Belgentopic > Wieke-Tingels > deel 164 > Eindelijk

Heb ooit is met een klant zijn mv agusta brutale gereden, dat was een kweetnie hoe agressieve/brute moto :o

Nice :Y
Maar qua design laat deze me niet los:

_m806134l.jpg
 
:^

Plus ik kan alle originele stukken los verkopen (koffers, tanktas, uitlaat, ECU, luchtfilter, ruitje, plastic delen die door carbon zijn vervangen,...).

Opkoper in Loppem heeft bod gedaan van 4.8k.

Het was ook mogelijk om de dagwaarde min de wrakwaarde uitgekeerd te krijgen, en dan zelf op zoek te gaan naar een opkoper met een hoger bod of om de motor dan te herstellen (van veel onderdelen heb ik de originelen nog liggen) en zelf te verkopen. Maar hier ga ik niet de tijd en moeite insteken, hoewel het evt. nog wat extra centen had kunnen opleveren denk ik?


Als er nog tuningzooi op zit die geen schade heeft vervangen door originele stukken en dan tuningzooi apart verkopen, gaat nog meer opbrengen ;)
 
Nog een wijze les: nooit ingaan op het aanbod van wijkopenuwmoto / ikwilvanmijnmotoaf e.d.
Hun beste bod (voor de crash) was iets van 6.5k meen ik (incl accessoires) - da's nauwelijks meer dan de dagwaarde :') Zullen wat veel commissies willen opstrijken :P

Da zijn handelaars dus zullen altijd minstens 2000 minder bieden dan de gangbare verkoopprijs.
 
Ik zal het nog eens herhalen: de Multistrada is zo betrouwbaar geweest dat het bijna saai werd :P

Die was mss wel betrouwbaar maar idioot duur in onderhoud, leg al die facturen maar eens naast elkaar :o

Maar als je ziet hoe goedkoop je die hebt gekocht in de tijd en wat je nu terugkrijgt is dat wsl de goedkoopste ducati-eigendom uit de geschiedenis :X
 
Als er nog tuningzooi op zit die geen schade heeft vervangen door originele stukken en dan tuningzooi apart verkopen, gaat nog meer opbrengen ;)

Mag niet, de opkoper heeft zijn bod gedaan op basis van huidige staat van de motor (dus incl. pimpzooi). Heb zelfs toelating moeten vragen om de houder van de chinese gps er nog af te mogen halen.
 
Die was mss wel betrouwbaar maar idioot duur in onderhoud, leg al die facturen maar eens naast elkaar :o

Het was vooral het 24k onderhoud dat nogal duur was voor de Multi. De gewone jaarlijkse onderhoudsbeurten vielen goed mee (de 749 is duurder in dat opzicht).

Dus één keer om de 7 jaar een duurdere onderhoudsbeurt is ook geen enorm struikelblok.

Maar als je ziet hoe goedkoop je die hebt gekocht in de tijd en wat je nu terugkrijgt is dat wsl de goedkoopste ducati-eigendom uit de geschiedenis :X

:Y *O*

Als ik voor de originele stukken nog zo'n 1.000 - 1.500 EUR weet te vangen, dan wil dat zeggen dat het waardeverlies zo'n 400 EUR per jaar is geweest _O-
 
Mag niet, de opkoper heeft zijn bod gedaan op basis van huidige staat van de motor (dus incl. pimpzooi). Heb zelfs toelating moeten vragen om de houder van de chinese gps er nog af te mogen halen.

Is bullshit. Motorverzekering zal wel afgesloten zijn voor het monteren van de pimpzooi dus die opkoper heeft daar geen recht op. Tenzij je alle facturen van alle pimpzooi naar de verzekering gezonden hebt en hun waarde voor ongeval daarop gebaseerd is ;)
 
Is bullshit. Motorverzekering zal wel afgesloten zijn voor het monteren van de pimpzooi dus die opkoper heeft daar geen recht op. Tenzij je alle facturen van alle pimpzooi naar de verzekering gezonden hebt en hun waarde voor ongeval daarop gebaseerd is ;)

Toen ik de motor heb gekocht en verzekerd was alle carbon, de uitlaat, enz. al gemonteerd he.
Ik heb enkel een Navihalter en Puig ruitje erop gezet.

En de waardering van de dagwaarde door de expert is inderdaad gebaseerd op zijn evaluatie van de motor ter plaatse incl. alle pimpzooi.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan