YZF600R remklauw

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Naar aanleiding van dit topic
Remmen upgraden xj600s heb ik een zeer nette remklauw van een YZF600R (199-2003) aangeschaft.

Ik heb nieuwe keerringen en nieuwe remblokken aangeschaft en in het laatste zit het probleem.

Bij het monteren van de blokken in de klauw (nog niet gemonteerd op de motor) valt mij op dat ik de support pad vrij hard in moet duwen om de pen met 2 borgpennetjes door de blokken en supportpad te krijgen.

Bij nadere inspectie zag ik dat de uitsparingen van de supportpad niet over beide uitsteeksels vallen van de remblokken.

IMG_20170919_074110242.jpg


IMG_20170920_195305044.jpg


IMG_20170920_195326704.jpg


IMG_20170920_195326704.jpg


IMG_20170920_195436100.jpg


IMG_20170920_195515914.jpg


IMG_20170920_195641833.jpg
 
Gemonteerd leunen ze als het goed is wel over beide uitsteeksel. Dat het pennetje lastig gaat is normaal.

Bij mn zx6r tokico's ook echt een bitch _O-

Ok, als ik namelijk alles nakijk op internet, zie ik idd dat alle onderdelen wel bij elkaar horen.

Wel zag ik ergens iets voor bij komen over een merkteken op de supportpad, welke in de draairichting van het wiel moet worden geplaatst, maar ik kan dat merkteken niet vinden.

Kan iemand mij zeggen hij dit plaatje gemonteerd moet worden?
 
Ik rij ook een Thundercat en ondertussen meerdere malen mijn klauwen uit elkaar gehaald voor schoonmaken en ook vervangen van de blokjes maar ik heb nog nooit moeite gehad met terug in elkaar zetten. In de tweede foto zie ik dat je het op de juiste manier probeert te plaatsen dus lijkt mij dat de blokjes toch niet de juiste zijn..?

Je hebt de klauwen zonder oude remblokjes gekocht? Want anders zou je ze naast elkaar kunnen leggen en
eventueel teruggaan naar de zaak waar je de blokjes hebt gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook een Thundercat en ondertussen meerdere malen mijn klauwen uit elkaar gehaald voor schoonmaken en ook vervangen van de blokjes maar ik heb nog nooit moeite gehad met terug in elkaar zetten. In de tweede foto zie ik dat je het op de juiste manier probeert te plaatsen dus lijkt mij dat de blokjes toch niet de juiste zijn..?

Je hebt de klauwen zonder oude remblokjes gekocht? Want anders zou je ze naast elkaar kunnen leggen en
eventueel teruggaan naar de zaak waar je de blokjes hebt gekocht.


Ok welk jaartal heb jij? Klopt klauw zonder blokken.

Plaatje zegt genoeg denk ik.
824b8f9fd07a8acc7c532fa8b063cabb.png

Ja duidelijk dank je wel.
 
Ik rij ook een Thundercat en ondertussen meerdere malen mijn klauwen uit elkaar gehaald voor schoonmaken en ook vervangen van de blokjes maar ik heb nog nooit moeite gehad met terug in elkaar zetten. In de tweede foto zie ik dat je het op de juiste manier probeert te plaatsen dus lijkt mij dat de blokjes toch niet de juiste zijn..?

Je hebt de klauwen zonder oude remblokjes gekocht? Want anders zou je ze naast elkaar kunnen leggen en
eventueel teruggaan naar de zaak waar je de blokjes hebt gekocht.

Alles wat hij heeft klopt gewoon... in de tweede foto zitten de blokjes er nog niet in, t veer plaatje wordt vanzelfsprekend wat breder zodra hij onder spanning gemonteerd wordt...

Geen verwarring creëren B| gewoon monteren TS
 
Alles wat hij heeft klopt gewoon... in de tweede foto zitten de blokjes er nog niet in, t veer plaatje wordt vanzelfsprekend wat breder zodra hij onder spanning gemonteerd wordt...

Geen verwarring creëren B| gewoon monteren TS


Btw ik heb de video uit mijn eerste bericht nog eens bekeken en je ziet dat hij de support pad anders monteert dan dat hij hem eruit had gehaald.
 
Alles wat hij heeft klopt gewoon... in de tweede foto zitten de blokjes er nog niet in, t veer plaatje wordt vanzelfsprekend wat breder zodra hij onder spanning gemonteerd wordt...

Geen verwarring creëren B| gewoon monteren TS

Welke verwarring? Volgens mij zijn we het met elkaar eens.
Hij monteert ze op de juiste manier (je zou de supportpad namelijk ook ondersteboven kunnen plaatsen).
Ik zeg alleen dat als ze dan niet passen je het toch in de blokjes zelf moet zoeken.
 
Maar ik begrijp dus dat je ze op een XJ600S gaat bouwen? Laat me even weten hoe dat uitpakt, ik ben er zelf namelijk nog niet aan toe gekomen. Had wel vernomen dat er (breedte)verschil tussen de yzf600 klauwen en andere bluespots zit
 
Maar ik begrijp dus dat je ze op een XJ600S gaat bouwen? Laat me even weten hoe dat uitpakt, ik ben er zelf namelijk nog niet aan toe gekomen. Had wel vernomen dat er (breedte)verschil tussen de yzf600 klauwen en andere bluespots zit
Er zijn twee typen axiaal bevestigde blue spot vierzuiger remklauwen. Het eerste type vanaf ong. '96 heeft een externe leiding tussen de twee helften van de remklauw. Dat type staat hier op de foto. Die klauwen zijn te vinden op de Thundercats, Thunderace en wrs de Fazers.

Vanaf het verschijnen van de R1 in 1998 heeft in ieder geval de R1 het 2e type remklauw zonder de externe leiding, misschien de R6 ook vanaf het begin. De steek bij de gaten is volgens mij bij beide typen 100mm, net als bij de grijs metallic Sumito vierzuiger blauwen die o.a. op de FZR600R en de TDM850's zaten
 
Er zijn twee typen axiaal bevestigde blue spot vierzuiger remklauwen. Het eerste type vanaf ong. '96 heeft een externe leiding tussen de twee helften van de remklauw. Dat type staat hier op de foto. Die klauwen zijn te vinden op de Thundercats, Thunderace en wrs de Fazers.

Vanaf het verschijnen van de R1 in 1998 heeft in ieder geval de R1 het 2e type remklauw zonder de externe leiding, misschien de R6 ook vanaf het begin. De steek bij de gaten is volgens mij bij beide typen 100mm, net als bij de grijs metallic Sumito vierzuiger blauwen die o.a. op de FZR600R en de TDM850's zaten

Zo dat is goed uitgelegd!
 
;(
Zeker weten!

Ik was in de gedachte dat het type met externe leiding net een fractie breder was dan die andere, maar dat had ik dus verkeerd. Thanks 😊


Ik denk dat je gelijk hebt... Hij past namelijk niet op mijn motor, ook niet als je de merktekens weg slijpt....

Hij past perfect op de motor alleen raken de spaken de remklauw.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan