Kawasaki Z1 900 Deel 9

heb je die zwart laten coaten oid????
welke achterbrug gebruik je voor je cloon als ik vragen mag?
Ikzelf neem zrx11 vorkpoten (geen problemen,kleine adaptie en klaar) en een zrx 11 achterbrug.
de brug heb ik pas maar eigenlijk moet de zrx ketttinggeleider rubber erbij tussen en dat wordt krap.
de lijn bovenzijde voortandwiel---scharnierpunt brug----bovenzijde achter kettingwiel is wat ongunstig waardoor de ketting net vrij loopt (als in een paar mm) boven het scharnierpunt van de brug..
heb jij een andere brug gebruikt en hoe zit dat dan bij jou als ik vragen mag?

Dat is DLC coating. Super hard en geen stick slip.
Bij de Sanctuary ben ik met een XJR brug begonnen en zo klaargemaakt. Met een 17 tands voor moet het altijd lukken, 16 weet ik niet zeker. Ik vind ze echter niet mooi zonder versteviging onderlangs en ga nu een TL1000R brug klaarmaken, die is een stuk korter en dan wordt dat vrijloop probleem ook kleiner omdat de tandwielen dichter bij elkaar komen te staan.
De ST/MK2 heeft een vfr750 brug met een Triumph naaf en achterwiel en die is bij het scharnierpunt extra dik, dus daar hebben we de naaf zo moeten stellen dat het tandwiel achter op het hoogste punt staat en dan moet het met 17 of 18 vooraan lukken.
Maar in het ergste geval komt de slijptol en het lasapparaat eraan te pas en dan wordt er plek gecreeerd voor de ketting vrijloop en een nylon geleider met de hand gefabriekt ;)
 
full

Hier zou ik m n xt toch wel op in willen ruilen :Y
 
Oude liefde roest niet :N
en de XT is een blijvertje,echt leuk vooral nu :t
 
Zeker weten, bij mij op het werk zitten collega's die ook Kawa rijden.Jonge gasten van net 30. Ik heb ze allerlei foto's laten zien van echte Zed's, maar ook de sanctuary exemplaren.
Stuk voor stuk vinden ze ze mooi, al rijden er 1 een ZZR1400, en 2 anderen respectievelijk een ZX9R en een ZX6R.
Klasse wint het toch wel... :} :t
 
Laatst bewerkt:
Dat is DLC coating. Super hard en geen stick slip.
Bij de Sanctuary ben ik met een XJR brug begonnen en zo klaargemaakt. Met een 17 tands voor moet het altijd lukken, 16 weet ik niet zeker. Ik vind ze echter niet mooi zonder versteviging onderlangs en ga nu een TL1000R brug klaarmaken, die is een stuk korter en dan wordt dat vrijloop probleem ook kleiner omdat de tandwielen dichter bij elkaar komen te staan.
De ST/MK2 heeft een vfr750 brug met een Triumph naaf en achterwiel en die is bij het scharnierpunt extra dik, dus daar hebben we de naaf zo moeten stellen dat het tandwiel achter op het hoogste punt staat en dan moet het met 17 of 18 vooraan lukken.
Maar in het ergste geval komt de slijptol en het lasapparaat eraan te pas en dan wordt er plek gecreeerd voor de ketting vrijloop en een nylon geleider met de hand gefabriekt ;)

Mijn brug afplatten kan maar wil ik eigenlijk niet....
Ik gok op de grootste diam voortandwiel (19 tands meen ik) en de hoek van de brug in rust vrij recht.
Anders moet ik zien hoe ik dat zrx geleide rubber erbij tussen frommel...(blij dat ik die nog bewaard had)
 
Mijn brug afplatten kan maar wil ik eigenlijk niet....
Ik gok op de grootste diam voortandwiel (19 tands meen ik) en de hoek van de brug in rust vrij recht.
Anders moet ik zien hoe ik dat zrx geleide rubber erbij tussen frommel...(blij dat ik die nog bewaard had)

In rust moet je achterbrug eigenlijk een hoek van 12 graden omlaag maken tov horizontaal.
Ik zou ook niet zonder de geleider rijden want de ketting zaagt anders gewoon door het aluminium.
 
Laatst bewerkt:
In rust moet je achterbrug eigenlijk een hoek van 12 graden omlaag maken tov horizontaal.
Ik zou ook niet zonder de geleider rijden want de ketting zaagt anders gewoon door het aluminium.

zonder geleider is geen optie idd...
met de schokkers op de oem punten boven staan ze veel te recht en heb ik veel teveel hoek op de brug (naar onder)
met de bovenste punten iets naar voren kom ik op een graad of 15 in rust (rechtop niet op zijsteun)
Ik wilde iets vlakker ivm dus met de ketting maar zie daar maar vanaf dan.
Waar haal jij die 12 graden vandaan? een of andere holy bible over frame geometry oid?
Iets hoek naar beneden moet ie idd wel hebben anders staat ie naar boven als je erop zit en das geen pan.
Ik denk dat ik die 15 graden maar aanhoud en dan maar zie hoe ik qua ketting speling uitkom.
De zrx geleider heeft een rand in het midden waar de ket met de rolletjes overheen draait dus slijt van de geleider is nihil...
 
zonder geleider is geen optie idd...
met de schokkers op de oem punten boven staan ze veel te recht en heb ik veel teveel hoek op de brug (naar onder)
met de bovenste punten iets naar voren kom ik op een graad of 15 in rust (rechtop niet op zijsteun)
Ik wilde iets vlakker ivm dus met de ketting maar zie daar maar vanaf dan.
Waar haal jij die 12 graden vandaan? een of andere holy bible over frame geometry oid?
Iets hoek naar beneden moet ie idd wel hebben anders staat ie naar boven als je erop zit en das geen pan.
Ik denk dat ik die 15 graden maar aanhoud en dan maar zie hoe ik qua ketting speling uitkom.
De zrx geleider heeft een rand in het midden waar de ket met de rolletjes overheen draait dus slijt van de geleider is nihil...

Naast mijn werkplaats zit Bitubo Racing Suspension. Die 12 graden heeft hij in zijn frame geometry software zitten als ideale hoek.
 
de eerste met stereo shocks!
Ziet er zeker fraai uit. Wel een raar kontje.
Ook een mooier piepke en schetsplaten etc.
Kettingschermpje komt nog? Dit is zo niet heel erg handig ...
Mooi!
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik hem zo al aardig beter vind.
het lijkt een "bolt on" oplossing die schokbrekers en brug?
Is dat van sanctuary ?

Volgens mij van Doremi. Fiets zit vol met Doremi spulletjes. Voorvork is Öhlins Hyperpro ...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoor :?
Er staat een bedrijfs logo onder het embleem op het zij schildje maar ik kan het niet goed lezen met mijn dopogen -O-
hoe dan ook, leuk ding wel zo afgezien van dat alu bret achterop (wat is dat eigenlijk? een bagagerek oid?)
of zou het bedoeld zijn als middel om de (naar mijn smaak) te korte ducktail optisch te verlengen??
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoor :?
Er staat een bedrijfs logo onder het embleem op het zij schildje maar ik kan het niet goed lezen met mijn dopogen -O-
hoe dan ook, leuk ding wel zo afgezien van dat alu bret achterop (wat is dat eigenlijk? een bagagerek oid?)
of zou het bedoeld zijn als middel om de (naar mijn smaak) te korte ducktail optisch te verlengen??

Ik vind het minder geslaagd, dan zijn er al leukere op de markt.
ik denk dat deze van de Kfactory is,een bedrijf ? net als Doremi en PMC
deze week word er een fotosessie gemaakt van mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het minder geslaagd, dan zijn er al leukere op de markt.
ik denk dat deze van de Kfactory is,een bedrijf ? net als Doremi en PMC
deze week word er een fotosessie gemaakt van mij en m'n RS. :t :t

Fotosessie Ton? Je gaat me toch niet vertellen dat je hem nu al thuis hebt staan?
Waar zijn die fotos tzt te bekijken? Moto 73 oid?

De grote vraag in deze context is dan eigenlijk, Ga jij je rs ombouwen naar duo shocks en eventueel hier en daar wat aanpassen of laat je hem poepie origineel???
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het minder geslaagd, dan zijn er al leukere op de markt.
ik denk dat deze van de Kfactory is,een bedrijf ? net als Doremi en PMC
deze week word er een fotosessie gemaakt van mij en m'n RS. :t :t

Leuk,krijgen we hier een previeuw, of mag dat niet?
 
De grote vraag in deze context is dan eigenlijk, Ga jij je rs ombouwen naar duo shocks en eventueel hier en daar wat aanpassen of laat je hem poepie origineel???~[/quote]



Deze blijft zeker origineel, de eerste RS zeker in de Benelux en misschien wel van Europa.
Later gaat de Hayabusa weg en waarschijnlijk een RS verbouwen om op te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan