Kawasaki Z1 900 Deel 9

Ik ga volgende week maar vast olie inkopen en een filter,want het winterstallen komt al heel dicht bij.
Nog even aanzien maar dan gaat hij in winterslaap :Z goed gepoetst verse olie in de buik en de stofhoes er over hopelijk voor een goed voorjaar.

Voor Jan begint het feest nu pas met zijn ....XT :]


Zoist Rob :t , ik cross de winter door ,volgend jaar zie ik wel wat ervan komt :Y
 
Vraagje voor een doorrijders en techneuten onder ons.
Waarmee kun je nu het beste de remzuigers van remklauw invetten zodat het zaakje ook in de winter gewoon gangbaar blijft? Ik doe het nu met kopervet, maar dat is vrij stug, dus zodra de remzuiger uitzet (en de remblokken slijten, dus dit wordt steeds meer) komt er ruimte tussen de ingevette seal en zuiger waar pekel op het metaal kan komen. Ik heb vet uit een tube als vetspray gebruikt. Zelfde resultaat.
Is er iets anders dat wat flexibeler blijft en mooier blijft dekken dat gebruikt kan worden zonder risico de remvoering mee in te vetten? Of is wat ik nu doe het best haalbare?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor een doorrijders en techneuten onder ons.
Waarmee kun je nu het beste de remzuigers van remklauw invetten zodat het zaakje ook in de winter gewoon gangbaar blijft? Ik doe het nu met kopervet, maar dat is vrij stug, dus zodra de remzuiger uitzet (en de remblokken slijten, dus dit wordt steeds meer) komt er ruimte tussen de ingevette seal en zuiger waar pekel op het metaal kan komen. Ik heb vet uit een tube als vetspray gebruikt. Zelfde resultaat.
Is er iets anders dat wat flexibeler blijft en mooier blijft dekken dat gebruikt kan worden zonder risico de remvoering mee in te vetten? Of is wat ik nu doe het best haalbare?

In Dit geval een beetje het verkeerde forum.
Je vraagt het waarschijnlijk voor je SVtje, ik zou zeggen een dun filmpje vaseline of beter nog niets en bij de volgende remblokken wissel de zuiger netjes schoon maken met een 3M Scott voor je hem weer naar binnen drukt.
 
In Dit geval een beetje het verkeerde forum.
Je vraagt het waarschijnlijk voor je SVtje, ik zou zeggen een dun filmpje vaseline of beter nog niets en bij de volgende remblokken wissel de zuiger netjes schoon maken met een 3M Scott voor je hem weer naar binnen drukt.
Inderdaad voor het SVtje. Iedereen die van motoren houdt weet dat een klassieke Z de pekel niet in mag. Maar hier meer technische mannen actief, vandaar hier mijn vraag. Dun laagje Vaseline zou niet veel kwaad moeten kunnen voor de remvoering zelf. Ga dat doen dan. Weer de zooi compleet vastgeroest aan een kant heb ik geen zin meer in..
Dank voor je advies.
 
Laatst bewerkt:
Maar die achterbruggen kan echt niet hoor krijg je hier last mee , niet origineel . :N

wel hoor :Y ...een stuk beter als die oem gevallen.... :X ...
mschien bespeur ik hier een verfrissende tendens ipv iedere keer het "uitdedoos" model :? ...zou niet verkeerd zijn... ;)
 
wel hoor :Y ...een stuk beter als die oem gevallen.... :X ...
mschien bespeur ik hier een verfrissende tendens ipv iedere keer het "uitdedoos" model :? ...zou niet verkeerd zijn... ;)


Uit den ouwen doosch dan wel he´ :+
 
Vraagje voor een doorrijders en techneuten onder ons.
Waarmee kun je nu het beste de remzuigers van remklauw invetten zodat het zaakje ook in de winter gewoon gangbaar blijft? Ik doe het nu met kopervet, maar dat is vrij stug, dus zodra de remzuiger uitzet (en de remblokken slijten, dus dit wordt steeds meer) komt er ruimte tussen de ingevette seal en zuiger waar pekel op het metaal kan komen. Ik heb vet uit een tube als vetspray gebruikt. Zelfde resultaat.
Is er iets anders dat wat flexibeler blijft en mooier blijft dekken dat gebruikt kan worden zonder risico de remvoering mee in te vetten? Of is wat ik nu doe het best haalbare?
Bij een automaterialenzaak kun je een blauwe tube bremzenpasta halen. Dat kan samen met remvloeistof dus als je de klauw een keer uit elkaar haalt kun je je zuigertjes daarmee insmeren. Verder succes, want het blijft lastig als je echt veel rijdt in de winter met die klauwen waar geen stofkappen opzitten.
 
Laatst bewerkt:
Bij een automaterialenzaak kun je een blauwe tube bremzenpasta halen.
...
full

Deze bedoel je neem ik aan.
OK, ga ik dat halen, remblokken eruit, zuiger naar buiten drukken, invetten en weer terugduwen in de hoop dat het een mooi beschemrd laagje achterlaat als de zuiger weer naar buiten worden gedrukt tijdens remmen. Als het wat minder stug is dan kopervet zou het kunnen werken. Je bedoelt niet de anti-squiiiiiiiiize pasta toch? Dat lijkt me hetzelfde als kopervet.
full
 
[afbeelding]
Deze bedoel je neem ik aan.
OK, ga ik dat halen, remblokken eruit, zuiger naar buiten drukken, invetten en weer terugduwen in de hoop dat het een mooi beschemrd laagje achterlaat als de zuiger weer naar buiten worden gedrukt tijdens remmen. Als het wat minder stug is dan kopervet zou het kunnen werken. Je bedoelt niet de anti-squiiiiiiiiize pasta toch? Dat lijkt me hetzelfde als kopervet.[afbeelding]
Die eerste bedoel ik, bremzenzylinder-paste. Het is juist niet dun en wat korrelig. Zelf moest ik mijn klauw uit elkaar halen, er zat corrosie in de groeven van keerringen. Dus keerringen eruit corrosie weggehaald en licht ingesmeerd. Zuigertjes na oppoetsen ook licht ingesmeerd en het geheel weer gemonteerd.

Maar las je echt veel door pekel rijdt biedt niets garantie je kan het hooguit langer volhouden. Het mooiste vind ik toch een klauw met stofhoezen zoals bij een auto. Volgens mij gebruiken BMW en Harley dat ook. Maar je moet het doen met de spullen die je hebt.
 
Off-topic :+
Hoe kom ik de winter door?........... met t koekblik ,airco op standje gelukkig en klaar :t
boven 0 gr ros ik nog ff rond met de xt ,en die behoeft geen onderhoud _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ho maar ik bedoel voor een z900 of z1000 waar het hier kwa originaliteit altijd over gaat :]

Als je het begin van het topic leest, mag je van Rob hier ook wel andere fietsen plaatsen, en dan heb ik het niet over SV's en andere (rommel) maar leuke 2 tacten en ook leuke verbouwde 900/1000.
Om op de achterbrugjes terug te komen, ik ben voor mezelf een fiets aan het bouwen om de losse (rommel) lees onderdelen op te maken en daar heb ik een frame voor zonder uitlaat oren , dit in verband met een bredere achhterbrug voor de Akront alu velgen.
Nu heb ik de keuze uit een 3 tal bruggen en ben even aan het kijken wat nu een beetje smoelt.

Het frame zonder oren en verstevigd op een aantal plaatsen.


full


Hier een plaatje met de Nico Bakker achter brug, die nog zwart gespoten gaat worden als deze er in komt.


full


Hier een foto met een minder fraaie brace er onder.


full


En hier nog een foto met een brugje uit en ZRX 400, maar weet niet of die sterk genoeg is voor wat er zo in komt te hangen.


full
 
Laatst bewerkt:
Als je het begin van het topic leest, mag je van Rob hier ook wel andere fietsen plaatsen, en dan heb ik het niet over SV's en andere (rommel) maar leuke 2 tacten en ook leuke verbouwde 900/1000.
Om op de achterbrugjes terug te komen, ik ben voor mezelf een fiets aan het bouwen om de losse (rommel) lees onderdelen op te maken en daar heb ik een frame voor zonder uitlaat oren , dit in verband met een bredere achhterbrug voor de Akront alu velgen.
Nu heb ik de keuze uit een 3 tal bruggen en ben even aan het kijken wat nu een beetje smoelt.

Het frame zonder oren en verstevigd op een aantal plaatsen.
[afbeelding]

Hier een plaatje met de Nico Bakker achter brug, die nog zwart gespoten gaat worden als deze er in komt.
[afbeelding]

Hier een foto met een minder fraaie brace er onder.
[afbeelding]

En hier nog een foto met een brugje uit en ZRX 400, maar weet niet of die sterk genoeg is voor wat er zo in komt te hangen.
[afbeelding]


Ik vindt dat juist mooi zo n alu kleur achterbrug, en verschilt de zrx 400 brug zoveel met een 1100 brug?
 
Voor wat betreft het carter weet ik het nog niet of het een Z1 of een Z1000 carter word.
Dit hangt af van de boring die ik ga gebruiken.
Ik heb wat spullen opgezocht en naar beneden gehaald,
een krukas nog helemaal nieuw ( Falicon)

full


een massieve koppelings korf (Falicon),(moet ik hebben liggen, maar nog niet gevonden.)

Nokken assen van Pop Yoshimura met een lift van 9.7 inlaat en 9.0 uitlaat.
Klepveren van APE

full



Kop bewerkt en kleppen dieper weggefreest inlaat 39mm en uitlaat 32 mm

full


en nog een Close bak voor de gangmakers.
 
Die eerste bedoel ik, bremzenzylinder-paste. Het is juist niet dun en wat korrelig. Zelf moest ik mijn klauw uit elkaar halen, er zat corrosie in de groeven van keerringen. Dus keerringen eruit corrosie weggehaald en licht ingesmeerd. Zuigertjes na oppoetsen ook licht ingesmeerd en het geheel weer gemonteerd.
Thx, ga ik doen.
Off-topic :+
Hoe kom ik de winter door?........... met t koekblik ,airco op standje gelukkig en klaar :t
boven 0 gr ros ik nog ff rond met de xt ,en die behoeft geen onderhoud _O-
Mijn koekblik is uit 1991, in topconditie en niet voorzien van airco. Daar ga ik alleen mee door de pekel als het echt moet.

<einde off-topic>
 
Laatst bewerkt:
Ik denk de diameter en/of de wanddikte van de buis, als je hem even meet met de schuifmaat zal ik het je zeggen.

zrx1100 brug heeft een diameter van 52mm (lagerbuis) en 36mm (resterende buizen)
ik weet niet hoeveel dat scheelt met die zrx400 brug maar het is niet als of er 180 pk op komt te staan toch?
kijk bovendien eens naar die originele puddingbrugjes dan is alles sterker....
bovendien,wat gaat dat ding nu eigenlijk maken? 110-120 pk ahw? dan heb je het echt wel gehad...
geen 200+ wheelies dus en dus ook nix om je druk om te maken...
 
zrx1100 brug heeft een diameter van 52mm (lagerbuis) en 36mm (resterende buizen)
ik weet niet hoeveel dat scheelt met die zrx400 brug maar het is niet als of er 180 pk op komt te staan toch?
kijk bovendien eens naar die originele puddingbrugjes dan is alles sterker....
bovendien,wat gaat dat ding nu eigenlijk maken? 110-120 pk ahw? dan heb je het echt wel gehad...
geen 200+ wheelies dus en dus ook nix om je druk om te maken...

400 brugje lijkt mij ook geen probleem :N

Het maar net welke je leuker/beter passend vindt.
Ik vind ze allen leuk. Het is afhankelijk van het geen je in gedachte hebt.
Hoeft ook niet persé zwart te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan