KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren is die akra map echt nodig met decat ? Of merk je er niet veel van ......

Middengebied sterker of verlies ......

En de sas doet dan niks meer of blijft ie werken als het spul er nog op zit ? Ook al is die uit in map ?
 
akra map kost nu ook de wereld niet, ik zou het gewoon doen!
2.0 SD heeft ook die klep in de uitlaat, haal je die weg krijg je foutcode.

fiets gaat gewoon beter draaien met de map, gewoon doen!
 
Heren is die akra map echt nodig met decat ? Of merk je er niet veel van ......

Middengebied sterker of verlies ......

En de sas doet dan niks meer of blijft ie werken als het spul er nog op zit ? Ook al is die uit in map ?
Voor zover ik het begrepen heb is de SAS niet softwarematig uit te schakelen? Hiervoor moet je deze echt weghalen en afdekplaatjes in de plaats zetten.

Ik heb er voor gekozen om de catalysator te laten zitten en een open uitlaat te monteren zonder DB killer. Gezien dit al redelijk luid is kan ik de rest gewoon standaard laten :-)

De klep waar sorage over spreekt is deze in de uitlaat. De decat waar ik in het begin even naar heb zitten kijken leverde een dummy plaatje mee dat je op de kabels van die klep monteert. Hierdoor "denkt" de software nog steeds de klep te bedienen en krijg je geen foutcodes. Deze klep is wel uit te schakelen in de software indien je niet met zo een dummy zou werken
 
Laatst bewerkt:
nu de arrow decat en (orgineel) demper mod klinkt behoorlijk (nog ff sparen voor de akra slip) , had eerst de cat uit de broodbox gemept klonk ook al lekker.

de akra map is eigenlijk bedoelt voor het evo systeem dikkere bochten en volgens alles rijker als goede basis voor tune.

maar heb ook al veel gelezen dat de meeste het verschil niet merken tussen de org map, en de akra map waar iedereen zo geil op is ....

flasch is zo gebeurt bij de stealer neem ik aan ....

jammer dat we het zelf niet meer kunnen met tune ecu zoals bij de 990 ectr.
 
Ik heb een K&N filter, Arrow decat (goedgekeurd met een soort van katalysator) en Arrow einddemper. Deze week gaat hij naar Goedhart voor Akra flash dan laat ik het weten of er merkbaar verschil in zit.
 
Als je en kat in het systeem hebt dan zou ik het niet doen, want de motor word onderin rijker en zal dus de kat om zeep helpen.
Normaal zou de lambasonde dit kunnen corrigeren, echter worden die met de akra mapping uit geschakeld.
 
Je krijgt pas een kenteken als het voertuig rijdend bij het rdw word aangeboden,dus je kunt niet met een TT aankomen en dan denken weinig bpm te hoeven te betalen, dat was vroeger zo, ff de kokkerbalken voor de grens door slijpen en dan voor een wrak bpm betalen.
 
Zijn er hier 1290 rijders die al langere tijd met een Healtech QS rijden? Wat zijn de ervaringen tot nu toe en tegen problemen aangelopen?
 
Zijn er hier 1290 rijders die al langere tijd met een Healtech QS rijden? Wat zijn de ervaringen tot nu toe en tegen problemen aangelopen?


Ik heb de Healtech QS en moet toegeven dat ik zeer tevreden ben. Ding werkt perfect, schakelt perfect en geeft een mooi tussengeluid :). tot op heden ook nog geen enkel probleem mee ondervonden.

ik zeg doen en als je hem wilt bestellen heb ik nog een mooi adresje voor je die ze verkoopt nieuw in doos.
 
Martijnskledingshop ofzo toch?

In ieder geval super service.
Mijn eerste qs bleek fabrieksfoutje te hebben(fdefect) dit is zonder moeite opgelost en hem een nieuwe ontvangen welke na volle tevredenheid werkt tot op heden (ca 3000km, rijdt te weinig)
 
Laatst bewerkt:
Eerste ritje gemaakt met decat , orgn map
wat ik merk behalve geluid , trek m veel sneller door de begrenzer in
power wheelies met tc aan veel sneller ,of ik rij gekker door het geluid :+ 185 km tank leeg :o

Weet alleen niet of de map al veranderd was door vorige eigenaar , kan je dat ergens achterhalen ?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefrit gemaakt op een 1290 Superduke en een tuono v4 maar die superduke gaat m worden! Wat een machine zeg.. :9~ :9~ Nu nog samenstellen en dan waarschijnlijk even wachten op levering.. :Y :Y
*O*

Mooi gefeliciteerd! Heb je het 2018 of 2017 model? Ik heb vorige week ook een proefrit gemaakt en ben ook verkocht. Morgen of vrijdag tekenen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan