Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogguh :W

De carbon snorkel ligt eindelijk klaar bij het ophaalpunt van PostNL *O*
Dat wordt ivm een 12 uurs dienst vandaag wel morgen ophalen, maar dan kunnen we weer verder met de topkuip :)
 
dan heeft het best even geduurd, maar als alles eenmaal past heb je wel weer een geweldig gave motor.

Mogguh :W

De carbon snorkel ligt eindelijk klaar bij het ophaalpunt van PostNL *O*
Dat wordt ivm een 12 uurs dienst vandaag wel morgen ophalen, maar dan kunnen we weer verder met de topkuip :)
 
Daarnet de carbon snorkel gemonteerd, erg mooi apparaatje. Daarna de endurance kuip geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat ik nog meer ruimte heb tussen de kuipdelen. Wat ik eerst aan ruimte had, heb ik er nu aan beide zijden tussen.
Ga binnenkort eerst maar even kijken of ik mijn oem topkuip ook nog er op gemonteerd krijg, heb er voorlopig ff helemaal geen zin in. Vermoed dat ik straks gewoon een mooie kuip voor aan de muur heb :/
 
heb je al geprobeerd om eerst alles los te halen, ook de onderkuip en dan beginnen met de DHC delen en dan de onderkuip eraan bevestigen. misschien kan je dan zien waar je iets kunt aanpassen om het dan passend te maken.

succes ermee.

Daarnet de carbon snorkel gemonteerd, erg mooi apparaatje. Daarna de endurance kuip geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat ik nog meer ruimte heb tussen de kuipdelen. Wat ik eerst aan ruimte had, heb ik er nu aan beide zijden tussen.
Ga binnenkort eerst maar even kijken of ik mijn oem topkuip ook nog er op gemonteerd krijg, heb er voorlopig ff helemaal geen zin in. Vermoed dat ik straks gewoon een mooie kuip voor aan de muur heb :/
 
Dit weekend heb ik dienst, dus ga ik er dinsdag ff mee aan de slag, dan heb ik vrij. Neem die tip dan zeker ff mee, thanks.
 
Die snapt er geen ruk van, hij heeft die kuip een week gemonteerd gelaten op zijn sp om de kuip te laten "wennen" aan de vorm en daar sloot ie mooi aan. Hij dacht misschien aan temperatuurverschillen bij het spuiten en dan lang laten liggen waardoor die een andere vorm aanneemt. Maar de kuip heeft bij mij op kamertemperatuur op zolder gelegen tot ie gespoten werd en heb daarna vrijwel gelijk geprobeerd om 'm te monteren.

Dit is wat hij er gisteren over zei...

The heating of any composite part will effect the overall shape if heated and then left not installed. Especially a major component like a nose cowling. If it was heated at all and then placed on the floor, it’s own weight will distort the shape. This is why after I make them I cut out / drill and let sit for a week to cure, installed. So the shape is right. If you can get it to work we will sort it out. Like I said, you may have to heat the part to get it into position and then leave it alone for a while to “ train “ the shape. We use this process at work building composite electric car chassis from composite panels etc.
 
Laatst bewerkt:
full


Met dank aan vrouw GB !!!!
 
Sinds ik in 1992 in India was, houdt Ganesh een oogje in het zeil :}

full





Dus mijn topkoffer ook maar ff "gezegend" gemaakt. Wederom dankzij Mrs. GB :W

full
 
Het is niet iedereen gegund om zo'n mooi gepimpte SP te hebben....

full



dus ik pruts ook maar wat aan.... :+
 
Die snapt er geen ruk van, hij heeft die kuip een week gemonteerd gelaten op zijn sp om de kuip te laten "wennen" aan de vorm en daar sloot ie mooi aan. Hij dacht misschien aan temperatuurverschillen bij het spuiten en dan lang laten liggen waardoor die een andere vorm aanneemt. Maar de kuip heeft bij mij op kamertemperatuur op zolder gelegen tot ie gespoten werd en heb daarna vrijwel gelijk geprobeerd om 'm te monteren.

Dit is wat hij er gisteren over zei...

The heating of any composite part will effect the overall shape if heated and then left not installed. Especially a major component like a nose cowling. If it was heated at all and then placed on the floor, it’s own weight will distort the shape. This is why after I make them I cut out / drill and let sit for a week to cure, installed. So the shape is right. If you can get it to work we will sort it out. Like I said, you may have to heat the part to get it into position and then leave it alone for a while to “ train “ the shape. We use this process at work building composite electric car chassis from composite panels etc.


Hoe verklaard hij dan dat de topkuip met de andere snorkel nog verder van de OEM zijkuipen afzit?

Weet je, ik kan natuurlijk niet zien van welk materiaal dit gemaakt is, maar een komposiet zoals ik lees na wat googlen kun je na uitharding niet meer vervormen.
Het is nl geen thermoplast.
Vraag je spuiter Rene om raad of advies, die weet welk materiaal hij gespoten heeft.
 
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een carbon kuip wel kan vervormen na uitharding, eens een racekuip in de zon laten liggen. :+
Polyester durf ik niet te zeggen.
 
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een carbon kuip wel kan vervormen na uitharding, eens een racekuip in de zon laten liggen. :+
Polyester durf ik niet te zeggen.

Deze kuip heeft op kamertemparatuur op zolder gelegen, het enige wat ik dan zou kunnen bedenken is dat de spuiter misschien er veel warmte heeft ingebracht.
Veel spuitenrijen stoken de temp op tot zo'n 60 Graden na de laklaag , maar deze spuiter doet dit hobbymatig (met profesioneel resultaat) ,dan lijkt het me sterk dat hij zijn ruimte ook zo warm kan krijgen.

Maar contact opnemen met hem kan veel verklaren misschien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan