Kawasaki Z1 900 Deel 9

Die fabriekssets zijn een lange tijd schreeuwend duur geweest (ook voor de H2), weet niet of ze dat nu nog zijn nu er replica‘s te koop zijn..
 
Laatst bewerkt:
Nee sorry, verklaar je nader.
de 2e schijfrem set werd dus niet als standaard ( lees origineel ) geleverd op de z1 , maar werd dus wel als origineel after market set aangeboden door Kawasaki.
Nu vraag ik mij af of de stuur demper ook deze omschrijving mag krijgen , want deze werd in opdracht van kawasaki wel geproduceert en aan geboden door Kawasaki zelf als after market product maar kwam wel degelijk van een andere producent.
 
Nee sorry, verklaar je nader.
de 2e schijfrem set werd dus niet als standaard ( lees origineel ) geleverd op de z1 , maar werd dus wel als origineel after market set aangeboden door Kawasaki.
Nu vraag ik mij af of de stuur demper ook deze omschrijving mag krijgen , want deze werd in opdracht van kawasaki wel geproduceert en aan geboden door Kawasaki zelf als after market product maar kwam wel degelijk van een andere producent.
de 2e schijfrem set werd dus niet als standaard ( lees origineel ) geleverd op de z1 , maar werd dus wel als origineel after market set aangeboden door Kawasaki.
Nu vraag ik mij af of de stuur demper ook deze omschrijving mag krijgen , want deze werd in opdracht van kawasaki wel geproduceert en aan geboden door Kawasaki zelf als after market product maar kwam wel degelijk van een andere producent.

dat zijn oneindige discussie's, je hebt altijd onderdelen die door andere fabriekjes gemaakt worden en toch origineel
genoemd worden. de knippers en de koplamp zijn toch origineel maar door Stanley gemaakt.
 
En Kayaba schokbrekers,Takasago wielen etc..... ;)

Mooi rijtje daar Math. Ga je ook echt met ze rijden binnenkort ? :]
 
En Kayaba schokbrekers,Takasago wielen etc..... ;)

Mooi rijtje daar Math. Ga je ook echt met ze rijden binnenkort ? :]
Idd, er is een verschil tussen "origineel" en "standaard". Iets hoeft niet standaard te zijn om toch origineel te zijn!
Airco in een auto kan origineel zijn, maar niet standaard, een aftermarktet airco is natuurlijk niet origineel.

Een Jama uitlaat of Koni schokdempers als voorbeeld zijn dus duidelijk niet origineel, maar ik zou deze rem-kit dan toch als origineel betitelen.


Prachtig rijtje, Mathh!!
 
full

correct me if I'm wrong,de linkse is dan het verdeelstuk voor de extra schijf op de z1,z1A,z1B en de middelste zou van de Z900A4 en z1000A1 en A2 zijn ?
 
Als iemandnog een (nieuwe) triple zoekt... Rick Brett gaat zijn museum in Michigan leegruimen ...

klik

Leuk spul Mathh,
Als ik toch eens rijk was................

De rode S2 is exact gelijk met mijn eerste motorfiets :9~
Die van mij heb ik in twee maanden tijd net zo mooi gekregen als deze en toen ik 18 werd, verkocht voor f 1000,--

Zou er nu graag weer ééntje hebben, maar niet voor $ 9000,-- :N

Wat mij nog steeds beter bevalt bij de 350 ten opzichte van de 500 en de 750 is de uitlaatvorm van de onderste rechter pijp :Y :9~


full
 
de 2e schijfrem set werd dus niet als standaard ( lees origineel ) geleverd op de z1 , maar werd dus wel als origineel after market set aangeboden door Kawasaki.
Nu vraag ik mij af of de stuur demper ook deze omschrijving mag krijgen , want deze werd in opdracht van kawasaki wel geproduceert en aan geboden door Kawasaki zelf als after market product maar kwam wel degelijk van een andere producent.


Alle motorfietsproducenten werken, nèt als in de autoindustrie met toeleveranciers, waarom zou je ook alles zelf willen maken terwijl het zonder problemen bij een ander kan halen.
Remdelen voor de Kawasaki Z1 zijn van Tokico, Elektrodelen van Mitsubishi of Nippon-Denso, etc..............

Op het moment dat een merk als Kawasaki originele after market delen aanbied, ook al hebben ze deze niet zelf geproduceerd, is het nog steeds origineel Kawasaki.

Dat gebeurd nu nog steeds en dat zal altijd zo blijven. De toeleveranciers maken exclusief iets voor een opdrachtgever of dat nu Kawasaki, S,H,Y of een ander merk is, het is alleen via de opdrachtgever verkrijgbaar en dus Origineel (merk X)

Verder geen discussie hier over AUB............. :+
 
Alle motorfietsproducenten werken, nèt als in de autoindustrie met toeleveranciers, waarom zou je ook alles zelf willen maken terwijl het zonder problemen bij een ander kan halen.
Remdelen voor de Kawasaki Z1 zijn van Tokico, Elektrodelen van Mitsubishi of Nippon-Denso, etc..............

Op het moment dat een merk als Kawasaki originele after market delen aanbied, ook al hebben ze deze niet zelf geproduceerd, is het nog steeds origineel Kawasaki.

Dat gebeurd nu nog steeds en dat zal altijd zo blijven. De toeleveranciers maken exclusief iets voor een opdrachtgever of dat nu Kawasaki, S,H,Y of een ander merk is, het is alleen via de opdrachtgever verkrijgbaar en dus Origineel (merk X)

Verder geen discussie hier over AUB............. :+

oké :t
 
Weet het niet zeker maar volgens mij zijn die wielen verkocht onder de naam Bell Wheel.~[/quote]

geen idee want de wielen zaten al in mijn Zed toen ik deze kocht in 1979.............
 
In december 1980 kwam mijn pa met een steekwagen binnen rijden met een zware grote houten kist erop.
Viavia had hij bij een lokaal revisiebedrijf gerund door een oude kennis van hem een Z900 blok voor mij gescoord.
Kon ik zo inbouwen want deze kwam uit een schade motor vandaan.
Ditmaal een blank blok met een 83000 reeks nummer dus een late Z1B ?
Mooi zo en de hele winter de tijd om de motor weer netjes te maken en dit was voor mij het begin van de “Giro blauw past bij jou” tijdperk.
full

Met de motor in 1981+1982 weer vele km's gemaakt in binnen en buitenland in volle tevredenheid.
Ondertussen was ik vaste klant geworden bij Bas v Asten motoren in IJmuiden voor onderhoud en vragen.
Die man is stapelgek van me geworden want ik vroeg de oren van zijn kop over allerlei technische zaken want ik wilde zo veel mogelijk leren en dingen zelf gaan repareren.
Ik heb van de man veeeeeeeel geleerd door goed te luisteren en soms de kunst te mogen afkijken in zijn werkplaats (misschien heeft het geholpen dat hij ook een oude bekende was van mijn vader) ?
full

veelzijdige zaak met BMW,Guzzi,Ducati,HD,Engelse rommel maar vooral KAWA ! (helaas staat mijn motor net buiten beeld)..............wordt vervolgt
 
Leuke foto‘s! Echt nog de kleurtjes uit die tijd! En die Ducati SD900, prachtig.. een maat van mij had zo een , heb ik vaker op gereden.
 
Leuke foto‘s! Echt nog de kleurtjes uit die tijd! En die Ducati SD900, prachtig.. een maat van mij had zo een , heb ik vaker op gereden.

ja herkenbaar allemaal,al mijn maten reden toen op 400-550cc twee of vier cilinders en ik was de enige met een "grote" motor,later zijn ze allemaal overgestapt op BMW,Guzzi en Ducati en ben ik als enige de Japanse fietsen trouw gebleven (op wat HD's na dan)
Heb dus ook hun twee cilinder motoren uitgeprobeerd en ja de een reed lekkerder dan de andere maar geen een kon er tippen aan de soepele vier cilinder Zed..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan