KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

goedendag ,

Heb onlangs Leovince dempers gemonteerd , en voor de rest niks aangepast... KAN ik problemen krijgen ? of blijft ie gewoon normaal draaien ?

Oja , Smr 990 2013 met abs

Met db-killers er in in principe niks aan de hand, voldoende tegendruk, met killers eruit onvoldoende tegendruk, mengsel te arm met risico op verbrande uitlaatkleppen, dan even akra-mapping laten laden bij de dealer, die is een stuk rijker...
 
Goedemiddag,

Heb een Filter van Rottweiler voor een smt op de kop kunnen tikken voor een schappelijke prijs.
Nu is mijn vraag welke olie kan ik het beste gebruiken om het filter mee te behandelen?

Greetz,

Richard
 
Met db-killers er in in principe niks aan de hand, voldoende tegendruk, met killers eruit onvoldoende tegendruk, mengsel te arm met risico op verbrande uitlaatkleppen, dan even akra-mapping laten laden bij de dealer, die is een stuk rijker...

Sowieso beter de killers laten zitten. Dat is fijner voor iedereen ;)
 
Goedemiddag,

Heb een Filter van Rottweiler voor een smt op de kop kunnen tikken voor een schappelijke prijs.
Nu is mijn vraag welke olie kan ik het beste gebruiken om het filter mee te behandelen?

Greetz,

Richard

Goede vraag, ik heb standaard motorcrossfilterolie gebruikt op mn Rottweilerfilter. Wel heb ik die dunne witte pantyhoesjes er als extra overheen gezet en ingespoten. Na ca 2.000 km is fie kous helemaal grijs van het vuil dus dat doet wel wat.
 
Ik ben op zoek naar de uitlaat hitteschilden van een SMT samen met de beugels/kofferdragers waar ze op horen.
Heeft iemand nog zo'n setje over?
Alvast bedankt.
 
Goede vraag, ik heb standaard motorcrossfilterolie gebruikt op mn Rottweilerfilter. Wel heb ik die dunne witte pantyhoesjes er als extra overheen gezet en ingespoten. Na ca 2.000 km is fie kous helemaal grijs van het vuil dus dat doet wel wat.

Bedankt voor de reactie,
Merk je nog verschil tussen wel of geen kousje erover heen?

Greetz,

Richard
 
Vanochtend gewekt door de politie.
Ze zagen midden in de nacht iemand met de 990sm van mijn vrouw lopen.
Vertrouwden het niet. Vent laat 990 vallen en vlucht (succesvol).
Helaas was de 701 al weggehaald :(

Motor nummer 4 die is gejat, en bijna nummer 5.
In een parkeergarage, met camera's, schrijfremsloten en hangsloten, alarm erop...

Ik word er wel een beetje moedeloos van, maar weiger mijn hobby op te geven door een stel (*&^#*&^#
Is er een manier om de kans op diefstal echt drastisch te verkleinen? Iets anders dan een opslag box, want die zijn te ver weg.

Jezus wat een kutzooi man. :(
Dat je in een elitebuurt woont is alleen maar negatief, het gepeupel weet dat er veel te halen valt vrees ik, laat mij dan maar lekker in m'n arbeiders suburb zitten.

Zo'n Svit/Vartipilen als vervanger is niks denk ik, kwam er vorige week op Tenerife eentje tegen, wat een idiote zithouding heeft dat ding :X

Ook nog de perstesters met 790Dukes tegengekomen op Gran Canaria, fiets klinkt wel heel lekker moet ik zeggen, ik wordt steeds enthousiaster. 8-)

Heb er rondgereden op een Kwalijksaki Versijs (het ouwe ijs was gesmolten, het was er heerlijk warm :') ) misschien is zo'n Versys wat voor je Zen, zo'n ding wil niemand stelen :P
 
Bedankt voor de reactie,
Merk je nog verschil tussen wel of geen kousje erover heen?

Greetz,

Richard


Nee, merk geen verschil.
Wel wil ik nog een keertje een dyno afstelrondje doen. Hij loopt volgens mij veeeeels te rijk. 1 op 11 bij enigzins normaal gebruik. Maar ja: Carburateurs zijn lastiger af te stellen dan injectie.
 
Afgelopen september 2017 mijn Suzuki gsxr 750 verkocht (na 12 jaar). vervolgens een zoekslag gedaan naar een KTM 990 SMR en uiteindelijk afgelopen week van mijn spaargeld afgekomen.
Ben nu eindelijk in het bezit van een KTM 990 SMR uit 2013. Heb meteen een vraag, weet iemand misschien welke koelvloeistof erin moet motorex M3 of motorex M5. Helaas zaten er geen boekjes bij en heb op internet niks kunnen vinden
full
 
Afgelopen september 2017 mijn Suzuki gsxr 750 verkocht (na 12 jaar). vervolgens een zoekslag gedaan naar een KTM 990 SMR en uiteindelijk afgelopen week van mijn spaargeld afgekomen.
Ben nu eindelijk in het bezit van een KTM 990 SMR uit 2013. Heb meteen een vraag, weet iemand misschien welke koelvloeistof erin moet motorex M3 of motorex M5. Helaas zaten er geen boekjes bij en heb op internet niks kunnen vinden


Geen idee
maar hier kun je iig de owners manual vinden

manuals

Mooie brommerd :Y
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen september 2017 mijn Suzuki gsxr 750 verkocht (na 12 jaar). vervolgens een zoekslag gedaan naar een KTM 990 SMR en uiteindelijk afgelopen week van mijn spaargeld afgekomen.
Ben nu eindelijk in het bezit van een KTM 990 SMR uit 2013. Heb meteen een vraag, weet iemand misschien welke koelvloeistof erin moet motorex M3 of motorex M5. Helaas zaten er geen boekjes bij en heb op internet niks kunnen vinden[afbeelding]

Gave bak! Heb zelf sinds een maandje een 2009 model (met boekjes :P )

Er staat voorgeschreven:
Antifreeze -40 graden
Supplier Motorex
- anti freeze

Er staat geen type vermeld helaas.
 
Hee hallo,

Ik lees al een tijd mee en heb ook al een tijdje een 950 sm. Vind het leuk om mee te lezen maar post over het algemeen niet heel veel. Vind het alleen toch wel leuk op in de OP te komen, dus bij deze.

Verder ook nog een klein vraagje. Weet iemand of er afdekplaatjes te vinden zijn om het gat wat er achterblijft als je je knipperlichten aan de voorkant demonteert af te dichten? Ik heb namelijk handkappen met knipperlichten gemonteerd, maar nu zitten er 2 van die gaten op de plek van mijn knipperlichten. Zijn deze kant en klaar te vinden, of wordt het zelf wat hobbyen?


18446599_1499565066740824_3648238741227071031_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee hallo,

Ik lees al een tijd mee en heb ook al een tijdje een 950 sm. Vind het leuk om mee te lezen maar post over het algemeen niet heel veel. Vind het alleen toch wel leuk op in de OP te komen, dus bij deze.

Verder ook nog een klein vraagje. Weet iemand of er afdekplaatjes te vinden zijn om het gat wat er achterblijft als je je knipperlichten aan de voorkant demonteert af te dichten? Ik heb namelijk handkappen met knipperlichten gemonteerd, maar nu zitten er 2 van die gaten op de plek van mijn knipperlichten. Zijn deze kant en klaar te vinden, of wordt het zelf wat hobbyen?


[afbeelding]

Je staat in de OP...welkom :t
 
Hee hallo,

Ik lees al een tijd mee en heb ook al een tijdje een 950 sm. Vind het leuk om mee te lezen maar post over het algemeen niet heel veel. Vind het alleen toch wel leuk op in de OP te komen, dus bij deze.

Verder ook nog een klein vraagje. Weet iemand of er afdekplaatjes te vinden zijn om het gat wat er achterblijft als je je knipperlichten aan de voorkant demonteert af te dichten? Ik heb namelijk handkappen met knipperlichten gemonteerd, maar nu zitten er 2 van die gaten op de plek van mijn knipperlichten. Zijn deze kant en klaar te vinden, of wordt het zelf wat hobbyen?


[afbeelding]

Als er aftermarket iets voor is(sorry, ik weet dat niet)betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs.
Wat is de diameter van de gaten zelf? Je zou wellicht van die zwarte rubberen 'doppen' die in de onderkant van holle stoel- of tafelpoten worden gedrukt kunnen proberen. Of die (als diameter kleiner is) bij b.v. parasolpoten worden gebruikt. Succes!
 
Als er aftermarket iets voor is(sorry, ik weet dat niet)betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs.
Wat is de diameter van de gaten zelf? Je zou wellicht van die zwarte rubberen 'doppen' die in de onderkant van holle stoel- of tafelpoten worden gedrukt kunnen proberen. Of die (als diameter kleiner is) bij b.v. parasolpoten worden gebruikt. Succes!

Daar had ik nog niet over nagedacht! Zal. Hier is naar kijken. Eventueel te grote diameter maakt niet uit, ik heb beschikking tot een draaibank.
 
morgen de motoren weer ophalen!
Rechtstreeks naar Brouwer voor schadeherstel (de 990 is op de grond gegooid en de 701 zie ik al dat er met elektronica is gekloot, de koplamp staat aan).
Hopelijk begin volgende week weer opstappen, man wat is fietsen saai :+

Nu hopen dat hij niet gejat wordt tot de 790 adv er is :)

Wat een drama met die diefstallen :(

Zou idd. minimaal de motoren aan elkaar vast zetten met een goed kettingslot. Op vakantie doe ik dat ook altijd met kameraad. 1 van de motoren heeft dan ook nog een Abus schijfremslot met alarm. Een slijptol maakt natuurlijk alles stuk, maar wordt toch een stuk lastiger.

Hopelijk blijft het je nu bespaard.
 
Laatst bewerkt:
morgen de motoren weer ophalen!
Rechtstreeks naar Brouwer voor schadeherstel (de 990 is op de grond gegooid en de 701 zie ik al dat er met elektronica is gekloot, de koplamp staat aan).
Hopelijk begin volgende week weer opstappen, man wat is fietsen saai :+

Nu hopen dat hij niet gejat wordt tot de 790 adv er is :)

Zijn er al prijzen bekend van de 790 Adv?
 
Terug
Bovenaan Onderaan