BMW R1150R Rockster: Stationair uitvallen met choke

FpsDoug

MF'er
15 dec 2016
64
45
Sinds een paar dagen komt het voor dat mijn motor uitvalt als ie koud is, ondanks dat de choke (toerentalverhoger?) aan staat. Dit lijkt mij niet de bedoeling, vooral aangezien ie het eerst nooit deed.

Op dit filmpje is het zicht- en hoorbaar:

Motor staat daar net aan, ik rij net de straat uit, dus de motor is nog koud.

Het valt me op dat het toerental maar rond de 1100 zit. Moet de choke/toerentalverhoger dit niet hoger zetten? Met de choke uit draait ie ong. 900/1000 namelijk.

Is er een manier om dit zelf aan te passen? Of is er een ander probleem?

Motor heeft 6.000 KM geleden een grote beurt gehad en vervolgens vooral woon-werk verkeer gereden. Heb de vorige tank competition 102 getankt, maar dit heeft niet geholpen.

Alvast bedankt :t
 
Om even terug te komen op het verhaal.
De Rockster is naar de garage geweest voor een beurtje en uitzoeken van het probleem. Het bleek de hall gever te zijn. Deze is vervangen. De motor loopt nu weer een heel stuk beter.
Over 500 km (volgende week) nog even terug naar de garage om uit te lezen voor de zekerheid.
Ook werd er een probleem met de (after market) uitlaat vermoed, dus dat is een volgend iets om uit te zoeken.

Bedankt voor het meedenken!
 
Gewoon zelf doen, een 1150R is geen rocketscience, kun je alles zelf aan doen. Hall sensor komt meestal naar voren bij een warme motor, niet bij een koude.

Ik zelf zou een beurtje doen, verse bougies, opnieuw synchroniseren en alle kabelspelingen instellen. Max. 100 euris aan olie en onderdelen en je leert er een boel van.

ws. zou ik ook de injectiechip vervangen door een exemplaar van John Gemmi omdat daar de motor pas echt van opknapt (80-90 euro en beetje handigheid) voor relatief weinig kosten.

Succes,

Benno
 
Helaas ben ik (nog) niet zo technisch Benno. Maar beurtje is dus al gedaan, incl. verse bougies, etc.
Er zit al een andere chip in, doos met motorspullen ligt op zolder, dus weet zo niet welke.

Een gel-accu Beekberger. Benzinefilter is overigens ook vervangen..

Motor loopt nu koud netjes en valt goddank niet meer uit. Ik wacht even af of ie nu weer echt goed loopt / gaat lopen. Hij valt goddank niet meer uit in ieder geval en loopt een stuk netter. Ook bijna geen geknetter meer uit de uitlaat bij gas terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan