KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

De setjes zijn beide niet meer verkrijgbaar...
Heb nu wat heldere beschermfolie van motoport erop geplakt, kijken of dat blijft zitten...
 
De setjes zijn beide niet meer verkrijgbaar...
Heb nu wat heldere beschermfolie van motoport erop geplakt, kijken of dat blijft zitten...
Ik heb volgens mij nog een setje zwarte, nieuw. Ik heb ze niet gemonteerd omdat het niet lukte om ze samen met de oranje afdekdopjes erop te krijgen. Die mag je wel overnemen als je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat het niet met de afdekdoppen samengaat..😬
Dan voorlopig toch nog maar even met de folie proberen.
 
De setjes zijn beide niet meer verkrijgbaar...
Heb nu wat heldere beschermfolie van motoport erop geplakt, kijken of dat blijft zitten...

Ik heb wrap folie op die van mij maar je trapt er alsnog zo doorheen :/

je kan wellicht ook skateboard tape gebruiken als je beschermfolie niet blijft zitten.

Anyway ik bestel van het voorjaar gewoon een carbon setje. Mooi excuus voor een beetje bling *D
 
Wil het balhoofdlager eens aandraaien. Weet iemand of je dan de kroonplaat met alles er op en er aan in 1 keer los kan maken, of moet eerst het stuur los en dan pas de kroonplaat?
 
Wil het balhoofdlager eens aandraaien. Weet iemand of je dan de kroonplaat met alles er op en er aan in 1 keer los kan maken, of moet eerst het stuur los en dan pas de kroonplaat?

Zit je balhoofd "los" dan? ;-)

Niet zomaar aandraaien omdat je denkt dat dat goed is om eens te doen.

Zet eerst de motor eens op de middenbok, en 1 of 2 volle kratten pils op het bagage rek. Zodat de voorkant volledig vrij is van de grond..... etc..... ;-)

Als dan idd blijkt dat je balhoofd wat speling heeft, bovenste kroonplaat - klemmen losdraaien (daar waar de poten in de triple clamp zitten. En vervolgens je centrale balhoofd moer een kwartslag strakker draaien (nooit meer dan dat!). Als de speling dan niet weg is, zijn je lagers waarschijnlijk verrot, of zijn ze er niet goed ingezet.

Centrale moer moet OF op 12 OF op 20 NM. ZOu ik even voor je na moeten kijken, staat in WPHB.

Als de speling dan idd weg is, 2 kratten pils weer van de motor halen, en opdrinken.
 
Zit je balhoofd "los" dan? ;-)

Niet zomaar aandraaien omdat je denkt dat dat goed is om eens te doen.

Zet eerst de motor eens op de middenbok, en 1 of 2 volle kratten pils op het bagage rek. Zodat de voorkant volledig vrij is van de grond..... etc..... ;-)

Als dan idd blijkt dat je balhoofd wat speling heeft, bovenste kroonplaat - klemmen losdraaien (daar waar de poten in de triple clamp zitten. En vervolgens je centrale balhoofd moer een kwartslag strakker draaien (nooit meer dan dat!). Als de speling dan niet weg is, zijn je lagers waarschijnlijk verrot, of zijn ze er niet goed ingezet.

Centrale moer moet OF op 12 OF op 20 NM. ZOu ik even voor je na moeten kijken, staat in WPHB.

Als de speling dan idd weg is, 2 kratten pils weer van de motor halen, en opdrinken.
Ik voel hem tikken als ik begin te remmen. Mogelijk is het een combinatie met kromme remschijf. Maar bedankt voor de info, vooral die van de kratten bier opdrinken :P

De 950 heeft overigens geen middenbok. Eens kijken of mijn lift standaard van de 640 krachtig genoeg is. En heb anders nog zo'n bok waarmee je de voorkant omhoog kan tillen onder het balhoofd, maar dan krijg je misschien weer krachten waar je het niet wil hebben.
 
Ik voel hem tikken als ik begin te remmen. Mogelijk is het een combinatie met kromme remschijf. Maar bedankt voor de info, vooral die van de kratten bier opdrinken :P

De 950 heeft overigens geen middenbok. Eens kijken of mijn lift standaard van de 640 krachtig genoeg is. En heb anders nog zo'n bok waarmee je de voorkant omhoog kan tillen onder het balhoofd, maar dan krijg je misschien weer krachten waar je het niet wil hebben.

Extra tip: neem nog een derde krat bier en zet die onder je carterbescherming. Dan staat hij ook vrij. Die laatste bok die je noemt, gaat idd niet werken.

Een tik bij het remmen hoeft niet aan je balhoofd te liggen. Los balhoofdlager merk je met name aan "zwalkend stuurgedrag". Die tik kan ook in je vorkpoten zitten.

Maar goed, is allemaal geen rocket science, maar wel lastig beoordelen van achter een toetsenbord :)

Succes, en een fijne jaarwisseling!

Groet
 
Kan ook zo simpel zijn als remblokken die zich een beetje zetten bij het eerste contact. Of losse schijf.

Los balhoofd voel je vaak aan een vrij droge klop in het stuur bij het remmen.
 
Zou daar nou nog een beetje vraag naar zijn, naar een nette 950S :?

Verdiend misschien een beetje meer toelichting, gisteren heb ik na lange tijd weer een ritje gemaakt en... de liefde bleek toch wel grotendeels gedoofd.
Ik rijd inmiddels al vrijwel mijn hele “carrière” op allroads en ben toe aan iets nieuws merk ik.
In het verleden heb ik mijn Adv 950 al eens te koop aangeboden maar toen was ik er tussen de oren nog klaar voor, nu wel.
Het is er nu niet bepaald de tijd voor maar wellicht is er een liefhebber hier aanwezig, of iemand die ooit een 950 heeft gehad en heimwee heeft :)

8XGxe.jpg
 
Verdiend misschien een beetje meer toelichting, gisteren heb ik na lange tijd weer een ritje gemaakt en... de liefde bleek toch wel grotendeels gedoofd.
Ik rijd inmiddels al vrijwel mijn hele “carrière” op allroads en ben toe aan iets nieuws merk ik.
In het verleden heb ik mijn Adv 950 al eens te koop aangeboden maar toen was ik er tussen de oren nog klaar voor, nu wel.
Het is er nu niet bepaald de tijd voor maar wellicht is er een liefhebber hier aanwezig, of iemand die ooit een 950 heeft gehad en heimwee heeft :)

[afbeelding]

Ruilen voor de mijne? _O-
 
nahh een 1290Superduke is wel wat pittiger dan een 950Adv :P

ding maakt zulke grote stappen dat je zelfs terug in de tijd kan reizen, ik ben al 10 jaar jonger geworden :+ O-)

Dat gevoel krijg je ook op de SMR...voel me dan vaak pas 30...laat wel op het terras mijn helm op, gaatje geboord voor het rietje... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan