Toerenteller vervangen voor universeel

CaroRrrr

Rookie
11 mei 2017
8
0
Hoi!

Ik rijd een Suzuki Bandit 600 uit 1998. Helaas is mijn toerenteller stuk en niet meer te maken volgens mijn garage.

Vanuit de garage kwam het advies om te gaan zoeken naar een originele tweedehands toerenteller, maar helaas zijn die voor mijn model/jaartal erg schaars.

Ik ben nu aan het overwegen om een universele toerenteller te (laten?) plaatsen. Zo denk ik aan:
P&W Electronische Toerenteller

of zelfs nog een stapje goedkoper, AliExpress

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een toerenteller? Handige tips om te delen, aanraders of afraders? Is dit iets wat ik zelf kan of beter kan laten doen?

Hoor het graag!
 
Als het iets mag kosten zou ik gewoon een complete aftermarket teller nemen van KOSO of iets dergelijks. Staat veel mooier dan allemaal losse klokjes en dingetjes op je stuur.

Mocht je toch zo'n teller aanschaffen, er zit een beschrijving bij en het is echt geen raket technologie.

Grootste en beste tip blijft voor als nog, doe het netjes. Ga niet lopen kloten met draden knopen en of kroonsteentjes en kut stekkertjes. Gewoon de tijd nemen en solderen icm krimpkousjes en isolatie.

EDIT:

als elektrische dingen volgens een garage niet meer te maken zijn dan zou ik dat niet al te serieus nemen. Pak er een kabelboom schema bij en trek een nieuwe draad vanuit je teller naar waar de opname zit voor de toeren. Dikke kans dat je draadbreuk hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan