MF'er
21 apr 2017
95
1
Mss kan iemand me helpen..
Onlangs na een ritje gemerkt dat rem bleef hangen, de pedaal kon ik zonder enige weerstand induwen, schijfrem gloeiend heet.
Dan maar via ontvluchting wat druk afgelaten maar rem is dus buiten gebruik.
Rempomp gedemonteerd en volledig proper gezet, opnieuw geplaatst maar tijdens ontluchten systeem minderde de olie uit het reservoir niks + pedaal had opnieuw niks van weerstand
Darm van rempomp richting blokken gedemonteerd en er komt niks uit, nochtans is alles vrij...
Kan het zijn dat mijn pushrod niet ver genoeg opengaat waardoor hij geen olie uit het reservoir kan oppikken voor door te duwen?
Zoja wat kan ik hieraan doen?

Ps; gaat over Cagiva Raptor 650 IE

😉 Grtn
 
Als ik de reacties en posts lees van onze mede motorrijders uit België vraag ik mijzelf toch echt altijd af hoe het in vredesnaam mogelijk is dat het vrijwel altijd een belg is die het nationale grote dictee der nederlandse taal wint. :X 8-) }) :P _O-
 
Bij deze, de foto's 😬

1ste is van compensatiegaatjes (wel moeilijk te zien)
2de is van de onderkant van de cilinder zonder circlips, die ingeduwd wordt door de pushrod (zie je wel dat ik het nu goed begrijp 😝)
3de is van de ingesleten gleuf in de remklauw
full


full


full
 
Bij deze, de foto's 😬

1ste is van compensatiegaatjes (wel moeilijk te zien)
2de is van de onderkant van de cilinder zonder circlips, die ingeduwd wordt door de pushrod (zie je wel dat ik het nu goed begrijp 😝)
3de is van de ingesleten gleuf in de remklauw
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je weet dus niet wat het compensatie gaatje is, en je zult er dus, zoals ik al vermoedde, geen 3 hebben.

full


Kijk anders ook eens in dit topic (komt de foto op vandaan)..

Achterrem loopt vast

107573d1332621491-998s-frt-brake-master-cylinder-brake-system-excessive-early-full-braking-force-6reservoirportslabled.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan ben ik idd fout ja 🙄 Ik ga die topic eens lezen... compensatiegat s zoeken, dit zit dus precies achter het zwart plastiek waar de leiding richting reservoir opzit.. is de plastiek er gewoon aftrekken? Had dit al geprobeerd maar lukte niet direct
 
Ik bekijk het direct eens.
Maar een verstopt compensatiegaatjes kan toch niet het probleem zijn waardoor de remvloeistof niet naar boven kan gepompt worden?
Heeft niemand een foto van hoever de cilinder terug moet komen bij lossen druk pushrod?
 
Ik bekijk het direct eens.
Maar een verstopt compensatiegaatjes kan toch niet het probleem zijn waardoor de remvloeistof niet naar boven kan gepompt worden?
Heeft niemand een foto van hoever de cilinder terug moet komen bij lossen druk pushrod?


Ik heb je een aantal posts geleden al een link gegeven hoe je dat af moet stellen...
 
Gaat ook niet zonder dat je de kans loopt op het breken van de aansluiting .
Daar ben ik al jaren geleden achter gekomen .
Niet zo'n probleem alles is los te koop.
Zuiger met een losse pen een paar keer indrukken en kijken of die elke keer weer op het zelfde plek terug komt
Helaas heb ik zelf niet een gelijke pomp ( mis bij die van mij dat witte geleider ring)
Moet niet langzaam terug komen maar redelijk snel en het mooiste met een wak klapje tegen de einde aanslaan .
 
Rubber is dus gewoon uittrekken, gaatjes zijn vrij
Heb eens foto genomen met hoe diep de cilinder zit in vergelijking met de gaatjes

full


Mag ik een klein stuk afschuren van de remblok zodat deze niet meer in de gleuf kan vallen?
 
Als j zuiger er zover komt in rust dan stuit die net het gaatje af waar je vloeistof de pomp in moet komen .

De sleuf in je remklauw komt omdat je remblok niet goed past er moet namelijk aan de bovenkant wat speling zijn tussen het blok en klauw
Je kan zolang je de remvoering niet raakt wel wat afvijlen .
Zitten er wel de goede blokken in je rem zit ik me aftevragen want die heb ik in de 40 jaar dat motor rij nog niet eerder gezien


Kan je een foto maken met de zuiger in de pomp wellicht is dan duidelijk waar het fout gaat wel op de zelfde manier fotograferen als die hierboven staat
 
Ja de blokken passen perfect, wel klein beetje speling tussen het gat van de remblokken en het staafje dat erdoor gaat..
Vijl ik best de blokken zelf wat af? Of de remklauwel wat afvijlen met Dremel, zodat de oneffenheid weg is.
Foto van de piston die erinzit zie je bovenaan deze pagina
 
Ja de blokken passen perfect, wel klein beetje speling tussen het gat van de remblokken en het staafje dat erdoor gaat..
Vijl ik best de blokken zelf wat af? Of de remklauwel wat afvijlen met Dremel, zodat de oneffenheid weg is.
Foto van de piston die erinzit zie je bovenaan deze pagina

Onderhand zou ik iets zeggen wat eigenlijk niet in dit soort topic's hoort: Ga ermee langs bij iemand die weet waar het over gaat.


Er zijn teveel dingen waar vraagsteller en antwoordgever langs elkaar heen praten en als je serieus eraan denkt om aan je remklauw te gaan vijlen dan snap je echt de constructie en werking niet. Echt heel erg niet.
Vijlen aan remblokken danwel remklauw is echt onzin en overbodig, als dat nodig zou zijn dan is er iets verkeerd gemonteerd of verkeerde onderdelen gebruikt.
 
Nja met zuiger erin kan je niks zien door de gaatjes hoor..
Heb naar shop geweest en deze zei dat het wss foute remblokken zijn, maar ze passen nagenoeg perfect, vandaar dat ik de remklauw wat zou bijvijlen..( ik snap het volledige principe wel, en denk dat het stuk dat ik zou bijvijlen echt niks gaat veranderen aan de werking ervan, en het kan zeker niet slechter worden dan de gleuf die er nu al is ingesleten )
 
Nja met zuiger erin kan je niks zien door de gaatjes hoor..
Heb naar shop geweest en deze zei dat het wss foute remblokken zijn, maar ze passen nagenoeg perfect, vandaar dat ik de remklauw wat zou bijvijlen..( ik snap het volledige principe wel, en denk dat het stuk dat ik zou bijvijlen echt niks gaat veranderen aan de werking ervan, en het kan zeker niet slechter worden dan de gleuf die er nu al is ingesleten )


Met alle respect, maar volgens mij begrijp je er helemaal niks van.
 
denk dat het stuk dat ik zou bijvijlen echt niks gaat veranderen aan de werking ervan, en het kan zeker niet slechter worden dan de gleuf die er nu al is ingesleten )

hoe meer je weg vijlt, hoe meer speling de remblokken hebben, hoe sneller er sleuven ontstaan ...
sleuven "slijten" er niet in, maar worden erin geklopt.
 
ik heb ondertussen veel goede antwoorden gehad op mijn vragen die ik stelde omdat het de eerste keer is dat ik dit probleem had, en dit is volgens mij wel de bedoeling van dit forum.
ik probeer graag zulke dingen zelf op te lossen, en de gleuf is er toch al (=remklauw beschadigd ) dus kan ik het maar eens proberen denk ik dan 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan