KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Past die op een 950 supermoto (gezien de term adventure in de titel)...?

Hij komt van een adv. Hij paste ook op de SE, maar die is helaas qua vering te hoog.
Met de middenbok omlaag stonden de wielen net niet los. Een SM is een stuk lager?
Qua bevestiging is e.e.a.. een pot nat.
 
Voor de liefhebber ik heb een ktm smr 990 uit 2010 te koop met akras.
Verhoogd ruitje,oranje velgen, in nette staat 41.000 gelopen incl alle boekjes en onderhouds beurten.
Staat op marktplaats!
 
Hoe strak staat jullie ketting?

Dacht hem even volgens de manual te spannen maar dan raakt ie de center stand...

[afbeelding]

[afbeelding]
Oke misschien mag hij iets strakker maar alsnog..

[afbeelding]

Hmm hoort niet. Zit de middenbok nog goed vast? (Bouten en moeren nog vast en aanwezig)
Tevens er zit aan beide zijde een aanslag pin. Zit deze nog netjes recht vast? ( bij mij was er 1 die een scheur in de las vertoonde die heb ik opnieuw laten lassen)
 
Zo, afgelopen maandag m'n kenteken erop geplakt nadat alles rond was bij het RDW en een goed rondje gemaakt. Daarna gelijk alles uit elkaar gehaald en begonnen met de broodnodige upgrades.. De SMT was nog standaard en moest, figuurlijk gezien, nog even gepolijst worden.

Gelijk 't eea aan onderhoud meegepakt en vandaag alles weer in elkaar geschroefd. Als laatste de laptop er even aan gehangen en doorrrr.

Wereld van verschil... Loopt veel beter door de toeren, de gasrespons is minder giftig, het voorwiel is nóg lichter en er zit nét ff wat meer pit in het blok.

3t9ULwW.jpg


M'n vocabulaire even losgelaten op de voorste bougie, maar ook dat is uiteindelijk goed gekomen. Rust kan je redden.

Bier ook. :W
 
zijn hier mensen die een ktm 990 hebben met meer dan 50.000km op de teller?
hoelang kan zo'n blok meegaan denk je
 
Zo, afgelopen maandag m'n kenteken erop geplakt nadat alles rond was bij het RDW en een goed rondje gemaakt. Daarna gelijk alles uit elkaar gehaald en begonnen met de broodnodige upgrades.. De SMT was nog standaard en moest, figuurlijk gezien, nog even gepolijst worden.

Gelijk 't eea aan onderhoud meegepakt en vandaag alles weer in elkaar geschroefd. Als laatste de laptop er even aan gehangen en doorrrr.

Wereld van verschil... Loopt veel beter door de toeren, de gasrespons is minder giftig, het voorwiel is nóg lichter en er zit nét ff wat meer pit in het blok.

[afbeelding]

M'n vocabulaire even losgelaten op de voorste bougie, maar ook dat is uiteindelijk goed gekomen. Rust kan je redden.

Bier ook. :W

Is de voorste bougie lastig te bereikendan?
 
Niet makkelijk in ieder geval, maar met de radiateur los kom je 'n heel eind. Dan is het wel oké. Komt ook nog bij kijken dat ik niet hele kleine handjes heb :+
 
zijn hier mensen die een ktm 990 hebben met meer dan 50.000km op de teller?
hoelang kan zo'n blok meegaan denk je

Die van mij heeft er nu zowat 50.000 km op zitten en loopt als een zonnetje, vanmiddag en volgende week weer naar de ardennen. Inderdaad, rustig warm rijden gedurende zo'n 20 minuten en dan gaan met die banaan. Geen grote reparaties gehad, een paar koelvloeistofklemmen vervangen, de slave cilinder preventief vervangen door Oberon slave en een keer de o-ring vervangen van de gear-position-sensor, de rest gewoon regulier onderhoud. Ik heb nog nooit een motor zo lang gehad en ook nog nooit een waar ik zoveel plezier mee had, elk jaar, elke rit weer opnieuw. Over 2.500 km mag ie weer voor een beurt. Heb bij de vorige grote beurt de voorvork laten demonteren en nieuwe glijbussen en olie etc laten vervangen, gewoon omdat dat wel eens mocht na 45.000 km, niet omdat er klachten waren. En mocht het ooit eens nodig zijn dan laat ik denk ik het blok reviseren in een winter, met alles erop en eraan en ja, dat kost dan misschien € 2500 maar dat kost het eerste jaar afschrijving op een nieuwe ook en ik betwijfel of die het plezier van een SMR evenaren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 990 sm heeft nu 51000 km op de klok, maar nu zit ik met een olielek. Dat was vorig jaar begonnen met een beetje zweten, maar nu wordt het wat erger. Nu gelijk maar wat onderhoud doen.

Is het originele luchtfilter te reinigen of kan ik beter een andere halen? BMC filters kom ik wel eens tegen. Is dat wat?

En heeft er iemand nog een SAS verwijder kit thuis liggen? Dan pak ik alles in 1 keer mee
 
Ik zie vaak op MP, adventures 990 2006 met tussen de 60000 en 90000 km op de klok en superdukes 990 2005 met 30000 en 50000 km op de klok. Het zijn toch dezelfde blokken?
 
Work in progress, heb 'm pas net :+

Deze week voor 't eerst met tuneecu aan de gang. O2 sensor uitschakelen, de secundaire gaskleppen eruit halen en 'n nieuwe mapping laden.

Iemand ervaring met tuneecu? Inladen en 15min reset is voldoende? Weet dat je bij Triumph dat tps nog moet resetten elke keer.

Dat je het pair/sas systeem verwijdert kan ik begrijpen. Weg met die rommel, maar waarom de secundaire gaskleppen verwijderen? :?
Dit heeft wel degelijk een functie bij een injectie fiets.
 
Dat je het pair/sas systeem verwijdert kan ik begrijpen. Weg met die rommel, maar waarom de secundaire gaskleppen verwijderen? :?
Dit heeft wel degelijk een functie bij een injectie fiets.
Klopt, maar het is ook een bewezen oorzaak van een minder lekker lopend blok en gedeeltelijk van de giftige gasrespons. Ik heb nu inmiddels een veel fijnere motor. De manier waarop zulke kleppen horen te werken, doet de 990 gewoon niet helemaal goed. Een andere oplossing zijn de ovale kleppen, dan heb je de voordeel van de secundaire kleppen maar ook de voordelen van een betere airflow.

Ik ken beiden verhalen, maar het bewijs op de dyno was doorslaggevend. Maar nu ik het zelf heb, wil ik nooit meer terug.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee waar ik de oplossing kan vinden.

Na de winterstop werkt mijn toerenteller nml. niet meer 990 SMT 2012.

Na het terugzetten van de accu, had ik achteraf 1 vd twee massa aansluitingen niet aangesloten.
Gevolg F1 lampje paar codes en verder niets.
Dacht in eerste instantie dat de accu zijn beste tijd gehad had.
Met een andere accu kwam ik achter die tweede massa. Alles aangesloten en klaar dacht ik.

Maar helaas. Op contact gaat de naald nog wel helemaal uit en terug naar nul.
Bij lopende motor totaal geen uitslag.

Bij de dealer aan de computer, geen storingen, wel stationair toerental dus waarschijnlijk wel signaal tot de ecu.

Ze konden me echter niet vertellen waar de opnener zit waar de draadjes langs gaan en waar dus het probleem door opgelost kan worden.

Zonder teller is beetje ruk want je zit nu zo in de begrenzer en dat rijd niet zo lekker.
 
Ok tja als jij het als een verbetering ervaart tijdens het rijden, heeft idd zin. En je hebt het blijkbaar ook gemeten. :t
Ik vindt het bijzonder aangezien het tegen de theorie ingaat, maar goed ik heb het 990 blok nu nog op de werkbank staan en nog geen meter mee gereden. Dus misschien kom ik over een 1/2 jaar wel tot dezelfde conclusie. :+
Maar het levert je dus vooral een soepeler blok, vooral onderin op begrijp ik?

Wat me ook opgevallen is toen ik in de inlaat kanalen keek is dat, die erg ruw zijn :X Daar is ook nog wel wat winst te behalen denk ik.
 
Is dit wel een SMR? iig niet uit 2009. Lijkt meer op een SM 990 / SMR look a like.
≥ KTM SMR 990 SUPERMOTO - Motoren | KTM - Marktplaats.nl

Heeft geen monoblock remklauwen, geen zwarte onder poten, verkeerde wielen, geen zwarte blokbeugel waar de olie tank aan hangt, geen zwarte achterrem klauw, tank en zal van een reguliere SM.

Benieuwd wel type er op het kenteken staat....

49-mg-pt als je goed kijkt op de foto's.
Geïmporteerde SMR, maar lijkt een samenraapsel. Mogelijk als schadebak geïmporteerd?
 
Frame beschermers vervangen door Toutatech optie. Zelf eerst oranje gespoten. Grote vraag is natuurlijk hoe lang ze ook oranje blijven...

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan