Ultrasoon reiniger

bracco

MF'er
4 feb 2004
226
1
apeldoorn
In verband met een nieuw project ben ik van plan een ultrasoon reiniger te kopen. Ik verwacht hem in de toekomst sowieso wel vaker te gebruiken dus ik dacht dan kan ik hem beter kopen dan telkens spullen wegbrengen. Nou ben ik me een beetje aan het orienteren op types, prijzen en afmetingen.
HBM heeft bijvoorbeeld mooi betaalbare modellen. Maar ook op aliexpress kom ik ze zeer betaalbaar tegen. Een model van 4,5 liter kost hier ongeveer 110 euro.
pl5896181-digital_ultrasonic_auto_parts_cleaner_skymen_ultrasonic_cleaning_tank.jpg


Linkje

Zijn er al mensen die hier toevallig ervaring mee hebben? Volstaat dit een beetje voor doe het zelf gebruik?
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen veel vloeistof en weinig vermogen staat niet echt garant voor een goede reiniging. heb hier thuis een genal sonic GS3(ja kost wat meer) en daar heeft een 3 liter bakje al 380W ultrasoon vermogen en dat werkt maar het houd niet over als het vuil wat hardnekkiger is. dus reken maar uit hoe goed een 4.5 liter met 180W gaat werken.
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen veel vloeistof en weinig vermogen staat niet echt garant voor een goede reiniging. heb hier thuis een genal sonic GS3(ja kost wat meer) en daar heeft een 3 liter bakje al 380W ultrasoon vermogen en dat werkt maar het houd niet over als het vuil wat hardnekkiger is. dus reken maar uit hoe goed een 4.5 liter met 180W gaat werken.

Kijk, dat zijn nuttige reacties. Al zie ik op internet dat het 2,5 liter model van HBM bijvoorbeeld een ultrasoon vermogen heeft van 50W, en gebruikers hier ook tevreden over zijn. Van de GS3 zie ik van het ultrasoon vermogen op internet verschillende waardes opgegeven, varierend van 180 tot 380W.
 
Ik ben al langere tijd een beetje aan het kijken, ook naar zelfbouw. Probleem is inderdaad vermogen en vaak het gebrek aan een "sweep" functie.

Veelal werkt het alleen op 40khz en daarmee heb je maar "1 maat luchtbellen".

Silicon chips heeft een zelfbouw schema, 100w, met sweep. Maar voor een redelijke bak (laten we zeggen 10L) heb je er al gauw 3 nodig.

Vervolgens kan je op ebay prima ultrasone resonatoren (ken alleen de Engelse term, dus hoop dat dit juist vertaald is) scoren maar zijn die ook alleen geschikt voor 40khz.

HBM spul lees ik zeer gemengde berichten over, ik vind ze als gok in ieder geval goed aan de prijs.

Een echt leuke ultrasoonreiniger van voldoende formaat voor 4 carbs begint ergens bij de 600 euro of meer.
 
Laatst bewerkt:
The proof is in the pudding. Ik heb zelf een Chinese 30 liter bak staan, en die heeft inmiddels in zijn tweejarig leven al tientallen, soms sterk vervuilde, carburateurs uitstekend schoon gekregen. Ik gebruik hem warm, meestal op 65 graden, en afhankelijk van de vervuiling staat 'ie soms twee uurtjes of meer te werken. Maar dan zijn ze ook brandschoon. Twee weken geleden een GSXR750 gekocht die zes jaar heeft stilgestaan, en zeldzaam was aangekoekt, na twee uurtjes ultrasoon reinigen loopt het ding na de eerste druk op de knop weer prachtig. :]

Vanzelfsprekend wel de kleine kanaaltjes na een uurtje even met een messing borstelhaartje doorprikken en vervolgens perslucht er op, daarna verder afwerken in de bami-bak.
 
Goedemorgen,



Groeten,
Hoi Joris, ik zie nu ineens dat je vandaag lid bent geworden van het Motor-Forum en dat dit ook je eerste en enige bericht is. Welkom! Je bericht is wel een antwoord op een drie jaar oud topic, en als het goed is ben je eerst door oma gevraagd/gewaarschuwd of je wel zeker wist dat je dit topic open wilde trappen.

Je zult je redenen wel gehad hebben om dit te doen, denk ik dan maar. *D Waarom ben je eigenlijk lid geworden van MF, en wat rij je zelf voor een motor? Ik bedoel; een achterdochtig mens zou kunnen denken dat je alleen maar even komt om djaky gratis positief in de google resultaten te verankeren terwijl je en passant HBM even afbrandt.... Maar je zult vast actief gaan meepraten in andere topics. Dus nogmaals, van harte welkom. :t
 
Pff 3 jaar al weer.. de tijd vliegt.
Heb nog steeds geen reiniger staan
IK heb hem destijds in een opwelling gekocht, maar nog geen seconde spijt van gehad. Die centen mis ik al lang niet meer, maar ik heb nog heel regelmatig veel plezier van dat ding...

Lang leve de bami-express. *O*


@slonzebons hij is al 6 minuten actief op het forum geweest hoor!
Komt niet weer. Gewoon spam
Over een weekje, of twee misschien, kijk ik nog es of hij al een gezellig actief MF lid is geworden, of dat de achterdochtige mens helaas gelijk heeft gekregen. Misschien heb ik wel ongelijk, dat zou toch leuk zijn? En anders kan ik altijd nog verzoeken om een spambericht te verwijderen en een account op te schorten.
 
Goedemorgen,


Groeten,
@Joris de Groot , wil je ons anders eens iets meer vertellen over jouw ultrasoonreiniger van djaky.com? Welk type heb je precies gekocht? Wat reinig je er zoal mee? En wat was de reactie van HBM toen je met je klacht over hun reiniger bij de klantenservice kwam? Welke reiniger van de HBM had je trouwens? En die vraag over welke motor je eigenlijk rijdt laat maar zitten, dat is niet on topic.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet zo lang lid (sinds vanavond) en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb wat problemen met mijn nieuwe navigatie en headset (onder andere topic geplaatst) en heb nog wat vragen, waarvoor ik het prettig vond om ervaring te vragen aan anderen.

Onlangs heb ik mijn eerste motor gekocht bij MotoPort. Bij het ophalen werd mij aangeraden om alle onderdelen regelmatig schoon te maken, in te vetten en te reinigen, ook de carburateur en volgens mij ook de injectoren kwamen te sprake. Is dit bij jullie ooit ook aangeraden? Het kwam op mij een beetje over als, je kunt het maar beter voor zijn. Ik vraag mij af of dit echt noodzakelijk is?

Ik zag dat deze topic al wat ouder was en weer is geopend, dus misschien hebben jullie al wat ervaring met het reinigen op deze manier? Ik ben iemand die graag alles direct goed voor elkaar heeft, dus vandaar dat ik direct wil schakelen. Ik lees verschillende dingen over verschillende website. Ik heb zelf een aantal goedkope machines op het oog, namelijk: Sonixtek, Emag, mountainwolf en Cleanitex.

Iemand goede ervaring met import? En is er iemand bekent met de middelen van Tickopur (kom ik overal tegen)? Of gebruiken jullie iets anders?
 
als je carbs hebt heb je geen injectoren hooguit sproeiers.
en regelmatig schoonmaken hangt van het gebruik af. regelmatig schoonmaken van carbs is vooral nodig als je de motor weinig gebruikt en lang weg zet zonder de carbs leeg te maken.
ga je gewoon zeer regelmatig rijden dan is schoonmaken eigenlijk nooit nodig. en als de vlotterkamers geen benzine bevatten als je hem stalt dan is schoonmaken eigenlijk ook niet nodig.
 
Je kunt het beste een ultrasoon bak van 250 liter kopen op krachtstroom. Een windmolen in de tuin is ook handig, ik zelf tap het stroom af bij Microsoft in de wieringermeer , die merken dat niet. dan kun je de motor erin rijden en walla , binnen een half uur alles klaar. Alles komt uiteindelijk uit China , dus maakt niet uit. over het schakelen: 1 naar beneden en de rest omhoog. Cleanitex maakt ook dildo, is een goed merk, 5 baco’s en smorgems een zere reet. sucses verder.

Verveeld tijdens de crisis of gewoon altijd vervelend?


Je hoeft zeker niet dagelijks te poetsen, alles zomaar preventief uit elkaar halen en in de ultrasoon gooien heb je meer kans op kapot repareren dan dat het zinnig is.

Dus geen onnodige ongein uithalen en zolang jij netjes je ketting smeert en waar nodig eens je carb reinigt is er verder vrij weinig spannends aan.

Geen hogedrukspuit gebruiken, smeerpunten vet houden en controleren is belangrijk. Gek gedrag, kraken piepen of schurende geluiden dan pas iets repareren.

Ultrasoon is leuk als je zeer regelmatig iets schoon te maken hebt en dan ook alleen voor onderdelen waar je normaal niet zomaar in de kleine openingen komt.

Voor de rest ben je beter af met een ontvetterbak of gewoon een busje remmenreiniger.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet zo lang lid (sinds vanavond) en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb wat problemen met mijn nieuwe navigatie en headset (onder andere topic geplaatst) en heb nog wat vragen, waarvoor ik het prettig vond om ervaring te vragen aan anderen.

Onlangs heb ik mijn eerste motor gekocht bij MotoPort. Bij het ophalen werd mij aangeraden om alle onderdelen regelmatig schoon te maken, in te vetten en te reinigen, ook de carburateur en volgens mij ook de injectoren kwamen te sprake. Is dit bij jullie ooit ook aangeraden? Het kwam op mij een beetje over als, je kunt het maar beter voor zijn. Ik vraag mij af of dit echt noodzakelijk is?

Ik zag dat deze topic al wat ouder was en weer is geopend, dus misschien hebben jullie al wat ervaring met het reinigen op deze manier? Ik ben iemand die graag alles direct goed voor elkaar heeft, dus vandaar dat ik direct wil schakelen. Ik lees verschillende dingen over verschillende website. Ik heb zelf een aantal goedkope machines op het oog, namelijk: Sonixtek, Emag, mountainwolf en Cleanitex.

Iemand goede ervaring met import? En is er iemand bekent met de middelen van Tickopur (kom ik overal tegen)? Of gebruiken jullie iets anders?
Maak t je niet te moeilijk.

Injectie of carbs reinigen doe je als t moet. Niet preventief.
 
Iedereen bedankt voor zijn, of haar, mening en advies! Ik zal mij vandaag eens verder gaan verdiepen in de aanschaf van een ultrasoon, maar niet gebruiken om preventief te reinigen van de sproeiers of carbs. Ik zal eens contact opnemen met de verschillende bedrijven die in deze topic worden genoemd, ik ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:

Met zo'n bril heeft het wel zin.
Een normale bril in een ultrasoon leggen heeft doorgaans minder nut :)
Hou ook rekening met diverse reinigingsvloeistoffen en het aantasten van materiaal (coatings op brilglazen?)

Een drupje dreft en lauw water doen het altijd nog prima voor mijn bril.

Sieraden wordt het veel voor gebruikt.
Lost vuil op omdat de bellen imploderen, uitgeharde verf zal er niet van los laten.
 
mijn normale bril gaat ook regelmatig in de ultrasoon en je wil niet weten wat voor een bagger er dan uit de scharnieren, achter de neusvleugels en tussen het glas en het frame vandaan komt. nadeel van een vette huid. ook horlogebanden gaan er heel regelmatig in en dan komt er ook een berg bagger tussen alle bewegende delen weg.
ik gebruik hier tickopur R33 in een 2% verdunning en dat tast tot nu toe niks aan maar maakt wel goed schoon.
 
mijn normale bril gaat ook regelmatig in de ultrasoon en je wil niet weten wat voor een bagger er dan uit de scharnieren, achter de neusvleugels en tussen het glas en het frame vandaan komt. nadeel van een vette huid. ook horlogebanden gaan er heel regelmatig in en dan komt er ook een berg bagger tussen alle bewegende delen weg.
ik gebruik hier tickopur R33 in een 2% verdunning en dat tast tot nu toe niks aan maar maakt wel goed schoon.

Bedankt, dit zijn handige tips. Ik zal dit eens proberen. Ik zag namelijk dat dit product ook geschikt was voor sieraden en carburateurs, dus dat scheelt weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan