Benzinekraan (8mm) naar benzinepomp (6mm)

LedZeppelin

Die hard MF'er
27 dec 2007
904
0
België
Heb recentelijk een nieuwe (aftermarket) benzinekraan in mijn tank geplaatst. (Suzuki SV650s 2001)
Deze heeft echter een aansluiting van 8mm, daar waar de oorspronkelijke 6mm was.

Ik moet dus van een 8mm benzinekraan uitgang naar een 6mm benzinepomp ingang.
Reeds geprobeerd:
- met de bijgeleverde korte 8mm benzineslang + 'adapter'(plastic buisje met 2 verschillende diameters aan beide kanten) op de oorspronkelijke 6mm benzineslang: is er na starten gewoon afgesprongen aan de kant van 8mm. Kan ook de kant van 8mm niet/moeilijk klemmen, de rand van de slang lijkt te dik

- 8mm benzineslang op 6mm ingang pomp gemonteerd + klemmen : na starten klein lek zichtbaar


Zou een 7mm benzineslang hier soelaas brengen, of ga je altijd een lek blijven behouden op die manier (2mm verschil was eigenlijk al te verwachten dat dit zou lekken)?

6mm benzineslang over een nippel van 8mm krijgen lijkt mij niet mogelijk (correct me if I'm wrong)?
 
Heb recentelijk een nieuwe (aftermarket) benzinekraan in mijn tank geplaatst. (Suzuki SV650s 2001)
Deze heeft echter een aansluiting van 8mm, daar waar de oorspronkelijke 6mm was.

Ik moet dus van een 8mm benzinekraan uitgang naar een 6mm benzinepomp ingang.
Reeds geprobeerd:
- met de bijgeleverde korte 8mm benzineslang + 'adapter'(plastic buisje met 2 verschillende diameters aan beide kanten) op de oorspronkelijke 6mm benzineslang: is er na starten gewoon afgesprongen aan de kant van 8mm. Kan ook de kant van 8mm niet/moeilijk klemmen, de rand van de slang lijkt te dik

- 8mm benzineslang op 6mm ingang pomp gemonteerd + klemmen : na starten klein lek zichtbaar


Zou een 7mm benzineslang hier soelaas brengen, of ga je altijd een lek blijven behouden op die manier (2mm verschil was eigenlijk al te verwachten dat dit zou lekken)?

6mm benzineslang over een nippel van 8mm krijgen lijkt mij niet mogelijk (correct me if I'm wrong)?

Probeer je een gewapende slang te gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Als je met gewapende slang dit bedoelt:
https://www.hotrod.nl/shop/contents/media/1896016731_1.jpg

Deze was bijgeleverd, en is idd die van 8mm zoals RockyK zegt.
De originele is niet gewapend, en vrij flexibel en dun in vergelijking met de bijgeleverde.

Ik probeer vanavond eens met warm te maken, maar aangezien dat al nodig was om hem van de 6mm kraan-nippel te krijgen, dacht ik 'dit gaat nooit passen op de 8mm kraan'.

I'll keep you posted!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een dun 6mm doorzichtige ongewapende plastic benzinebestendige slang (bij de brommerboer) nemen en dat over de 6mm aansluiting van de pomp schuiven.
Vervolgens daar die 8mm benzineslang weer over heen. Klemmetje er om heen en vast draaien. Klaar.
 
Iemand zoeken die bij de eerste hulp oid werkt. Daar hebben ze slang die van om de 20cm van dikte verloopt van 6 naar 10 en weer terug. Dit is zodat ze altijd passende slang hebben, afsnijden bij de benodigde diameter. Klapt ook niet dicht als je hem gebruikt op onderdruk/vacuum. Heilige graal slang dus eigenlijk. Zou niet weten hoe het heet.
 
Of een benzinefilter als koppelstuk gebruiken.

461-763.jpg

dun en dik deel in elkaars verlengde :Y
 
Originele benzineslang (6mm) opwarmen works like a charm :t
Thanks guys.


@Gieltje: Verbindingsstuk ging niet, waarschijnlijk omdat 8mm een gewapende slang was (en klemmen dus weinig effect hebben)
 
De bestaande benzine slang even in heet water doen en een beetje vasaliene of indien niet aanwezig even met zeep op de tuit van de benzine kraan en je schuif de slang er zo op . Desnoods een slagenklemmetje er om en de slang lekt nooit weer .
 
Op mijn oude werk deden ze aansluitnippels van lage druk slangen even soppen.
(Kwastje met sop / oplossing afwasmiddel en water)
Moet er alleen geen water in je systeem komen. :+
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is de verbinding toch niet 'benzinedicht'. Had de oorspronkelijke 6mm slang terug gemonteerd, werkte prima.
Volgende dag gezien dat er een miniem lek op zat (benzinekraan was beetje nat, niet dat er een plas onder de motor lag).
Vandaag naar gekeken, slang was wat verstorven/toegetakeld, dus vervangen door een nieuwe 6mm ABS DIN73379 slang.
Alles goed gemonteerd, zie ik dat de kraan weer nat is van benzine. Misschien niet ver genoeg er over?
Weer er af, trukje met afwasmiddel (gaat een stuk gemakkelijker zo), warm gemaakt met haardroger, zo ver als mogelijk er over..
En toch blijft hij lekken. Als ik de slang op zich afdroog met keukenrol, zie je dat na 2s het uiteinde alweer vochtig is. Iemand die dit kan verklaren? -O-

Hier zie je dat die onmiddelijk terug vochtig wordt
FxbmbDT.jpg


Foto om aan te duiden hoe ver de slang over de nippel zit
JiVe5Zf.jpg
 
Blijkbaar is de verbinding toch niet 'benzinedicht'. Had de oorspronkelijke 6mm slang terug gemonteerd, werkte prima.
Volgende dag gezien dat er een miniem lek op zat (benzinekraan was beetje nat, niet dat er een plas onder de motor lag).
Vandaag naar gekeken, slang was wat verstorven/toegetakeld, dus vervangen door een nieuwe 6mm ABS DIN73379 slang.
Alles goed gemonteerd, zie ik dat de kraan weer nat is van benzine. Misschien niet ver genoeg er over?
Weer er af, trukje met afwasmiddel (gaat een stuk gemakkelijker zo), warm gemaakt met haardroger, zo ver als mogelijk er over..
En toch blijft hij lekken. Als ik de slang op zich afdroog met keukenrol, zie je dat na 2s het uiteinde alweer vochtig is. Iemand die dit kan verklaren? -O-

Hier zie je dat die onmiddelijk terug vochtig wordt
[afbeelding]

Foto om aan te duiden hoe ver de slang over de nippel zit
[afbeelding]
Lekkage in de kraan.
Waar het metalen knie stukje het vierkante deel met membraan in gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan