KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Layout van het display 790 zit er veel beter uit dan die van de 1290. B|

trys3t41po8.jpg
 
Toerenteller hoort analoog te zijn!

joey, ik ben ook van een 690smcr doorgepakt naar dikke twin. Weet zeker dat hij je zal bevallen. Kunt net even sneller langere ritten maken.
Ja een facelift of oud model ieder zijn keuze!.
Persoonlijk vind ik met kapjes op de kont mooier dan zonder,tft scherm wel of niet? Dat veranderd de motor niet qua rijdenkoplamp is ook smaken verschillend.
Ben superblij met mijn special edition, frisse kleurstelling ,vol met powerparts. Die 2017/18 zijn veelal erg zwart en worden er nog aardig wat van verkocht de laatste tijd, maar ook kleir is ieder zijn keuze! Helemaal zwart en orange frame is ook mooi.

Gewoon een gaan proefrijden op beide en kijken bij wie je het beste uit komt qua prijs ;)
 
Laatst bewerkt:
Toerenteller hoort analoog te zijn!

joey, ik ben ook van een 690smcr doorgepakt naar dikke twin. Weet zeker dat hij je zal bevallen. Kunt net even sneller langere ritten maken.
Ja een facelift of oud model ieder zijn keuze!.
Persoonlijk vind ik met kapjes op de kont mooier dan zonder,tft scherm wel of niet? Dat veranderd de motor niet qua rijdenkoplamp is ook smaken verschillend.
Ben superblij met mijn special edition, frisse kleurstelling ,vol met powerparts. Die 2017/18 zijn veelal erg zwart en worden er nog aardig wat van verkocht de laatste tijd, maar ook kleir is ieder zijn keuze! Helemaal zwart en orange frame is ook mooi.

Gewoon een gaan proefrijden op beide en kijken bij wie je het beste uit komt qua prijs ;)

Ja ik ga binnenkort is proefrijden:)
 
Goedemorgen Sd rijders.

Na jaren dikke 1cillinders te hebben gereden, wil ik nu toch eens gaan voor de dikke 2cillinder.
Wel twijfel ik nog of ik een type voor 2017 of type na 2017 wil aanschaffen.
Wordt zo ie zo geen nieuwe aangezien ik daar de aanschaf te duur van vind.

Als jullie de keus zouden hebben tussen een 2014 volgehangen met pp 15000km of een 2017 met enkel een dempertje en 6200km (wel 2500 duurder)
Wat zou jullie keus dan zijn?

Los van optisch (minst van mijn zorgen). Reed ik de "oude" altijd met alles af, behalve ABS op Sup Mot modus. Dit was de enige modus op de oude versie die de motor deed praten. Puur gasgeven had het dus zijn beperkingen, remtechnisch was ABS Sup mot setting fijn. Kon hem mooi laten sliden, alleen dan op de gas was het dus met electronica aan (in mijn beleving, niks) en uit (spelen met dure spaarpot).

Dus ik zou alleen daarvoor naar nieuw gaan.. (als je van op het randje rijden houdt)
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier dop 60 te leen voor als het achterwiel er eens een keertje uit moet voor de bandenwissel? Duurt nog wat km's maar dacht zal eens even vast informeren...
 
Iemand hier dop 60 te leen voor als het achterwiel er eens een keertje uit moet voor de bandenwissel? Duurt nog wat km's maar dacht zal eens even vast informeren...

Die dingen zijn toch niet zo duur ??
Het hoeft toch geen PP te zijn ?
Ik betaalde € 35,--
 
Mede superduke rijders,

Onlangs een nieuwe 1.0 gekocht, heb ik constant een 'klepperend' geluid tussen koplamp en tank, heb zelf alles al gekeken en gevoeld maar kon niets ontdekken wat eventueel los zit. Balhoofd al wat strakker gezet die zat ook vrij los maar het geklepper is er nog steeds. Iemand een suggestie wat het eventueel kan zijn, het geluid komt voornamelijk voor bij rijden over klinkers/oneffen weg.
 
het dashboard van de 790 ziet idd niet mis uit.. maar ik hoop allesinds dat ze de feature zoals op de GT met gps functie ook doen voor de SD2.0, zou best fijn zijn, er is al zoweinig plaats om een gps te positioneren dus een wegwijzer op het dashboard zou al voldoende zijn.


binnenkort ook eens bezoekje brengen aan de veringboer *O*


full
 
Mede superduke rijders,

Onlangs een nieuwe 1.0 gekocht, heb ik constant een 'klepperend' geluid tussen koplamp en tank, heb zelf alles al gekeken en gevoeld maar kon niets ontdekken wat eventueel los zit. Balhoofd al wat strakker gezet die zat ook vrij los maar het geklepper is er nog steeds. Iemand een suggestie wat het eventueel kan zijn, het geluid komt voornamelijk voor bij rijden over klinkers/oneffen weg.

Kun je zo ff met de dealer opnemen tijdens de 1000km beurt.
 
Is toch wel een heel groot verschil in comfort en grip dat je hebt op het zadel. Een pak minder heen en weer geschuif op het zadel :-)
full
 
idd zadel is een enorm verschil! direct meer gevoel met de motor.
enkel het afremmen schuif ik toch nog naar voor, die PP grip op de zijkant van de tank helpt ook voor geen meter, m'n dijen raken die nauwelijks, dus ik denk om toch ffe stompgrip in de plaats te plakken
 
idd zadel is een enorm verschil! direct meer gevoel met de motor.
enkel het afremmen schuif ik toch nog naar voor, die PP grip op de zijkant van de tank helpt ook voor geen meter, m'n dijen raken die nauwelijks, dus ik denk om toch ffe stompgrip in de plaats te plakken

Zijn die niet meer tegen het krassen van de tank ?
 
Goedenavond,

Ik ben Wouter en kom uit den haag. Na enige tijd meelezen hier heb ik afgelopen najaar mijn 990 smt ingeruild voor een 1290 sdr. Motor bevalt me goed en wat een vermogen. De winterperiode ben ik lekker aan het knutselen geweest en heb er een MIVV decat op gezet en Goedhart heeft er akra mapping op geladen. Hier vind ik dat de motor stuk soepeler van is gaan lopen alleen onderin toeren niet sneller heb ik het idee.

Nu wil ik nog een ander luchtfilter en ben benieuwd waar jullie mee rijden. Zag ook een ander inleg filter ter vervanging van het standaard filter. Iemand hier ervaring ermee of dit echt scheelt ?

Hier nog fototje van mijn brommer :

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan