KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Fabriek waar ik werk draait 24/7 door, maar dat doet ie ook zonder mij *O* misschien zelfs wel beter :+
 
Heerlijk dat weertje...
Goed voor de kassa, maar man wat heb ik hard moeten werken B|
Morgen lekker rijden weer werken!

Oh nee, ruwe bolster moet niet zeuren...

Flink verdienen dit jaar en dan volgend jaar een 1290 adventure SAS _O- _O-
 
Helaas moest de tuin klaar vandaag en was er 's middags kinderverjaardag. Maar net even de koelvloeistof bijgevuld en afgetankt, morgen dan maar naar het werk er mee.

2 vraagjes, het tank ontluchting slangetje ontbreekt, kan iemand eens laten weten hoe deze moet lopen? En vraag 2, stinkt bij jullie ook je motorpak naar de uitlaatgassen? Ik moet alles eerst 10 minuten laten luchten voordat ik motor en spullen in de garage zet, anders ruikt het hele huis er naar. Open akra's, afstelling is niet perfect.
 
Helaas moest de tuin klaar vandaag en was er 's middags kinderverjaardag. Maar net even de koelvloeistof bijgevuld en afgetankt, morgen dan maar naar het werk er mee.

2 vraagjes, het tank ontluchting slangetje ontbreekt, kan iemand eens laten weten hoe deze moet lopen? En vraag 2, stinkt bij jullie ook je motorpak naar de uitlaatgassen? Ik moet alles eerst 10 minuten laten luchten voordat ik motor en spullen in de garage zet, anders ruikt het hele huis er naar. Open akra's, afstelling is niet perfect.

Slangetje zit gekoppeld aan een actief koolfilter die weer gelinked zit aan de ECU, als je de slang loskoppeld gaat er via MyRide gelijk een bericht naar KTM en de RDW en wordt je motor gedeactiveerd....oh nee je hebt net als rest van ons zo'n domme 950/990, slangetje gaat naar de open lucht ;) iig bij mijn SMT

Geen last van stank, Wings dempers met dB killers gemonteerd, verder geen aanpassing
 
Dit weekend de dB killers uit mijn Leovince gehaald. Geel hesje is nu overbodig.

En had er iemand al gezegd dat het lekker weer was?
 
Laatst bewerkt:
Slangetje zit gekoppeld aan een actief koolfilter die weer gelinked zit aan de ECU, als je de slang loskoppeld gaat er via MyRide gelijk een bericht naar KTM en de RDW en wordt je motor gedeactiveerd....oh nee je hebt net als rest van ons zo'n domme 950/990, slangetje gaat naar de open lucht ;) iig bij mijn SMT

Geen last van stank, Wings dempers met dB killers gemonteerd, verder geen aanpassing

Wat??????? Mijn lieve hemel, haal die dingen eruit!!!! Een KTM moet brullen!!!! *O*
 
De stank heb ik ook helaas. Moet je eens een rugzak omdoen, lekker luchthe heeft ie daarna.

Jullie rijden te langzaam, als je sneller rijdt kunnen die uitlaatgassen je niet bijbenen :+ . Maar joh...geeft niet als je pak en/of rugzak een beetje ruikt/stinkt...ik zie het als met goede seks, dan mag je slaapkamer of woonkamer of badkamer of voortuin ook ruiken... _O- :+
 
Moguh!

Voor m'n 2003 adventure ben ik op zoek naar een nieuw windscherm. De huidige (originele) zorgt voor zoveel turbulentie dat ik, ondanks otoplastieken met pijn in m'n oren aan mn werkdag begin. Als ik op m'n stepjes ga staan is het heerlijk stil op m'n helm, maar om nou 2 uur per dag op de stepjes te staan is ook zo wat.

Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem. Hebben jullie aanraders voor wat betreft de schermen?
 
Helaas moest de tuin klaar vandaag en was er 's middags kinderverjaardag. Maar net even de koelvloeistof bijgevuld en afgetankt, morgen dan maar naar het werk er mee.

2 vraagjes, het tank ontluchting slangetje ontbreekt, kan iemand eens laten weten hoe deze moet lopen? En vraag 2, stinkt bij jullie ook je motorpak naar de uitlaatgassen? Ik moet alles eerst 10 minuten laten luchten voordat ik motor en spullen in de garage zet, anders ruikt het hele huis er naar. Open akra's, afstelling is niet perfect.

Heb je last van knallen bij gas los?

Het klinkt mij als onvolledige verbranding, als het zo erg stinkt. :$
 
Helaas moest de tuin klaar vandaag en was er 's middags kinderverjaardag. Maar net even de koelvloeistof bijgevuld en afgetankt, morgen dan maar naar het werk er mee.

2 vraagjes, het tank ontluchting slangetje ontbreekt, kan iemand eens laten weten hoe deze moet lopen? En vraag 2, stinkt bij jullie ook je motorpak naar de uitlaatgassen? Ik moet alles eerst 10 minuten laten luchten voordat ik motor en spullen in de garage zet, anders ruikt het hele huis er naar. Open akra's, afstelling is niet perfect.

Ik heb open akra's en geen last van stank. Wellicht doordat de mijne custom afgesteld is? Heb wel eens gehoord dat de standaard tune voor akra te rijk is. Maar er zijn hier vast mensen die daar meer van weten.
 
Stinken naar uitlaatgassen na een rit komt idd door te rijke afstelling. Icm met de hoge uitlaten zorgt het ervoor dat je enorm gaat stinken. Na afstellen ben je er vanaf.
 
Nou ik heb de mijne wel laten afstellen en van een achter volger wel eens de opmerking gekregen dat de motor “ruikt” als ik het gas vol open trok. En op het ktmsmt forum zul je hier wel meer overlezen. Ik heb de kleine kat inserts gewoon in mijn demper gezet.

Db-killer of niet maakt niet veel uit. Ik rij met 4mm grotere killers. Volledig open is gewoon te luid. En er kan toch niks tegen een open lucht filter op :9
 
Laatst bewerkt:
Jeej mijn duke690 is verkocht! Nu rustig aan kijken voor een SM950/990 :)

Wil het liefst een smr990 maar die is nogal aan de prijs. Er staan er wel 2 met schade op marktplaats, isschien is dat iets en dan gewoon opknappen :)
 
Vraagje , wie weet wat de oorzaak kan zijn waarom mijn teller aanwijzing en display niets meer doet ? verlichting er van brand wel en ook het lampje voor de abs brand ?

Zekeringen zijn allemaal goed .
 
Vraagje , wie weet wat de oorzaak kan zijn waarom mijn teller aanwijzing en display niets meer doet ? verlichting er van brand wel en ook het lampje voor de abs brand ?

Zekeringen zijn allemaal goed .

Dan moet je de teller unit voorzichtig uit elkaar halen, de printplaat eruit halen (pas op met vingerafdrukken op het zwart van de tellerplaat) en de printplaat schoon borstelen/blazen...10 tegen 1 dat het probleem poeder is...is oftewel hier in een van de draadjes al eens beschreven en anders op het lc8 forum...
 
Moguh!

Voor m'n 2003 adventure ben ik op zoek naar een nieuw windscherm. De huidige (originele) zorgt voor zoveel turbulentie dat ik, ondanks otoplastieken met pijn in m'n oren aan mn werkdag begin. Als ik op m'n stepjes ga staan is het heerlijk stil op m'n helm, maar om nou 2 uur per dag op de stepjes te staan is ook zo wat.

Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem. Hebben jullie aanraders voor wat betreft de schermen?

Er was destijds een kerel op advrider die een carbon scherm gemaakt had met een spoilerrand
KTM 990 950 Adventure carbon windscreen windshield

dat scheen goed te werken, heb alleen geen idee of ze nog te koop zijn.
 
Jeej mijn duke690 is verkocht! Nu rustig aan kijken voor een SM950/990 :)

Wil het liefst een smr990 maar die is nogal aan de prijs. Er staan er wel 2 met schade op marktplaats, isschien is dat iets en dan gewoon opknappen :)

Ja...ze zijn sowieso al zeldzaam en...de mijne is niet te koop, die hou ik lekker zelf... :+
 
Ik zocht een tijdje terug een super enduro.. Ooit eentje gezien voor €4000, zoek nu nog maar eens...

Heb van miserie maar wat anders gekocht.
 
Dan moet je de teller unit voorzichtig uit elkaar halen, de printplaat eruit halen (pas op met vingerafdrukken op het zwart van de tellerplaat) en de printplaat schoon borstelen/blazen...10 tegen 1 dat het probleem poeder is...is oftewel hier in een van de draadjes al eens beschreven en anders op het lc8 forum...

thanks ,ja zag hem voorbij komen heb ik gedaan alleen werkt het nog niet , morgen maar ff bij de dealer langs of die wat weet !
 
Jeej mijn duke690 is verkocht! Nu rustig aan kijken voor een SM950/990 :)

Wil het liefst een smr990 maar die is nogal aan de prijs. Er staan er wel 2 met schade op marktplaats, isschien is dat iets en dan gewoon opknappen :)
Ben ook opzoek naar een LC8 KTM, wel een 950 of 990 Adventure, tot nu toe nog niet echt één gevonden die me echt aanspreekt (ook qua prijs). Maar heb de tijd, eerst wat plaats maken in de garage. :)

Met schadefietsen is het btw wel altijd oppassen, het kan zo oplopen qua kosten, klein dingetje daar, klein dingetje hier. Voor je het weet heb je al een boel geld en moeite uitgegeven aan een fiets en ben je net zoveel geld kwijt voor ééntje die al wel goed was.
 
Nog iemand hier die de motor ook af en toe op het circuit uitlaat?

Waar betreft het stinken, zat zelf al aan een te rijke afstelling te denken. Hij knalt best veel met gas los en vandaag dacht ik ook de benzine te ruiken. Overigens nu al paar keer gehad dat hij zomaar stilviel bij wachten voor de stoplichten, terwijl hij wel netjes stationair draait, valt ineens uit. Bij m'n broertje was het meerdere keren achter elkaar toen hij wilde wegrijden, slecht contact ergens denk ik. Vorige eigenaar had ook de koppeling beveiliging omzeild maar daardoor zou hij niet mogen stilvallen lijkt mij?
 
Nog iemand hier die de motor ook af en toe op het circuit uitlaat?

Nog niet gedaan (ik heb 'm ook nog niet zo lang) en daarnaast heb ik gewoon een circuitmotor :] . Maar ik wil de SMR nog wel eens mee naar het circuit 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te twijfelen tussen deze 2:

https://link.marktplaats.nl/m1200669667
Deze is met schade en 14(!) eigenaren, wil er 6k voor hebben, maar is wel de motor die ik al lang wil

https://link.marktplaats.nl/m1209710086
Deze wil er ook 6k voor, maar dit is wel iets minder de motor die ik heel graag wil..

keuzes keuzes.. Wat is jullie advies? Sta overal voor open

Ik weet dat het niet gebruikelijk is marktplaats links te plaatsen maar boeie :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan