Het Drenthe & Groningen Topic - Nieuwe Stijl Seven Sins

Status
Niet open voor verdere reacties.
TOPPIE

Van mij is van zomer 2017.... :$ Was er maar zoiets als een motorfiets-wasstraat.

bike-wash-bukit-merah.png


Zoiets bestaat..... :Y
 
Laatst bewerkt:
Weekend alweer voorbij -O-
Schutting klaar ...
Storingsdienst bijna voorbij ...
Flesje weer de provincie uit ...
Er is weer genoeg gebeurt #BAD BULL

Zondag 6 mei is de Noordelijke rit van de toerrijders en ik mag introducés meenemen.
Dus voor diegene die zin heeft in leuke rit ...
In tegenstelling van wat sommigen hier denken wordt het heus geen oude wijven rit :N

[afbeelding]

Moi,
als ik op tijd wakker ben, rijd ik ook mee :]

gr. Peter
 
Schrok me vanochtend het leplazerus
Zag vanochtend een motorrijder onder een wit kleed liggen met een motor met roods eraan onder een werktuig achter een tractor liggen. Wist meteen dat dit een zeer slechte afloop was, maar moest door het rood ook meteen aan Rabbelaar denken.
Wat dichterbij zag ik dat het een voor mij onbekende motor was.
Hoe triest dit ook is was ik toch wel op een vreemde manier blij dat het geen bekende van mij was.
Later las ik dat het om een 70-jarige inwoner van Nieuw-Buinen gaat.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte met dit tragisch gebeuren -O-
 
Schrok me vanochtend het leplazerus
Zag vanochtend een motorrijder onder een wit kleed liggen met een motor met roods eraan onder een werktuig achter een tractor liggen. Wist meteen dat dit een zeer slechte afloop was, maar moest door het rood ook meteen aan Rabbelaar denken.
Wat dichterbij zag ik dat het een voor mij onbekende motor was.
Hoe triest dit ook is was ik toch wel op een vreemde manier blij dat het geen bekende van mij was.
Later las ik dat het om een 70-jarige inwoner van Nieuw-Buinen gaat.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte met dit tragisch gebeuren -O-

-O-
Noit best....

Ik heb niet gereden vandaag, maar sta morgen ook op het sontplein.

:]
 
Have fun..... ik heb de Adventure ook maar ff naar buiten gerold.
En ben inmiddels alweer 40min. in de bak.


Hoop overigens dat het deze rit wel goed gaat, want zag op de site dat ze zich bij de vorige rit (15/4) hadden verreden. :X
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond tot 22 uur 'gewerkt', dus geen zin om de wekker te zetten voor vanochtend. De logeerhond maakte me om 7 uur wakker, dus toch op tijd eruit. Gedoucht, gegeten, de hond uitgelaten en even koffie op dakterras. Toen de tip van Reanne maar eens tot uitvoer gebracht. Ik heb nooit eerder een motor gewassen, altijd op de knieën met een paar doekjes en wat poets of wax tot de knieën en de rug aangeven dat hij schoon genoeg is.

Maar ik had ooit eens een spuitflacon Muc-Off gekocht en ik had jaren geleden voor de mountainbike eens een lagedrukreiniger (oplaadbaar, dus mobiel en door de lage druk veiliger voor lagers e.d.) aangeschaft. Dat moest maar eens getest worden.

Motor ingespoten en naar buiten geschoven, water erover en warempel; delen van het motorblok zijn weer zilverkleurig en de veer van de achterschokbreker blijkt geel te zijn in plaats van bruin. En dat binnen 20 minuten....

De MTS is natuurlijk nog niet in showroomstaat, maar ik durf me er weer mee te vertonen. Vanmiddag maar eens een stukje testen.

Edit (of delete, wat zal ik doen?): na een uurtje drogen in de zon zwaar teleurgesteld de motor weer naar binnen gerold; nu het glanzende water is verdampt komt er toch weer een matte Duc tevoorschijn. Dan maar op de knieën tijdens de MotoGP :(
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond tot 22 uur 'gewerkt', dus geen zin om de wekker te zetten voor vanochtend. De logeerhond maakte me om 7 uur wakker, dus toch op tijd eruit. Gedoucht, gegeten, de hond uitgelaten en even koffie op dakterras. Toen de tip van Reanne maar eens tot uitvoer gebracht. Ik heb nooit eerder een motor gewassen, altijd op de knieën met een paar doekjes en wat poets of wax tot de knieën en de rug aangeven dat hij schoon genoeg is.

Maar ik had ooit eens een spuitflacon Muc-Off gekocht en ik had jaren geleden voor de mountainbike eens een lagedrukreiniger (oplaadbaar, dus mobiel en door de lage druk veiliger voor lagers e.d.) aangeschaft. Dat moest maar eens getest worden.

Motor ingespoten en naar buiten geschoven, water erover en warempel; delen van het motorblok zijn weer zilverkleurig en de veer van de achterschokbreker blijkt geel te zijn in plaats van bruin. En dat binnen 20 minuten....

De MTS is natuurlijk nog niet in showroomstaat, maar ik durf me er weer mee te vertonen. Vanmiddag maar eens een stukje testen.

Edit (of delete, wat zal ik doen?): na een uurtje drogen in de zon zwaar teleurgesteld de motor weer naar binnen gerold; nu het glanzende water is verdampt komt er toch weer een matte Duc tevoorschijn. Dan maar op de knieën tijdens de MotoGP :(

Muc-Off.... gebruik ik enkel en alleen maar voor het vizier of de ruit.
Als de motor gewassen wordt rij ik gewoon naar een spuitplaats voor auto's en doe ik het daar... ca. 2x per jaar.
 
Er gaat niets boven Groningen *O*

Op de terugweg nog even verslag gedaan bij onze opgesloten TS'er.
Het gaat trouwens goed met hem :Y
Hij was wegens vreemd gedrag vervroegd vrij gelaten *O*

:/ ... moest me vanmorgen weer melden.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan