Silly Season 2019

Nee hoor dat hoeven ze zeker niet aangezien ik er vanuit ga dat MM een extra bijzonder talent is.
Maar ik weet dat mensen gaan zeiken als er iemand anders komt met vergelijkbare resultaten, vandaar mijn reactie ;)


Heeft Pedrosa trouwens iets met Red Bull als persoonlijke sponsor ? dan zie ik KTM ook wel zitten al vraag ik me af waar ze al die rijders gaan onderbrengen ?? 4 KTM's aan de start waarvan 2 van Tech 3.. als we uitgaan van Zarco , Pedrosa en Espargaro dan lijkt me daar al 1 persoon teveel voor het fabrieksteam, dus zou Zarco bij Herve blijven en dus in het semi fabrieksteam komen ?! Denk dat ze daar ook nog een plekje vrijhouden voor Oliveira ( dat hoop ik tenminste ) en hebben ze dat team ook vol zitten.


Zie zelf Pedrosa ook nog wel vertrekken naar bijvoorbeeld Suzuki al vraag ik me af of Pedrosa de juiste persoon is om een fiets te doorontwikkelen met zijn "problemen "
 
Wat gaat Zarco doen?
full
 
Wat Zarco gaat doen weet hij denk ik zelf nog niet eens, als Yamaha hem een fabrieks fiets geeft zal zijn keuze vast afhangen van de prestaties van de fabriekscoureurs dit jaar.
9/10 gaat er vanuit dat hij mee gaat met tech 3 naar KTM, ik ben die 1/10 die denkt van niet maar zie hem ook niet op een Honda zitten eigenlijk.

Ik houd 2 opties dan open : Suzuki ( maar zie eerder Pedrosa daar gaan en Rins naar Honda ) of een Yamaha fabrieksfiets
 
Wat Zarco gaat doen weet hij denk ik zelf nog niet eens, als Yamaha hem een fabrieks fiets geeft zal zijn keuze vast afhangen van de prestaties van de fabriekscoureurs dit jaar.
9/10 gaat er vanuit dat hij mee gaat met tech 3 naar KTM, ik ben die 1/10 die denkt van niet maar zie hem ook niet op een Honda zitten eigenlijk.

Ik houd 2 opties dan open : Suzuki ( maar zie eerder Pedrosa daar gaan en Rins naar Honda ) of een Yamaha fabrieksfiets
Dat denk ik dan juist weer niet. Ik kan mij niet voorstellen dat Pedrosa er interesse in zou hebben om, na vanaf 2006 in het Repsol Honda team te hebben gediend, zijn GP-loopbaan voort te zetten op een ander merk c.q. bij een ander team, puur en alleen om zijn loopbaan te verlengen. Volgens mij stopt hij nog eerder dan dat hij naar Suzuki (of eender ander merk) gaat. Vergeet niet, ook in zijn 125cc en 250cc tijd heeft hij niets dan Honda gereden.

Een derde fabrieksfiets van Yamaha voor Zarco lijkt mij een reële optie, maar ergens geloof ik ook wel dat Smith het veld ruimen moet of wordt teruggezet naar Tech 3 voor de laatste twee jaar van zijn GP-loopbaan, en dat Zarco een fabriekszitje krijgt bij KTM. We zullen sowieso tot Jerez of Le Mans moeten wachten tot Zarco uitsluitsel geeft.

De Repsol Honda ligt denk ik al half vast voor Alex Marquez. Twee broers in hetzelfde team is natuurlijk qua PR-waarde wel een droomscenario.
 
Laatst bewerkt:
Pedrosa mag wat mij betreft stoppen hoor, verwacht niet dat hij nu ineens wel potten kan breken maar denk dat hij het toch wel ziet zitten om aan het racen te blijven.. misschien TKR red bull Honda in de WSBK ?

Het zou idd gek zijn als Smith niet van die fiets word gehaald aan het eind van dit seizoen maar ergens heb ik niet het gevoel dat Zarco op die KTM gaat stappen

Alex Marquez zou niet in 1 x op de HRC honda kunnen toch ivm rookie rule ? Dus dan eerst jaartje VDS ? daarna naar Repsol al denk ik dat als ze Zarco kunnen krijgen dat ze hem meteen onder contract zetten
 
Pedrosa mag wat mij betreft stoppen hoor, verwacht niet dat hij nu ineens wel potten kan breken maar denk dat hij het toch wel ziet zitten om aan het racen te blijven.. misschien TKR red bull Honda in de WSBK ?

Het zou idd gek zijn als Smith niet van die fiets word gehaald aan het eind van dit seizoen maar ergens heb ik niet het gevoel dat Zarco op die KTM gaat stappen

Alex Marquez zou niet in 1 x op de HRC honda kunnen toch ivm rookie rule ? Dus dan eerst jaartje VDS ? daarna naar Repsol al denk ik dat als ze Zarco kunnen krijgen dat ze hem meteen onder contract zetten

Rookie rule bestaat niet meer, is met de komst van zijn broer opgeheven. VDS staat zelfs op de nominatie om (misschien) met Yamaha verder te gaan zeiden ze bij het commentaar tijdens de race.

Pedrosa had al veel eerder gewoon eens een ander merk moeten proberen, zou een mooie aanwinst zijn om de kleinere merken verder te helpen. Hoort echt wel thuis in de MotoGP, WSBK zou ik hem niet graag zien, alleen op een topmotor.

Krijg bij Zarco een beetje het gevoel zoals bij Crutchlow... ben nog niet overtuigd dat het een wereldkampioen zou kunnen worden.
 
Verleden jaar heb ik gewacht tot race 5 voordat ik Marquez tot wereldkampioen verklaarde.
Dit jaar ga ik dat al na race 1 doen. Marquez wordt overduidelijk weer kampioen, en nu met een veel grotere voorsprong dan verleden jaar.
Zeer volwassen gereden op een track waar hij niet echt blij mee is, en waar Honda ook al niet geweldig is, doet mij concluderen dat als er niets bijzonders gebeurd hij weer kampioen wordt.

En laten we hopen dat Dani mag blijven bij Honda. Gezien zijn historie met dit merk zie ik hem niet snel overstappen, en ik gun deze gentleman-racer zijn zitje dan ook.
Hij heeft gewoon pech gehad dat er elk jaar dat hij kans had op de titel er iemand anders net even beter was..... Dit jaar gaat het hem ook niet worden.
 
Rookie rule bestaat niet meer, is met de komst van zijn broer opgeheven. VDS staat zelfs op de nominatie om (misschien) met Yamaha verder te gaan zeiden ze bij het commentaar tijdens de race.

Pedrosa had al veel eerder gewoon eens een ander merk moeten proberen, zou een mooie aanwinst zijn om de kleinere merken verder te helpen. Hoort echt wel thuis in de MotoGP, WSBK zou ik hem niet graag zien, alleen op een topmotor.

Krijg bij Zarco een beetje het gevoel zoals bij Crutchlow... ben nog niet overtuigd dat het een wereldkampioen zou kunnen worden.


Meende dat deze juist weer terug was gekomen omdat te voorkomen ? Anyway...
VDS idd kans op Yamaha's, kunnen ze mooi Morbidelli en Zarco er op hebben lijkt me.
 
Meende dat deze juist weer terug was gekomen omdat te voorkomen ? Anyway...

Dit is het laatste wat ik er zo snel over kan vinden Return of MotoGP rookie rule 'not realistic'
Zou niet weten wat het opnieuw invoeren voor problemen zou voorkomen, als een fabrieksteam een rijder echt wil is een klantenteam in die situatie alleen een tussenstop/uitstel.
 
Laatst bewerkt:
Dovi en Marquez op Honda lijkt me een mooi koppel.
Naar Suzuki lijkt me voor zijn carriere niet heel goed.
 
Dovi zie ik niet op die HRC Honda komen, dan eerder Zarco.
Suzuki lijkt me ook niet handig voor zn carriere maar wat nou als je bij Ducati weg wilt / moet en er straks weinig keuzes zijn ? denk dat hij dan snel bij KTM uitkomt

Ik vind het trouwens behoorlijk waardeloos hoe ze bij Ducati te werk gaan, Je hebt jongens als Dovi en Petrux die zichzelf haast elke race bewijzen.. en je hebt die eerste klas jankert die doet alsof hij kampioen is omdat hij 4 rondjes op kop lag bij een race ergens waar iedereen zn banden spaarde.

Dan geef je zo n JL 12 miljoen terwijl je Dovi 2 miljoen mee geeft ? Ik vind dat het omgekeerd zou moeten zijn en dat alleen al gezien de prestaties van afgelopen jaar !
Hoop dat ze snel in zien dat ze volgend jaar Dovi en Petrux nodig zijn of anders Miller.. maar Lorenzo kan gewoon het beste iets anders gaan zoeken en zou bij suzuki of KTM nog wel een plekje kunnen vinden maar dan voor 1 miljoen ipv 12
 
Dovi heeft al eens voor Honda gereden.. waarom zou die niet terug kunnen..

Al denk ik dat hij bij Ducati momenteel op de juiste plek zit :Y Zou oerdom zijn als Ducati hem laat gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het trouwens behoorlijk waardeloos hoe ze bij Ducati te werk gaan, Je hebt jongens als Dovi en Petrux die zichzelf haast elke race bewijzen.. en je hebt die eerste klas jankert die doet alsof hij kampioen is omdat hij 4 rondjes op kop lag bij een race ergens waar iedereen zn banden spaarde.

Dan geef je zo n JL 12 miljoen terwijl je Dovi 2 miljoen mee geeft ? Ik vind dat het omgekeerd zou moeten zijn en dat alleen al gezien de prestaties van afgelopen jaar !
Hoop dat ze snel in zien dat ze volgend jaar Dovi en Petrux nodig zijn of anders Miller.. maar Lorenzo kan gewoon het beste iets anders gaan zoeken en zou bij suzuki of KTM nog wel een plekje kunnen vinden maar dan voor 1 miljoen ipv 12

Het artikel is waardeloos geschreven (vertaald?).

Dovi's contract van twee miljoen stamt van - ondertussen - een jaar of twee geleden. Indertijd had Dovi nog geen enkele race gewonnen voor Ducati, en speelde de motor nauwelijks een rol in de titelstrijd. Men wilde per se zien wat er zou gebeuren, als je een bewezen kampioen op de Ducati zou zetten. Lorenzo was de enige beschikbare bewezen kampioen, maar hij vroeg natuurlijk wel de hoofdprijs. En terecht: tijdens de contractbesprekingen in 2016 was Lorenzo de regerend wereldkampioen.

Voor de komende contracten moge duidelijk zijn dat Dovizioso op salarisverhoging kan rekenen, en dat Lorenzo's exhorbitante salaris (inclusief 'binnenhaalpremie', zeg maar) weer terug naar normaal niveau zal zakken. Dat Dovi bij gaat tekenen is een kwestie van tijd, want zowel hij als Ducati willen samen verder. Ze hebben geen haast, dat contract komt wel.

Dat ook met andere teams gepraat wordt, is de normaalste zaak van de wereld, en zal onder andere dienen als onderhandelingsmiddel, niet als reële overstapopties. Als Suzuki zes miljoen biedt, en Honda biedt 5 miljoen, dan mag Ducati toch zeker wel... Nou ja, dat is dus aan het management van Dovi en Ducati om uit te zoeken.

Termen als "Dovizioso verliest geduld", of dat hij veel minder verdient dan Lorenzo, laten het allemaal schrijnend klinken, maar een beetje context is wel op z'n plaats denk ik.
 
Maar even heel anders wat. Lorenzo en Honda repsol. Teammaatje van Marquez?...

No way, veel te agressief de Honda. Past echt niet bij zijn rijstijl.

Ik vond het opzetje Lorenzo - Suzuki wel wat :Y
Rins stuurde er lekker strak mee op Qatar in iedergeval.

Zarco - Repsol Honda zie ik ook wel zitten :t
Hij is een rijder met ballen en niet bang om de fiets “Marquez style” te berijden.
 
Dovi heeft al eens voor Honda gereden.. waarom zou die niet terug kunnen..

Al denk ik dat hij bij Ducati momenteel op de juiste plek zit :Y Zou oerdom zijn als Ducati hem laat gaan.
En heeft HRC voor het gerecht moeten slepen om zijn zitje te behouden toen men Stoner het team in wilde brengen. Dat was geen gelukkig huwelijk. Maar ook weer een lange tijd geleden en veel kan ondertussen veranderd zijn op de afdeling personeelszaken van HRC. :)
 
En heeft HRC voor het gerecht moeten slepen om zijn zitje te behouden toen men Stoner het team in wilde brengen. Dat was geen gelukkig huwelijk. Maar ook weer een lange tijd geleden en veel kan ondertussen veranderd zijn op de afdeling personeelszaken van HRC. :)

De resultaten in de laatste wedstrijden maakt heel veel goed.
Honda wil gewoon dominineren/winnen.
 
MotoGP: Crutchlow gunning for Pedrosa’s seat

Ook Crutchlow zou wel een gooi willen doen naar het zitje van Dani Pedrosa, waardoor het steeds meer lijkt alsof Pedrosa echt op de wipstoel zit bij HRC. Overigens denk ik niet dat Repsol Honda Crutchlow ooit zouden inlijven in dat team, hij is daar denk ik te gebekt voor; als er iets niet klopt dan zou hij dat ook niet nalaten om te ventileren en ik denk niet dat dat daar zo gewaardeerd wordt.
 
MotoGP: Crutchlow gunning for Pedrosa’s seat

Ook Crutchlow zou wel een gooi willen doen naar het zitje van Dani Pedrosa, waardoor het steeds meer lijkt alsof Pedrosa echt op de wipstoel zit bij HRC. Overigens denk ik niet dat Repsol Honda Crutchlow ooit zouden inlijven in dat team, hij is daar denk ik te gebekt voor; als er iets niet klopt dan zou hij dat ook niet nalaten om te ventileren en ik denk niet dat dat daar zo gewaardeerd wordt.

Weet niet. Sinds dit jaar HRC rijder en volgens Peter Bon zag je dat wel gelijk aan m in interviews. Nog steeds geen blad voor de mond. Maar wel iets gereserveerder over woordkeuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan