KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Niet alles wat driftend en rokend de hoek om gaat is gelijk een Supermotard
[afbeelding]
:P ;)
:+ _O- :}
Ik hoop echt dat eRRRRR een RRRR versie van die 790Duke komt, de huidige is het net niet voor mij. Wellicht rijdt het ding geweldig...maar de concurrentie is stevig, de Street Triple is ook een hele lichtvoetige gooi en smijt fiets
Ik had me ook al afgevraagd waarom ze geen R-versie hebben uitgebracht. Oranje frame, oranje geanodiseerde kroonplaten met instelbare, gekoppelde cartridges in de voorvork, oranje wielen, Akra demper en nog wat flitsende decals. In elk geval een beetje meer richting duke 390R (die lelijke achterkant even wegdenken). Daar steekt de 790 toch een beetje saai bij af.
full

full
 
Ik ben al blij met theoretische specs 790 adv.

Hoog genoeg, 100pk+, <180kg, leuk koppel en ktm.
Wel benieuwd naar karakter nieuwe blok, maar het zal heus niet op eens saai bmw blok zijn
Het blok van een f800r vond ik niét saai!
 
:+ _O- :}Ik had me ook al afgevraagd waarom ze geen R-versie hebben uitgebracht. Oranje frame, oranje geanodiseerde kroonplaten met instelbare, gekoppelde cartridges in de voorvork, oranje wielen, Akra demper en nog wat flitsende decals. In elk geval een beetje meer richting duke 390R (die lelijke achterkant even wegdenken). Daar steekt de 790 toch een beetje saai bij af.
[afbeelding]
[afbeelding]

Misschien wachten ze een jaartje met de R-versie...?
 
Ik lees nu eind '18 voor 790 adv. Kan ik mee leven, 1 seizoen nog vlammen op de 701 :)
 
Zijn de wegen daadwerkelijk zooo slecht in Amsterdam? :+

Jij rijdt veel België toch? Daaarmee vergeleken is het hier zijdezacht!
Áls hij zo tof is als de theorie, en productie minstens zo knap als prototype, dan koop ik de ktm zoals je hem hoort te kopen; 50% hart en 50% ballen. Dat hij waarschijnlijk nauwelijks blubber ziet lig ik niet wakker van :)
Hoge zit, mooi, meer dan 100 pk, licht en... KTM!
 
Jij rijdt veel België toch? Daaarmee vergeleken is het hier zijdezacht!
Áls hij zo tof is als de theorie, en productie minstens zo knap als prototype, dan koop ik de ktm zoals je hem hoort te kopen; 50% hart en 50% ballen. Dat hij waarschijnlijk nauwelijks blubber ziet lig ik niet wakker van :)
Hoge zit, mooi, meer dan 100 pk, licht en... KTM!

_O- ...klopt wel een beetje ja...

Ja, 50% met je hart, klopt ook, zeg maar 70%
En de liefde gaat ver...deze week mijn voetsteun rubbers (zijn los te verkrijgen) vervangen, na bijna 50.000 km best wel afgesleten aan de voorkant. Het ding is werkelijk in showroom staat en dat na zes jaar. Ik vind die 790 enduro ook best mooi zo hoor, te hopen dat ze hem zo laten en niet de kant op gaan van de 790 duke.
 
_O- ...klopt wel een beetje ja...

Ja, 50% met je hart, klopt ook, zeg maar 70%
En de liefde gaat ver...deze week mijn voetsteun rubbers (zijn los te verkrijgen) vervangen, na bijna 50.000 km best wel afgesleten aan de voorkant. Het ding is werkelijk in showroom staat en dat na zes jaar. Ik vind die 790 enduro ook best mooi zo hoor, te hopen dat ze hem zo laten en niet de kant op gaan van de 790 duke.

Heb je wel eens zonder voetsteunrubbers geprobeerd Tok?
Ik haalde ze er altijd direct af, geeft directer gevoel. (is persoonlijk)
 
Wegen :? , alles is daar onverhard, ze brengen de melk nog rond met paard en wagen, de komende 20 jaar wordt er geloof ik riolering aangelegd. :+

Valt wel mee hoor, zijn best veel stukken waar je behoorlijk kunt knallen maar inderdaad, gaat daar beter met een SM of adventure dan met een supersport, die beginnen gelijk te stuiteren _O-
 
Heb je wel eens zonder voetsteunrubbers geprobeerd Tok?
Ik haalde ze er altijd direct af, geeft directer gevoel. (is persoonlijk)

Zou best kunnen wat je daar zegt Harry maar...ik rij normaal als ik ga toch al snel 250 a 300 km en aangezien een KTM nogal wat trillingen geeft heb ik dan liever de rubbers erop, een mens wordt tenslotte ook ouder hè...moet ook een beetje aan mijn comfort denken hahaha...
 
Nieuw vakantiehoedje gekocht. Tot nu toe altijd een oude Shoei HornetDS in m'n bagage gepropt.
Nu bij tante Louise in D een Nexx XD1 gekocht voor een zacht prijsje.

Nexx-XD1-Baja-Helmet-108093SO.jpg


En ach, waarom geen oranje, ook al rij ik tijdens m'n vakantie's nooit KTM :P

Wel grappig/handig: bij deze helm zitten een aantal extra bevestigingsplaatjes om een action cam te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw vakantiehoedje gekocht. Tot nu toe altijd een oude Shoei HornetDS in m'n bagage gepropt.
Nu bij tante Louise in D een Nexx XD1 gekocht voor een zacht prijsje.

[afbeelding]

En ach, waarom geen oranje, ook al rij ik tijdens m'n vakantie's nooit KTM :P

Wel grappig/handig: bij deze helm zitten een aantal extra bevestigingsplaatjes om een action cam te monteren.
Mooie helm hoor! Wel eerst ergens gepast neem ik aan? Anders zou ik het niet zomaar aandurven, online kopen als je niet weet of ie wel lekker zit.
 
Mooie helm hoor! Wel eerst ergens gepast neem ik aan? Anders zou ik het niet zomaar aandurven, online kopen als je niet weet of ie wel lekker zit.

Nope gewoon online besteld, als ie niet past stuur je hem terug en vraag je een andere maat. En als het helemaal niks krijg je gewoon je centen terug.
Maar hij zit mij prima. En voor het geld...pinlock, zonviziertje. Komt bij hij is voor m'n vakantie's, dus gaat mee het vliegtuig in, meestal als handbagage, maar als dat niet lukt dan moet ie in de ruimbagage en ze gaan niet bepaald voorzichtig om met je spulletjes.
Ik zou niet eens weten waar het ding in NL verkocht wordt, had ook nog nooit van het merk gehoord. Aangezien de hoofdtekst in de manual Spaans is, ga ik ervan uit dat ze daar vandaan komen dan wel dat het hoofdkantoor in Spanje staat. 8-)
 
Bij mulders motoren in veendam zijn ze te koop , ook online :)
Ja, maar dat scheelt nogal in prijs zeg. Bij Louis (ook in Nederland) 179 euro, bij Mulders in de webshop 399!

Heb mijn nieuwe KTM/Alpinestars Managua GTX Techair pak trouwens wel bij Mulders gekocht, en 10% korting gekregen. Had nogal wat voeten in aarde, want ze moesten hem bij een Duitse KTM-dealer vandaan laten komen. Levertijd in Nederland: april 2018. De eerste serie bleek al uitverkocht bij de importeur. Ik had echter een paar weken geleden een hele rij van die pakken gezien (en meteen even een jas gepast) bij KTM Koestler in Leverkusen (waar mijn vrouw haar 1050 Adventure heeft gekocht). In Duitsland ruim voorradig dus, maar in NL pas weer in april. Wel fijn dat Mulders die moeite wilde doen (en ik heb het pak nu waarschijnlijk goedkoper dan als ik hem in Duitsland had gekocht).
 
Laatst bewerkt:
Wil iemand een educated guess doen over de verkoopprijs van de 790 adv r?
790 duke is nog niet bekend toch?
 
In DE gaat de Duke790 9.300 Euro kosten, reken in NL op 10.500. Die 790Adv zal wel duurder zijn, ik zou uitgaan van 12.000 Euro.
 
Mooi weer voor groot onderhoud aan de KTM, heb toch maar tkc80's besteld. Die horen er toch eigenlijk wel op te zitten.
Ik heb het superduke blok bij Brouwer afgegeven voor het vervangen van het ontstekingspulsgever tandwiel. Had nl geen koppelingblokkeerdinges dus kreeg de centrale moer niet los...
Komende week genoeg te sleutelen dus!!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan