*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

hallo heren, even een vraagje. aankomend weekend willen we met een aantal vrienden een dagje eifel doen. nu weet ik dat ze daar best vaak controleren op uitlaat enz. ik heb een bos demper op de zx9r en ben dus opzoek naar originele demper.

weten jullie of de uitlaat van de F ook onder E past?

groetjes, umit

Maak je maar geen zorgen. Ik ben zelf ook al een paar keer zonder db killer door de eifel gereden. Als je maar met laag toerental braaf door de bebouwde kom rijd is er niks aan de hand. Ze letten meer op wegen die zondags verboden zijn voor bikers. Ivm de zondags rust.
 
Maak je maar geen zorgen. Ik ben zelf ook al een paar keer zonder db killer door de eifel gereden. Als je maar met laag toerental braaf door de bebouwde kom rijd is er niks aan de hand. Ze letten meer op wegen die zondags verboden zijn voor bikers. Ivm de zondags rust.

Af en toe zijn er controles en dan halen ze alle motorrijders van de weg.
Geen geldig E keur op de uitlaat dan heb je een probleem.
Als je pech hebt een boete en de motor laten staan ( motor afvoeren op een aanhangwagen / of in een bus of alsnog een andere uitlaat monteren ).
Als je heel veel geluk hebt brengt de politie je nog naar de grens.
Ik rij regelmatig in de Eifel maar altijd met een DB killer en altijd met een goedgekeurde uitlaat.
Ik heb daar al veel controles gezien en meegemaakt, ik gok het niet meer.
Luxemburg is ook al zo streng aan het worden......je mag ook nergens herrie maken O-)
Oh ja in Frankrijk doen ze nog niet zo moeilijk :]
 
Af en toe zijn er controles en dan halen ze alle motorrijders van de weg.
Geen geldig E keur op de uitlaat dan heb je een probleem.
Als je pech hebt een boete en de motor laten staan ( motor afvoeren op een aanhangwagen / of in een bus of alsnog een andere uitlaat monteren ).
Als je heel veel geluk hebt brengt de politie je nog naar de grens.
Ik rij regelmatig in de Eifel maar altijd met een DB killer en altijd met een goedgekeurde uitlaat.
Ik heb daar al veel controles gezien en meegemaakt, ik gok het niet meer.
Luxemburg is ook al zo streng aan het worden......je mag ook nergens herrie maken O-)
Oh ja in Frankrijk doen ze nog niet zo moeilijk :]

Ook ik rij daar vaak en zie idd af en toe controles, ik wil het niet riskeren. ik wil mijn motor absoluut niet daar achterlaten, ik heb mijn huidige 9r pas een week of 6a7 en er zit helaas geen gekeurde uitlaat op. Ik wil dus voor zondag nog een originele vinden.
 
Ook ik rij daar vaak en zie idd af en toe controles, ik wil het niet riskeren. ik wil mijn motor absoluut niet daar achterlaten, ik heb mijn huidige 9r pas een week of 6a7 en er zit helaas geen gekeurde uitlaat op. Ik wil dus voor zondag nog een originele vinden.

ik heb nog een zeer goede originele titanium demper van zx9r bj 2002 liggen ik zal morgenvroeg als ik thuis kom van mijn werk eens een foto posten . je mag hem hebben voor 50€
 
Vandaag eindelijk eens een keer op de 9 naar het werk. Voornamelijk snelweg en dan rijdt het wel een stuk relaxter dan een 6
Echter dat starten met een choke is wel primitief
en dan die benzine kraan, dan wordt de Velzertunnel ineens een stuk spannender :P

Als je op MP kijkt lijkt het wel 'ZX-9R uitverkoop' tijd :X
Zelfs deze https://link.marktplaats.nl/m1272524096
ziet er toch niet verkeerd uit, maar nauwelijks reakties
 
Prjs blijft te "hoog "hangen Kabouter Puntmuts, ouwe afgetrapte R1 koop je ook voor ongeveer dat geld.. en dat komt in de kroeg toch echt stoerder over :P

Volgend weekend mijn fiets weer klaar :)
 
Mooie 9 die van mp. Prijs in reëel vind ik als liefhebber👍👍

Het wordt eindelijk moi weer😁😁😁
 
Zodra 16 april mijn tentamen erop zit ga ik ook eindelijk de 9 weer ophalen bij mijn ouders. Hopen dat het weer dan lekker blijft zodat lekker rondje gassen. Zijn hier eigenlijk nog meer uit de buurt van Eindhoven? O-) Zie namelijk regelmatig een zx9r staan dan wel rijden.
 
Laatst bewerkt:
Een ouwe afgetrapte R1 of een Zx9r, ik zou het wel weten
Ja, de ZX-9R :Y

het mooie weer is weer begonnen
Zo, niet geloven zoveel motorrijders ineens
en opvallend veel rijders die duidelijk een paar maanden niet meer gereden hadden

full
 
Nog een vraagje, ik kan het mij niet meer herinneren;
Onder de 3000 toeren/m loopt de motor niet netjes, nogal schokkerig
daarboven geen probleem
Is dit normaal?
 
Nog een vraagje, ik kan het mij niet meer herinneren;
Onder de 3000 toeren/m loopt de motor niet netjes, nogal schokkerig
daarboven geen probleem
Is dit normaal?

Daar had ik last van met mijn laser uitlaat , 2x motor grote beurt gehad met kleppenstellen en alles synchroniseren maar het ging er nooit helemaal uit .
2 jaar geleden de originele uitlaat er op in de winter grote beurt laten uitvoeren en toen liep het motortje vele maal lekkerder en ook bij de lagere toerental/snelheden , bebouwde kom zeg maar, niet meer bokken , gewoon normaal.
 
Vandaag ook van het mooie weer genoten samen met mijn zoon een rondje gaan touren , was druk met de :] op de weg .

360.jpg


360.jpg
 
Richting de 2000 zou een betere prijs zijn toch?
Een ouwe afgetrapte R1 of een Zx9r, ik zou het wel weten :Y

De gevraagde prijs is hij misschien gerust waard, alleen zijn er veel (jonge) mensen die eerder kiezen voor een 600 of 1000 cc racer ;)
Kan mezelf als voorbeeld nemen alleen ben ik op de 9 uitgekomen ivm zithouding en het totaal niet tegenvallen van het vermogen.

Eind van deze week is hij weer klaar :) nieuw koppelingshuis en nieuwe schakeldelen en een verse set rubber.. hopen dat het volgend weekend weer mooi weer is
 
Beetje off-topic, maar ik moet het even kwijt; Wat is Ebay toch super voor kleine (Chinese) rommel... Zojuist een setje ratel-adapters gekocht voor €4,50!
s-l500.jpg

Daar kan ik de auto nog niet voor starten...
 
Druk hier :+

Ik heb besloten om deze ZX-9R toch te verkopen.
De motor heeft helaas te lang weg staan rotten. En ondanks alle moeite die ik erin gestoken heb is de motor niet echt mooi geworden.
Ik wacht nog 1 of 2 maanden totdat het huidige aanbod op marktplaats weg is en dan kijken wat ik er nog voor kan krijgen.
Maar tot die tijd nog wel even wat kilometers maken :]
 
Druk hier :+

Ik heb besloten om deze ZX-9R toch te verkopen.
De motor heeft helaas te lang weg staan rotten. En ondanks alle moeite die ik erin gestoken heb is de motor niet echt mooi geworden.
Ik wacht nog 1 of 2 maanden totdat het huidige aanbod op marktplaats weg is en dan kijken wat ik er nog voor kan krijgen.
Maar tot die tijd nog wel even wat kilometers maken :]

Jammer, vind hem der wel goed uit zien! Komt er nog wat anders voor terug?
 
De vraag is hier ongetwijfeld al wel eens gesteld. Maar gebruikt iemand hier zijn telefoon als navigatie en wat voor een houder/beugel gebruik je ervoor?
 
Druk hier :+

Ik heb besloten om deze ZX-9R toch te verkopen.
De motor heeft helaas te lang weg staan rotten. En ondanks alle moeite die ik erin gestoken heb is de motor niet echt mooi geworden.
Ik wacht nog 1 of 2 maanden totdat het huidige aanbod op marktplaats weg is en dan kijken wat ik er nog voor kan krijgen.
Maar tot die tijd nog wel even wat kilometers maken :]

Verkopen , jammer , je motor ziet er zo op de foto's zeer netjes uit en helemaal gestript en terug opgebouwd .
Het is een motor van 2002 en ik denk dat er maar weinig zijn die er zo netjes uit zien , die van mij is ook van 2002 en die heeft ook hier en daar wat dingetjes maar ik vind zelf nog steeds 1 van de mooiste modellen om te zien .
Elke motor van 15 a 16 jaar oud heeft wel een dingetje denk .
 
Druk hier :+

Ik heb besloten om deze ZX-9R toch te verkopen.
De motor heeft helaas te lang weg staan rotten. En ondanks alle moeite die ik erin gestoken heb is de motor niet echt mooi geworden.
Ik wacht nog 1 of 2 maanden totdat het huidige aanbod op marktplaats weg is en dan kijken wat ik er nog voor kan krijgen.
Maar tot die tijd nog wel even wat kilometers maken :]
Doe je dan je 6 en je 9 weg??
Inderdaad zonde van al je werk. Maar goed, als het je toch gaat "irriteren" kan je misschien beter naar een andere 9 uitkijken.

De vraag is hier ongetwijfeld al wel eens gesteld. Maar gebruikt iemand hier zijn telefoon als navigatie en wat voor een houder/beugel gebruik je ervoor?
Bij mijn 9 (en 10) had ik een rammount in de holle stuurpen zitten. Ga ik ergens heen waar ik de weg niet weet, dat monteer ik mijn otterbox met telefoon. Voor het circuit gooi ik de GoPro erop. Als je zoek op rammount vind je snel genoeg wat ik bedoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan