KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Dan beste met wd 40 op zachte doek poetsen, niet schuren en daarna wassen. Extra bescherming is nergens voor nodig. Ik poets ook de matzwarte kunststof delen van mijn SMR met wd 40, zijn daarna nog gewoon matzwart.


Yes bedankt voor de tip :t :t
 
Weet iemand het type nr van de akrapovic db killers voor het uitlaatsysteem van de smt990?
Ik ben vorigjaar in noorwegen 1 van de db killers verloren.
Moet eigenlijk weer even een nieuwe daarvoor hebben.
Of waar ik die kan bestellen.
 
Weet iemand het type nr van de akrapovic db killers voor het uitlaatsysteem van de smt990?
Ik ben vorigjaar in noorwegen 1 van de db killers verloren.
Moet eigenlijk weer even een nieuwe daarvoor hebben.
Of waar ik die kan bestellen.

Ik zou ff kijken op je andere killer die je nog hebt :P
Daarbij moet je ook ff kijken welke dempers je hebt. Er zijn veel verschillende type db killers/ dempers.

Volgens mij kun je bij www.bolksi.nl terecht. Stuur hem een foto van je demper en je dB killer en hij kan je de jusite leveren. Scheelt je zelf een hoop uitzoek werk :P *O* :Y
 
Weet iemand het type nr van de akrapovic db killers voor het uitlaatsysteem van de smt990?
Ik ben vorigjaar in noorwegen 1 van de db killers verloren.
Moet eigenlijk weer even een nieuwe daarvoor hebben.
Of waar ik die kan bestellen.

Gewoon te bestellen bij de KTM dealer en ze zijn nog een maatje groter ook ;)

Vonkenboer in "KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 f..."

Origineel:
full

Maatje groter:
full
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak gaat nog iemand effectief buiten kijken als je een auto alarm hoort.
Doet toch ook niemand meer.
En de meeste mensen durven het niet eens om te gaan kijken.
Hoort niemand dat dan als in de nacht iemand daar bezig is met een slijptol? Maakt toch een tering herrie. Of interesseert het niemand meer?
 
Hoe vaak gaat nog iemand effectief buiten kijken als je een auto alarm hoort.
Doet toch ook niemand meer.
En de meeste mensen durven het niet eens om te gaan kijken.

Klopt wat je zegt, komt ook omdat die dingen, vooral slecht afgestelde, te pas en te onpas af gaan. Maar als ik 's nachts een slijptol hoor ga ik toch zeker wel even kijken want normale mensen werken dan niet met een slijptol...lijkt me dat zo'n geluid in zo'n complex toch ver draagt...
 
Is er iemand die zijn motor bij Ruud Frederiks heeft laten afstellen? Na gister weer eens op de motor te hebben gereden wil ik toch het aan/uit karakter van het blok zoveel mogelijk beperken..


Of een van deze mods?

BdRNtT0.png
 
Laatst bewerkt:
Is een ShurGard box misschien niet een goede oplossing?

ja en nee, ik gebruik de motor elke dag. Als ik eerst met auto of fiets lang onderweg ben om de motor op te halen is hij niet meer bruikbaar.

Wel handig voor motorrijders die alleen op vakantie gaan of toeren, mijne zijn werkpaarden
 
Is er iemand die zijn motor bij Ruud Frederiks heeft laten afstellen? Na gister weer eens op de motor te hebben gereden wil ik toch het aan/uit karakter van het blok zoveel mogelijk beperken..


Of een van deze mods?

[afbeelding]

Ik heb onlangs de custom mapping van een mede SMT rijder met een identieke setup mogen kopiëren. Vanochtend voor het eerst een goede 20 km mee gereden. De mapping maakt samen met het verwijderen van de 2nd files, de sas en het plaatsen van een ITG filter een enorm verschil. Overigens was er al een aftermarket uitlaat geplaatst door een van de vorige eigenaren, Ding trekt nu nog harder door de toeren en is onderin zoveel soepeler. In de eerste versnelling 10kmh deed zelfs de Honda Transalp waar ik op gelest heb niet zonder bokken :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb eens wat op andere niet NL KTM fora gepost.
Ik heb sinds vorig jaar een SMT uit 2012. De beste machine denk ik tot nu toe. Vering, zitpositie, motor, het klopt allemaal. Wat een heerlijk ding.
Ik heb daar voor o.a. 9 jaar Buell gereden (M2 en X1), ZRX1100, Z1000 (2011), Tuono RSV en nog wat ander spul gereden.
Ik heb de SMT voorzien van een ander mapje en de sec flies verwijderd.
Ik heb net Metzeler Roadtec 01's besteld. Ben benieuwd want ben zeer content met de PR 4's van Michelin.
Waarom nieuwe rubbers? Tja .......... https://youtu.be/ZTzqrQW0N2s
 
Ze stonden in de parkeergarage, waarvan het nadeel is dat als je eenmaal binnen bent je rustig je gang kunt gaan.

Ik overweeg nu :

Motoren aan elkaar en aan een lantaarnpaal (ivm in het licht) onder motorhoes, met geplasticifeerd a4tje erbij dat motoren zijn voorzien van GPS tracking en alarm. (en die beide daadwerkelijk op de motor hebben/verstoppen). Als afschrikking?
Ze staan dan midden in het zicht van een carré aan woningen, slijpen zal wel moeilijk worden.
Ook even kijken of er kettingsloten zijn die daar beter tegen bestand zijn.
Een kettingslot is altijd een compromis tussen stevigheid en draagbaarheid. Het enige dat helpt tegen een haakse slijper is massa. Dus: staal, veel staal.
Ik heb gezocht maar ik vind geen commerciële oplossingen. Het enige dat kan werken, denk ik, iets zelf iets (laten) maken dat enorm zwaar is en waar de dieven geen ervaring mee hebben omdat het niet commercieel verkrijgbaar is.
 
Tipje
Koop een (ketting)slot via internet. Meer keuze (ook art5) voor minder dan bij de plaatselijke motorzaak (meestal t/m art4).
 
Is er iemand die zijn motor bij Ruud Frederiks heeft laten afstellen? Na gister weer eens op de motor te hebben gereden wil ik toch het aan/uit karakter van het blok zoveel mogelijk beperken..

Yep, 1,5 jaar geleden jaar gedaan (na jaren niet kunnen wennen aan bokken bij lage snelheden).
Had ik veeeel eerder moeten doen (heb de SMT nieuw gekocht).

Elke cent waard. *O*

Nu heb ik daarna nieuwe uitlaten gezet en ga ik zeker weer eens terug voor een fijnafstelling (indien nodig).

ErTachtig in "KTM LC8, de motor voor echte mannen, dee..."

20161014_134820.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yep, 1,5 jaar geleden jaar gedaan (na jaren niet kunnen wennen aan bokken bij lage snelheden).
Had ik veeeel eerder moeten doen (heb de SMT nieuw gekocht).

Elke cent waard. *O*

Nu heb ik daarna nieuwe uitlaten gezet en ga ik zeker weer eens terug voor een fijnafstelling (indien nodig).

ErTachtig in "KTM LC8, de motor voor echte mannen, dee..."

[afbeelding]


Hmmm ik denk dat ik de 2nd flies en SAS er uit schroef en de motor bij Ruud Frederiks achterlaat. In principe doe ik alles zelf aan de motor maar zelf aan de mapping klooien zie ik niet echt zitten met zo'n dure motor. Het kost €250 trouwens. De luchtfilter mod is ook wel aantrekkelijk maar dan ben je wéér een berg geld verder.

Bedankt voor julllie antwoord Erwinn & ErTachtig
 
Hmmm ik denk dat ik de 2nd flies en SAS er uit schroef en de motor bij Ruud Frederiks achterlaat. In principe doe ik alles zelf aan de motor maar zelf aan de mapping klooien zie ik niet echt zitten met zo'n dure motor. Het kost €250 trouwens. De luchtfilter mod is ook wel aantrekkelijk maar dan ben je wéér een berg geld verder.

Bedankt voor julllie antwoord Erwinn & ErTachtig

Als je hem soepeler wil hebben zal Ruud aanraden om de 2nd flies te laten zitten.
Dat zei hij tegen mij iig toen hij mijn SuperDuke gedaan heeft. Helaas waren ze er bij mij al uit.
Luchtfilter hoeft niet heel duur te zijn. Baseplate via 'de griek' op het adv forum en een los itg filter en je bent voor +-€150 klaar.
Base plate for KTM 990 ITG foam air filter.
 
goedendag ,

Heb onlangs Leovince dempers gemonteerd , en voor de rest niks aangepast... KAN ik problemen krijgen ? of blijft ie gewoon normaal draaien ?

Oja , Smr 990 2013 met abs
 
Laatst bewerkt:
Als je hem soepeler wil hebben zal Ruud aanraden om de 2nd flies te laten zitten.
Dat zei hij tegen mij iig toen hij mijn SuperDuke gedaan heeft. Helaas waren ze er bij mij al uit.
Luchtfilter hoeft niet heel duur te zijn. Baseplate via 'de griek' op het adv forum en een los itg filter en je bent voor +-€150 klaar.
Base plate for KTM 990 ITG foam air filter.

Ah oke! Ik stuur hem anders nog wel een mailtje met mijn plannen.

Die baseplate is €68 idd. Maar dat filter is lastig te vinden. De ITG JC30-80.

Dan komt het totaal op €68+€90=~€160. Stuk beter te doen dan €300 voor de Rottweiler

Hier zeggen ze uitverkocht: ITG Filter JC30-80 | ITG-JC30-80 | Merlin Motorsport

Maar hier staat er wel een tussen met een inside height van 80mm. Dat zou dan de goeie moeten zijn toch? ITG Air Filter | Megaflow JC30 from Merlin Motorsport


Edit:

Ja dus..

6d2aCTF.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan