Olielampje van mijn aprilia rsv mille werkt niet meer ?

msg

MF'er
5 jan 2014
79
1
Zuid-Limburg
Hoi iemand een idee..mijn olielampje brand niet meer als ik hem op contact zet ? ..kan dus volgens mij van alles 🤔maar mischien heeft iemand dit ook als eens gehad Ik hoor het wel.😊
 
Overheen gelezen blijkbaar. Voor de 2002 versie gaat dat niet op, hier zit de schakelaar in de massa draad van het lampje (zou ook een led kunnen zijn, maar op het 2004 schema staan duidelijk leds aangegeven en dat is hier niet het geval.
 
Als het lampje goed is en en ook niet gaat branden als je de draad van de sensor tegen massa houdt waarom ga je dan de sensor vervangen?
Dan zit de storing ergens in de bedrading of in de printplaat van je teller partij. Of je hebt een zekering stuk waardoor het lampje geen spanning krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Als het lampje goed is en en ook niet gaat branden als je de draad van de sensor tegen massa houdt waarom ga je dan de sensor vervangen?
Dan zit de storing ergens in de bedrading of in de printplaat van je teller partij. Of je hebt een zekering stuk waardoor het lampje geen spanning krijgt.

Omdat mij verteld is dat het toch aan de sensor kan liggen ?daarbij moet ik zelf alles uitsluiten...😎en vandaar uit verder ...
 
SENSOR KOST MAAR 7 EURO ...DUS IS HET PROBEREN WAARD ..
Als je de sensor doorverbind moet je lampje gaan branden. Brand je l;ampje dan niet dan is je lampje of de bedrading het probleem. De sensor zelf is het dan niet het probleem. Beter vervang je de ventielen die kosten nog minder dan 7 euro dus het proberen waard.
 
Als je de sensor doorverbind moet je lampje gaan branden. Brand je l;ampje dan niet dan is je lampje of de bedrading het probleem. De sensor zelf is het dan niet het probleem. Beter vervang je de ventielen die kosten nog minder dan 7 euro dus het proberen waard.

LAMPJE IS NIET KAPOT ..EN AAN DE KABEL LIGT HET NIET ,ANDERS STAAT ER GEEN SPANING OP ...DUS IS HET DE SENSOR NIET DAN KAN HET ALLEEN NOG MAAR AAN HET COCKPIT LIGGEN..
 
~
Als je de sensor doorverbind moet je lampje gaan branden. Brand je l;ampje dan niet dan is je lampje of de bedrading het probleem. De sensor zelf is het dan niet het probleem. Beter vervang je de ventielen die kosten nog minder dan 7 euro dus het proberen waard.[/quot


ZIE JE VORIGE POST WAT JE SCHRIJFT ...

...
De druksensor is een normaly closed contact dat opent als er druk is. Daarom gaat het lampje pas uit als de motor draait en druk opbouwt. Als het contact in rust niet gesloten is zal je lampje niet branden. het kan dus heel goed aan de druksensor liggen. Ik zou beginnen deze te controleren.
 
Ergens in je verhaal klopt er ergens iets niet. Je bent niet toevallig met je neutraalschakelaar bezig ofzo?

Als je spanning op de draad hebt moet het lampje aangaan als je hem aan massa hebt, zo simpel als dat. Natuurkunde liegt niet.
 
Ergens in je verhaal klopt er ergens iets niet. Je bent niet toevallig met je neutraalschakelaar bezig ofzo?

Als je spanning op de draad hebt moet het lampje aangaan als je hem aan massa hebt, zo simpel als dat. Natuurkunde liegt niet.
:^
Die sensor is niks anders dan een schakelaar die onderbreek op het moment dat je oliedruk hebt en dan gaat het lampje uit. Verbind je de sensor door dan moet je lampje gaan branden. Gaat hij dan nog niet branden dan zit het niet in de sensor, hoe goedkoop deze ook mag zijn.
 
:^
Die sensor is niks anders dan een schakelaar die onderbreek op het moment dat je oliedruk hebt en dan gaat het lampje uit. Verbind je de sensor door dan moet je lampje gaan branden. Gaat hij dan nog niet branden dan zit het niet in de sensor, hoe goedkoop deze ook mag zijn.

NOGMAALS ZIE JE VORIGE POST ...

De druksensor is een normaly closed contact dat opent als er druk is. Daarom gaat het lampje pas uit als de motor draait en druk opbouwt. Als het contact in rust niet gesloten is zal je lampje niet branden. het kan dus heel goed aan de druksensor liggen. Ik zou beginnen deze te controleren.
 
NOGMAALS ZIE JE VORIGE POST ...

De druksensor is een normaly closed contact dat opent als er druk is. Daarom gaat het lampje pas uit als de motor draait en druk opbouwt. Als het contact in rust niet gesloten is zal je lampje niet branden. het kan dus heel goed aan de druksensor liggen. Ik zou beginnen deze te controleren.
-O-
als de sensor geen verbinding maakt zal het lampje niet branden. om de sensor te testen verbind je hem door. brand je lampje dan nog niet dan zit het niet in de sensor.
Als dit te moeilijk voor je is kan je er beter iemand naar laten kijken die iets meer verstand van techniek heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
~
-O-
als de sensor geen verbinding maakt zal het lampje niet branden. om de sensor te testen verbind je hem door. brand je lampje dan nog niet dan zit het niet in de sensor.
Als dit te moeilijk voor je is kan je er beter iemand naar laten kijken die iets meer verstand van techniek heeft.[/quot
NOGMAALS ZIE JE VORIGE POST ...

De druksensor is een normaly closed contact dat opent als er druk is. Daarom gaat het lampje pas uit als de motor draait en druk opbouwt. Als het contact in rust niet gesloten is zal je lampje niet branden. het kan dus heel goed aan de druksensor liggen. Ik zou beginnen deze te controleren.
-O-
als de sensor geen verbinding maakt zal het lampje niet branden. om de sensor te testen verbind je hem door. brand je lampje dan nog niet dan zit het niet in de sensor.
Als dit te moeilijk voor je is kan je er beter iemand naar laten kijken die iets meer verstand van techniek heeft.
e


Is niet te moeilijk ..ik zeg toch lampje is het niet ..de kabel niet dus zal het de sensor ook niet zijn ...maar mischien cockpit probleem...
Maar bedankt voor de info
 
Het lampje is het niet als in, je hebt dat getest of er een nieuwe in gezet?
Je zegt dat je spanning meet op de draad, hoe heb je dat gemeten?
Heb je nu die sensor al eens doorgemeten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan