Motor-Forum

Select Forum

KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Ready To Race

Reg. datum:
25 jan. 2018
Ik heb ergens wel al gelezen dat de DB killer van Remus uitlaten goed vast geklemd zit. Ik zou het ook gewoon kunnen riskeren zonder schroef er in :-) ten slotte zie ik mij deze enkel gebruiken indien ik Duitsland zou doorkruisen :-)

Reg. datum:
01 okt. 2009
quote:
Lucky_Duke schreef op 06 februari 2018 @ 09:19:
Ik heb ergens wel al gelezen dat de DB killer van Remus uitlaten goed vast geklemd zit. Ik zou het ook gewoon kunnen riskeren zonder schroef er in :-) ten slotte zie ik mij deze enkel gebruiken indien ik Duitsland zou doorkruisen :-)

Vanwaar toch die angst voor Duitsland ???
Ik kom er al vele jaren..... en ook een aantal keren staande gehouden... nooit problemen over een uitlaat geluid.
In Nederland is de controle veel malen strenger ?? :?

Ready To Race

Reg. datum:
25 jan. 2018
Ikzelf woon in België en hier ben ik nog nooit aan de kant gezet. Mijn vorige motor was een Yamaha Vmax 1700 met volledig open Vance & Hines uitlaten. Veel luider als dat wordt het niet :-) In duitsland werden kennissen regelmatig aan de kant gezet. In nederland kom ik niet zo vaak met de motor dus daar kan ik niet van meespreken..

Hauf gaas is zunj geld

Reg. datum:
14 sep. 2012
rij je rond de ruhrsee padde? daar willen nog wel eens geluidscontroles zijn :O (voornamelijk in het weekend)

asfalt ridder

Reg. datum:
12 aug. 2008
Maar ooh zo zaaalig om te knallen daar . Kan niet wachte op mooier weer . Wel klaar met die nep winter .
wie dit gelooft is gek.....

Reg. datum:
01 okt. 2009
quote:
Jorissubje schreef op 06 februari 2018 @ 13:08:
rij je rond de ruhrsee padde? daar willen nog wel eens geluidscontroles zijn :O (voornamelijk in het weekend)

Ik ga graag richting Hunsruck in de buurt van Morbach :]

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
quote:
largeproject schreef op 03 februari 2018 @ 23:22:

[...]

Heb nog een accu in de aanbieding, origineel ktm, van mijn motor, die heb ik moeten vervangen.
Maar is nog perfect, waarom ik hem heb moeten vervangen vertel ik je wel bij eventuele interesse.
Nieuwe accu originelen kost ongeveer zo rond de €90.

Bedankt voor het aanbod maar ga voor lithium als de dealer hem niet vergoed.
Snel contant geld voor uw motor,boot,auto etc? Stuur mij dan een PB.

Reg. datum:
25 feb. 2008
Hi all,

Mijn naam is Rick en ben woonachtig in Grave (NB), bouwjaar 1983.
Ik lees al een tijdje mee op in jullie topic. Voorgaande 8 a 9 jaren veel gehad aan het Honda VTR SP2 topic hier op MF, maar sinds afgelopen zomer eigenaar van een Super Duke R uit 2015 dus ook tijd voor een ander topic.
Ik heb de SDR gekocht met 8500 km op de teller en net 2 jaar extra aangeschafte garantie. Verder was de motor helemaal origineel en redelijk gunstig geprijsd.

Deze winter alvast wat mods gedaan:

- Navigatie opgebouwd (cheap ass waterdichte iGo navigatie van ebay... had ik op de SP2 ook en heeft me al die jaren prima de weg gewezen)
- Evotech Performance Tidy tail
- Bar end mirros (ook cheap ass van ebay om te zien of het wat is. Later dan een keer andere halen als het bevalt.)
- HP Corse GP-07 demper (wilde een zo kort mogelijk exclusief dempertje goedgekeurd voor de weg in EU... )
- Handvatverwarming OEM (aangezien het al voorbereid was is dit er zo opgezet en kan altijd van pas komen)

Voor dit jaar staat er een week Nauders gepland halfweg september met 5 ander motormaten. De helft wil met de auto en aanhanger... de andere helft (waaronder ik) wil de rit naar Nauders binnendoor in 2 dagen doen. Voor de rest nog niks gepland aangezien er een kleine op komst is.

Nou dat wassie voor nu even....
gr Rick

Hier twee fotootjes van mijn bike van net na het monteren van de demper en één van de bar end mirrors en de navigatie.

HP Corse iso back view Vers gemonteerd!
HP Corse side view Vers gemonteerd! Ook maar meteen de taartschep aan de achterkant eraf gehaald. Evotech tail tidy is onderweg!
Bar end mirrors and navi fitted Cheap ass ebay navi en bar end mirrors geinstalleerd. O en natuurlijk maar meteen handvatverwarming (OEM)

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
Welkom!

Die navi ziet er ook wel mooi slank uit. Zit hier ook flitspalen functie op? Hoe gaat het updaten in zijn werk ?,
Snel contant geld voor uw motor,boot,auto etc? Stuur mij dan een PB.

KTM Super Duke 1290 R

Reg. datum:
16 mrt. 2017
quote:
Rcgzantvoo schreef op 07 februari 2018 @ 12:33:
Hi all,

Ik lees al een tijdje mee op in jullie topic. Voorgaande 8 a 9 jaren veel gehad aan het Honda VTR SP2 topic hier op MF, maar sinds afgelopen zomer eigenaar van een Super Duke R uit 2015 dus ook tijd voor een ander topic.
Ik heb de SDR gekocht met 8500 km op de teller en net 2 jaar extra aangeschafte garantie. Verder was de motor helemaal origineel en redelijk gunstig geprijsd.

- Navigatie opgebouwd (cheap ass waterdichte iGo navigatie van ebay... had ik op de SP2 ook en heeft me al die jaren prima de weg gewezen)
- Bar end mirros (ook cheap ass van ebay om te zien of het wat is. Later dan een keer andere halen als het bevalt.)
- HP Corse GP-07 demper (wilde een zo kort mogelijk exclusief dempertje goedgekeurd voor de weg in EU... )
- Handvatverwarming OEM (aangezien het al voorbereid was is dit er zo opgezet en kan altijd van pas komen)

Voor dit jaar staat er een week Nauders gepland halfweg september met 5 ander motormaten. De helft wil met de auto en aanhanger... de andere helft (waaronder ik) wil de rit naar Nauders binnendoor in 2 dagen doen. Voor de rest nog niks gepland aangezien er een kleine op komst is.

gr Rick

Hier twee fotootjes van mijn bike van net na het monteren van de demper en één van de bar end mirrors en de navigatie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

welkom =)

Grease monkey

Reg. datum:
24 okt. 2002
fiets ziet er goed uit! eerlijk vinnik de achterkant er ook veel beter uitzien eenmaal de uitlaat het mooie open achterwiel laat zien.
ook de lijn van het subframe is gewoon lekker, jammer dat er nog een kenteken op moet.
welke navi is dit ?
Echte mannen janken alleen bij het benzinestation.// If you aint mixin gas..you aint Kicking ass!

Reg. datum:
25 feb. 2008
Thanks voor het hartelijke welkom.
De navigatie is van Ebay en wordt verkocht onder de naam Fodsports Waterproof Motorcycle GPS. Als je er ff op zoekt vindt je 'm vast wel. Ik heb er de iGo Primo 2.4 motor-forum editie op staan. Zullen vast wel flitspalen in te laden zijn maar zo ver heb ik me er nog niet in verdiept. Heb een beugeltje gemaakt en deze vastgezet op de beugels die het stuur klemmen. Ik zal wel eens een fotootje posten hier hoe het zit. Zie foto.

Hiervoor had ik een andere niet waterdichte Chinese variant met TomTom erop maar aangezien er nu geen kuip tegen de regen meer aanwezig is moest ik over naar een waterdichte variant.

GPS_mount
Rcgzantvoo wijzigde dit bericht op woensdag 07 februari 2018 14:55 (5%)
Reden: Foto van GPS steun toegevoegd.

Hauf gaas is zunj geld

Reg. datum:
14 sep. 2012
linkje van de navi? ziet er best netjes uit toch?

Reg. datum:
25 feb. 2008
quote:
Jorissubje schreef op 07 februari 2018 @ 14:54:
linkje van de navi? ziet er best netjes uit toch?

Hier een linkje maar is lastig aangezien items op Ebay komen en gaan en het linkje dus niet blijft werken. Gewoon even op Ebay zoeken naar Fodsports motorcycle GPS Waterproof 4.3" dan ga je hem wel vinden. Is er in 3 kleuren.

Reg. datum:
14 aug. 2005
Zag laatst de 2018 versie ook al te koop is, wat is het verschil tussen die van 2017 eigenlijk?

Grease monkey

Reg. datum:
24 okt. 2002
geen
Echte mannen janken alleen bij het benzinestation.// If you aint mixin gas..you aint Kicking ass!

SuperDuke 2008

Reg. datum:
29 jul. 2015
Zo rondom Nijmegen zit een flink nest 1290's geloof ik _O-

****azz kikr****

Reg. datum:
18 nov. 2003
quote:

De prijs

Nieuwe is iets duurder
MOTORKLEDINGONLINE*****REISWERELDONLINE***** Clickstar Webdesign

Reg. datum:
01 okt. 2009
quote:
Rcgzantvoo schreef op 07 februari 2018 @ 12:33:
Hi all,

gr Rick

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nauders is in de buurt van de Silvretta Hochalpstrasse.... Reschenpass....... daar komt je KAATEE EMMUTJE helemaal tot zijn recht.
De haarspelden uit knallen... wat een feest :] :}

Reg. datum:
25 feb. 2008
Even gegoogled... wat vet! Ben in al die jaren nog niet verder geweest dan Duitsland en Luxemburg. Zin in!

Reg. datum:
01 okt. 2009
quote:
Rcgzantvoo schreef op 08 februari 2018 @ 12:50:
Even gegoogled... wat vet! Ben in al die jaren nog niet verder geweest dan Duitsland en Luxemburg. Zin in!

Ik wel ..... al vele jaren naar de Pyreneen !!!!
Zo ontzettend gaaf met een SDR O-)

KTM Super Duke 1290 R

Reg. datum:
16 mrt. 2017
quote:
padde990 schreef op 08 februari 2018 @ 12:53:

[...]

Ik wel ..... al vele jaren naar de Pyreneen !!!!
Zo ontzettend gaaf met een SDR O-)

Hoe doe je dat ernaar toe?
Ik zie altijd zo op tegen al dat eindeloze snelweg rijden...

Reg. datum:
01 okt. 2009
quote:
Speedy_Daan schreef op 08 februari 2018 @ 13:10:

[...]

Hoe doe je dat ernaar toe?
Ik zie altijd zo op tegen al dat eindeloze snelweg rijden...

We nemen de motoren ( incl de enduro's ) mee in de bus en aanhanger.
'smorgens om 4 uur gaan rijden... zijn we rond 17.00 uur aan het bier.
Ik rijdt altijd op sportbanden.... als ik met de motor naar Spanje moet.... zijn m'n banden al versleten voordat ik er ben.

Reg. datum:
25 feb. 2008
Idee zoals het er nu ligt is om 's ochtends rond 8 te vertrekken en in 1 ruk richting Trier (+- 300 km) Daarna nog 300 km binnendoor tot eerste stop/overnachting. Volgende dag de laatste 400 km binnendoor naar Nauders.

KTM Super Duke 1290 R

Reg. datum:
16 mrt. 2017
quote:
padde990 schreef op 08 februari 2018 @ 13:14:

[...]

We nemen de motoren ( incl de enduro's ) mee in de bus en aanhanger.
'smorgens om 4 uur gaan rijden... zijn we rond 17.00 uur aan het bier.
Ik rijdt altijd op sportbanden.... als ik met de motor naar Spanje moet.... zijn m'n banden al versleten voordat ik er ben.

Nog plekje vrij? :P

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.