Zelfbouw uitlaat

Jellegs

MF'er
8 okt 2016
33
0
Eindhoven
Voor mijn Suzuki savage ben ik een uitlaat aan het maken. Het wordt een reverse megaphone uitlaat. Momenteel ben ik het ontwerp af aan het ronden. Iets meer daar over. De 2 cones van een reverse megaphone demper worden allebij in 2 delen gemaakt. De "uitslag" wordt eerst in 2 delen met de lasersnijder uit RVS plaat gesneden. Dan ga ik met de kantbank de uitlaat "zetten". Ik zet dan per kant ongeveer 20 buigingen van ongeveer 9 graden. Dan heb ik 2 schalen die samen de uitlaat gaan worden. Dit geheel ga ik aan elkaar lassen met TIG.

In de demper komt een geperforeerde pijp, ik heb nog niet gevonden of deze te koop zijn, iemand tips? Daar omheen wil ik demperwol wikkelen.

Nu mijn vraag. Ik wil de uitlaat helemaal dicht lassen omdat dit gewoon veel mooier is. Maar dan moet ik wel met de demperwol in de uitlaat lassen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vul de uitlaat natuurlijk wel met formeergas. Een ander probleem hiervan is dat de demperwol dan niet meer vervangen kan worden. Is dat een ramp? Gaat dat spul lang mee?
 
Demperwol gaat best wel lang mee, bij mij is dit het resultaat na bijna 20k kilometer.
Was erg nieuwsgierig hoe het er uitzag na 3 jaar, geen centje pijn bleek...

full

ook gelast met de wol er al in.

Geperforeerde pijp maak ik zelf, geschikte pijp en een kolomboor....meer heb je niet nodig
full


Succes met bouwen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan