KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Even een korte vraag. Kan ik een krik onder mijn olie tank zetten om ze de voorpoten in de lucht te krijgen? Achterbrug staat op de bok.
Gaat om een SMT en wil even de balhoofdlagers checken.

Natuurlijk kan jij dat, wij hebben er het volste vertrouwen in :P

Vraag is of het slim is, waarom niet gewoon onder het motorblok? Met een blok hout erbij moet dat toch lukken.
 
Ik ben erg gecharmeerd van de Michelin Pilot Powers op de SMR...
De MPP is wel echt een sportband, hoeveel KM kun je met je voor en achterbandan dan?
Twijfelde zelf wat tussen de Dunlop Roadsmart 3 en de Scorpion Trail 2, hebben mensen ervaring met 1 van deze?
 
De MPP is wel echt een sportband, hoeveel KM kun je met je voor en achterbandan dan?
Twijfelde zelf wat tussen de Dunlop Roadsmart 3 en de Scorpion Trail 2, hebben mensen ervaring met 1 van deze?
Op mijn speed triple reed ik de MPP in 3000 km glad, en erg ruig deed ik niet. Ik vond ze erg snel slijten.
 
De MPP is wel echt een sportband, hoeveel KM kun je met je voor en achterbandan dan?
Twijfelde zelf wat tussen de Dunlop Roadsmart 3 en de Scorpion Trail 2, hebben mensen ervaring met 1 van deze?

ik heb de roadsmart 3 er onder , prima band en redelijk wat kilometers mee te maken !
 
Natuurlijk kan jij dat, wij hebben er het volste vertrouwen in :P

Vraag is of het slim is, waarom niet gewoon onder het motorblok? Met een blok hout erbij moet dat toch lukken.

Oké, onder het blok is geen probleem dus.
Zal het eens gaan proberen.
Jullie horen van de klap. ;)
 
Als je de Roadsmarts fijn vind zou ik zeker de Pirelli Angel GT ook overwegen, vind ik voor de 990SM(T) de beste keuze. De Diablo Corsa Rosso is ook fijn, maar minder geschikt voor lagere temperaturen en bij regen is mijn ervaring.
 
De MPP is wel echt een sportband, hoeveel KM kun je met je voor en achterbandan dan?
Twijfelde zelf wat tussen de Dunlop Roadsmart 3 en de Scorpion Trail 2, hebben mensen ervaring met 1 van deze?

Goede vraag... Ik rijd niet zo veel, dus ik houd het niet zo bij... Ik denk ergens tussen de 6.000 en 8.000...
 
Ja dat vind ik dus net aan de korte kant haha! Heb Roadsmarts 1 en 2 gehad, dat vond ik prettige banden en goed in de slijtage :)
Ik ga even vloeken in de kerk nu: ik rijd heel fijn op Michelin Pilot Road. Omdat deze (een jaar of 4 geleden althans, ik volg het nu niet meer zo) het beste in de regen presteerden. Juist als het regent, wil ik maximale grip hebben en dat geven ze. Droog weer op de openbare weg: het zal wel (vind ik).
Zoveel dagen regen gehad in Schotland en Wales, dan is het zoo heerlijk om 'gewoon' te kunnen rijden.
 
ik wil vooral plakken op droog en normaal op nat. als het zeiknat is rij ik toch beheerst, als het droog/warm is ga ik los en wil ik het optimale vertrouwen...

Rij diablo corsa rosso, maar ga nu eens de angel gt proberen.
 
ik wil vooral plakken op droog en normaal op nat. als het zeiknat is rij ik toch beheerst, als het droog/warm is ga ik los en wil ik het optimale vertrouwen...

Rij diablo corsa rosso, maar ga nu eens de angel gt proberen.

ik ga de diablo rosso III eens proberen komend voorjaar, temeer omdat ik met de SMR maar het massif central trek in juni...de rosso corsa houdt dat niet uit, ik zal tzt berichten. Maar voren blijft de diablo rossa corsa, no doubt about it. En het is wat je zegt Zen, in de regen ben ik ook zeer behoudend...snel opschakelen en vloeiend de bochten door, geen gooi en smijtwerk in de regen, iets waar de diablo rosso corsa bij droog warm weer onnavolgbaar is...
 
Ik heb volgens mij nog een setje zwarte, nieuw. Ik heb ze niet gemonteerd omdat het niet lukte om ze samen met de oranje afdekdopjes erop te krijgen. Die mag je wel overnemen als je wilt.

Mocht je ze nog hebben, ik ben al een tijdje op zoek naar een setje.
Heb je ff een privé berichtje gestuurd. :t
 
Er zit ook weer leven in mijn Ktm! Het nieuwe blokje gaat vooralsnog mooi rond. Nu nog even wachten op mooi weer en dan een eerste proefrit. Ik kan niet wachten op mooi en vast weer!!!
Motor rijden is mooi, maar bietje sleutelen met een maat en een biertje is ook een aardige tijdsbesteding.
P.s. Als de proefrit lekker gaat kan het oude blok in de verkoop...
 
Sunderland eruit... walkner en price over als titelkandidaat. Zou KTM voor het eerst in tijden de dakar niet pakken?
Barreda is de snelste, maar zijn honda haalt zelden de eindstreep...
 
...ga nu eens de angel gt proberen.


Ook ik ga voor een setje Angel GT's binnenkort. Tot nu toe Conti SportAttack, Dunlop Roadsmart en weer SportAttack (2) gehad. SportAttacks rijden prima, maar slijten snel en raar (profiel wordt bobbelig).
Roadsmart hadden in mijn geval (alleen achter gemonteerd) langere levensduur maar glipten op wat bergpassen wel eens weg. Nu eens die Pirelli's proberen omdat ik goede verhalen hoor (combi sport/tour en regenprestaties) en een heel setje ineens nodig heb.
+ in de vroege zomer naar Wales.
 
Laatst bewerkt:
Sunderland eruit... walkner en price over als titelkandidaat. Zou KTM voor het eerst in tijden de dakar niet pakken?
Barreda is de snelste, maar zijn honda haalt zelden de eindstreep...

Na 16 jaar misschien maar goed ook ;)

Price is nog steeds herstellende dus was toch niet te verwachten dat hij voor de overwinning kon gaan.
Van mij mag Pablo Quintanilla wel winnen O-)
 
Laatst bewerkt:
Na 16 jaar misschien maar goed ook ;)

Price is nog steeds herstellende dus was toch niet te verwachten dat hij voor de overwinning kon gaan.
Van mij mag Pablo Quintanilla wel winnen O-)

Als ik het mag zeggen wint Adrien van Beverem met de Yamaha: Hoe lang staam die al wel niet droog.
Vette motor om te zien ook met die 4 ledpitjes in de koplamp. Ben echt benieuwd hoe de Yammie T7 eruit komt te zien. Die zou Ktm nog wel eens flink handel kunnen kosten imo
 
Vandaag een proefrit gemaakt met de motor. Hij lijkt wat pittiger te zijn hoewel dat met nieuwe banden en een nat wegdek wel lastig te zeggen is. Er lekt of zweet niks dus laat de zomer maar komen.
Ben er weer helemaal klaar voor :)

full
 
Goedemorgen.

Heb zitten kijken voor een rottweiler luchtfilter maar die is met te duur.
Heeft iemand misschien een tip voor een betaalbare variant?

Of misschien nog een goede in de kast liggen?

greetz Richard
 
Goedemorgen.

Heb zitten kijken voor een rottweiler luchtfilter maar die is met te duur.
Heeft iemand misschien een tip voor een betaalbare variant?

Of misschien nog een goede in de kast liggen?

greetz Richard

Mail even naar deze Griek voor een baseplate, en bestel een los itg filter, dat is een van de goedkoopste oplossingen.
Adventure Rider
 
De motor opbokken met bierkartjes of iets anders wordt hem niet, de uitlaat loopt over het blok dus die zou er dan ook eerst af moeten B|

Ben zelf erg gecharmeerd van de Michelin pilot power 2ct, jaren op een r1 gehad. Voorband slijtvast en achter ging toch ook wel duizend of 4 mee (weet niet exact, doe erg weinig kilometers laatste jaren). Dat met zeer sportief rijden. Ook in de regen erg goed, wordt bij circuitdagen zelfs als 'regenband' gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan