Kawasaki Z1 900 Deel 9

Tsja Bas van Asten. Eigenwijze maar kennisvolle peer zoals zoveel uitbaters van de oude stempel motorzaken ;)

In die tijd ging hij diverse Kawa rijders helpen/sponsoren zoals Gerard Flameling en maakte volgens mij zelf de 8 bougie koppen die alleen op de fabrieksracer Z1000R S1 zaten !

Het grappige is dat deze zaak nog steeds bestaat en de showroom vol Ducati's; alleen er is nooit iemand meer en alles staat een beetje wortel te schieten en oud te worden :/

Bas woont in Friesland en is nog maar erg weinig in Ijmuiden is wat ik hoor.
 
Laatst bewerkt:
Tsja Bas van Asten. Eigenwijze maar kennisvolle peer zoals zoveel uitbaters van de oude stempel motorzaken ;)

In die tijd ging hij diverse Kawa rijders helpen/sponsoren zoals Fred Flameling en maakte volgens mij zelf de 8 bougie koppen die alleen op de fabrieksracer Z1000R S1 zaten !

Het grappige is dat deze zaak nog steeds bestaat en de showroom vol Ducati's; alleen er is nooit iemand meer en alles staat een beetje wortel te schieten en oud te worden :/

Bas woont in Friesland en is nog maar erg weinig in Ijmuiden is wat ik hoor.

Klopt geheel,in 2011 was hij nog in IJmuiden actief,weliswaar op een laag pitje bezig met het bouwen v/e BMW rennmeister voor een maatje van me.
En nu al jaren aan het rentenieren in Friesland waar hij ook een uitgebreide werkplaats heeft waar hij nog wat kan hobbyen.
full

De plek waar het allemaal gebeurde,de BMW staat op de brug.
 
Hallo allen,

Zal mezelf eerst even voorstellen:
Ik ben Rob uit Noord-Holland en al jaren in het bezit van een Kawasaki Z1000-A1 (ik weet dat dit een Z900-topic is maar in het Z1000-topic kan ik helaas niets posten (of ik doe iets fout); vandaar dat ik mijn vraag hier wil stellen.

Ik ben continue bezig om mijn Zed orgineel te maken en nu struin ik al een tijdje naar orginele boutjes.
In het artikelnummer van Kawasaki kom ik meerdere letters tegen bv.: 110N0610, 113N1035 of 110G0850.
Nu betekent het getal na de letter de dikte en lengte van de bout.
Kan iemand mij vertellen wat de betekenis van de letter is?

greetZ,
Rob
 
Hey Rob welkom.
Zelf kan ik je niet helpen want mijn Zeds zijn verre van origineel,maar er zijn zat puriteinen op dit forum die er meer verstand van hebben. Ff geduld die oude mannen moeten nog uit hun winterslaap komen............
 
Hey Rob welkom.
Zelf kan ik je niet helpen want mijn Zeds zijn verre van origineel,maar er zijn zat puriteinen op dit forum die er meer verstand van hebben. Ff geduld die oude mannen moeten nog uit hun winterslaap komen............

Bedankt voor je reactie; ik wacht rustig af...
 
Leuk en interessant filmpje over het restaureren van de stuurschakelaars:
 
Leuk en interessant filmpje over het restaureren van de stuurschakelaars:

full


zeer zeker een leerzaam filmpje en zo mooi als hij het heeft lukt mij (nog) niet.
nu nog low budget action spuitverf of met de kwast en gelukkig heeft mijn vrouw een hoop geduld

full



daar in tegen zijn ze niet zo mooi maar ze werken wel goed (moet ook wel als elektromonteur)

full
 
Hi Rob,
Welkom hier, ook met een Z1000 (A1 of 2) ben je hier welkom.
Zal, als ik ff tijd heb het proberen duidelijk te maken zover als mogelijk.
Foto's van je project/ Bike zijn ook welkom :Y

Bedankt alvast; bijgaand een foto van mijn Z1000-A1.
full
 
Zeer fraaie kleur! Leuk bagagerek :) Stuur staat ietwat hoog of ben je gewoon een lange kerel?
Roger moet weer even het z1000 topic leven inblazen :+
 
Vind eerlijk gezegd dat meneer Timmermans een erg hoge prijs in het hoofd heeft.......

Ja 9000 euro per stuk is ook een aanzienlijk bedrag. Er is te weinig informatie om in te schatten hoeveel werk het nog is om ze alle 3 af te maken. Toch is het wel een schat om te zien. Bedrag is alleen hoog. Denk ook niet dat er iemand voorbij komt die eventjes 27 duizend neertelt. Ik denk dat ie meer kans maakt om ze per stuk te verkopen en dan het bedrag iets naar beneden te halen.
 
Zeer fraaie kleur! Leuk bagagerek :) Stuur staat ietwat hoog of ben je gewoon een lange kerel?
Roger moet weer even het z1000 topic leven inblazen :+

Bedankt voor het compliment. Ben niet extreem lang maar ik vind een hoog stuur lekker ontspannen rijden omdat de Z nog wel eens ergens komt; km-stand nu 146.xxx km. 😃
 
Ja 9000 euro per stuk is ook een aanzienlijk bedrag. Er is te weinig informatie om in te schatten hoeveel werk het nog is om ze alle 3 af te maken. Toch is het wel een schat om te zien. Bedrag is alleen hoog. Denk ook niet dat er iemand voorbij komt die eventjes 27 duizend neertelt. Ik denk dat ie meer kans maakt om ze per stuk te verkopen en dan het bedrag iets naar beneden te halen.

Denk ik ook !
Mail jij hem even hierover , bellen kan ook :W :t
 
Hallo allen,

Wie kan mij vertellen of de bout met nummer 110G0840 verchroomd of verzinkt is?

greetZ, Rob
 

Bij mij zijn ze ook allemaal verzinkt.. Nog te bestellen bij Kawasaki maar de vraag is op ze op het origineel lijken. Ooit 4 klemmen voor de inlaatrubbers besteld... helaas kreeg ik 3 zwarte en een zilver verzinkte.... (wel netjes omgeruild daarna)..
 
Terug
Bovenaan Onderaan