Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.968
10.493
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Is in elk geval budgetvriendelijk. Kwalitatief nog beetje redelijk of moet je maar hopen dat je een goede treft?


Om toch even naar de Lidl te gaan:
12V dingetje voor 15 pleuro: lijkt leuk maar ben bang dat ie meer herrie maakt dan lucht verplaatst.
220V compressortje voor 60 euro, kan me voorstellen dat het voor een keer de bandjes oppompen zo gek nog niet is.

Alternatief de Mannesmann of Airpress van huisleverancier, waarbij die laatste vast met afstand de betere is maar ook minder makkelijk even meenemen om buitenshuis de zaak onder druk te zetten.

Wij hebben een Fiac Ecu 200 staan. Niet supergoedkoop, zo te zien (Rob heeft hem voor een heel zacht prijsje van een voormalig werkgever overgenomen ;) ), maar werkt goed en is echt prima draagbaar.
Huidig model is zo te zien de Ecu 201.

foto1.jpg


Bij de Huisleverancier is het zo te zien de Airmec Ecu.
 
Laatst bewerkt:
Heeft mn vader ook staan; maar dan van Stanley. Beetje zelfde ding :Y
Doet het prima. Hoop lawaai wel, snel vol, genoeg om dan 4 bandjes bij te pompen.. 110 euro bij de hornbach. Hiervoor had ik zelf een kleinere van 2 Liter luchttank. Daar heb je vrijwel niets aan. Dus neem een grotere met 5/6 liter. Of een heul grote welke ik nu heb van 90 liter. Iets minder mobiel. Dat dan weer wel.

DV_8_8479185_03_4c_CZ_20151112184612.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij mij doet een Airpress 450 liter met 200 liter tank de perslucht verzamelen.
Staat op zolder herrie te maken en de perslucht komt via een koper buis naar de slanghaspel van 15 meter toe.
Dan zijn er in de garage nog 4 luchtpunten waar ik een slang aan kan doen.
Slangen heb ik voldoende tot een meter of 80 denk ik ?
Al dat spul komt van het werk af, de compressor heb ik gebruikt gekocht.
 
Is in elk geval budgetvriendelijk. Kwalitatief nog beetje redelijk of moet je maar hopen dat je een goede treft?


Om toch even naar de Lidl te gaan:
12V dingetje voor 15 pleuro: lijkt leuk maar ben bang dat ie meer herrie maakt dan lucht verplaatst.
220V compressortje voor 60 euro, kan me voorstellen dat het voor een keer de bandjes oppompen zo gek nog niet is.

Alternatief de Mannesmann of Airpress van huisleverancier, waarbij die laatste vast met afstand de betere is maar ook minder makkelijk even meenemen om buitenshuis de zaak onder druk te zetten.

Ik dat Lidl ding (die groene 220v versie), en zou hem bij nader inzien niet weer kopen.

Pro:
> Kost weinig
> makkelijk draagbaar
> pompt prima je banden op.

Con:
> Geen tank, dus ook als je geen lucht vraagt blijft het ding doorpompen met bijbehorende takke herrie, hij slaat dus niet af tussendoor.
> Had ik de takke herrie al genoemd?
> Voor afblazen is hij eigenlijk al ongeschikt, drukval na 1e kwart seconde is enorm.

Ik zou iets meer geld uitgeven voor iets met een tankje er aan vast, tenzij draagbaar de belangrijkste eis is.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n cheapo pompje zonder tank is alleen leuk om je band wat bij te pompen onderweg,

Heb zo'n ding al zien smelten toen waarde collega 2 banden poogde op te pompen ..
( ook het kabeltje word warm, bleek )

Maakt wel lawaai genoeg , dat dan weer wel...

En een schattig geluid als ie vast loopt BRRRRRRRRRRRRRAAAAAA...*blop*... *rook* ... *godverdomme* ... *snel de plug er uit* ...GODVERDOMMEDIEISHEET...* gooi*..*tok*. ... *kutding*...
 
En een schattig geluid ...
_O- _O-


Zo'n compressortje als waar Red Force en Dirtbag mee kwamen lijkt me wel wat. Capabel genoeg om wat banden op te pompen, klein genoeg om niet de rest van de tijd gruwelijk in de weg te staan. Dank voor de suggesties!


Als je er echt alleen bandjes mee pomp zou ik gewoon een goede! fietspomp kopen.
Goede hand- of voetpomp heb ik inderdaad ook overwogen. Zou ook niet de eerste keer zijn dat ik de banden van de motor wat meer op druk zet met een fietspomp.

VOORDELEN
- budgetvriendelijk
- makkelijk meenemen en opbergen
- stil in gebruik
- geen stroom nodig
- gebruik is flinke work-out

NADELEN
- duurt even voor je vier banden op druk hebt
- gebruik is flinke work-out

Als ik het zo op een rijtje zet nog niet eens zo'n hele verkeerde optie.

Ik denk nog even verder over de RF/DB variant vs BV optie. In de tussentijd ook mp in de gaten houden of er wat leuks gebruikt voorbij komt.

@Kuncing: beste wensen en de groeten aan Rob :W :W
 
_O- _O-


Zo'n compressortje als waar Red Force en Dirtbag mee kwamen lijkt me wel wat. Capabel genoeg om wat banden op te pompen, klein genoeg om niet de rest van de tijd gruwelijk in de weg te staan. Dank voor de suggesties!Goede hand- of voetpomp heb ik inderdaad ook overwogen. Zou ook niet de eerste keer zijn dat ik de banden van de motor wat meer op druk zet met een fietspomp.

VOORDELEN
- budgetvriendelijk
- makkelijk meenemen en opbergen
- stil in gebruik
- geen stroom nodig
- gebruik is flinke work-out

NADELEN
- duurt even voor je vier banden op druk hebt
- gebruik is flinke work-out

Als ik het zo op een rijtje zet nog niet eens zo'n hele verkeerde optie.

Ik denk nog even verder over de RF/DB variant vs BV optie. In de tussentijd ook mp in de gaten houden of er wat leuks gebruikt voorbij komt.

@Kuncing: beste wensen en de groeten aan Rob :W :W
Goede voetpomp?
 
Gebruik van een fietspomp is een goede workout? :S
Gewoon om banden bij te pompen?
Ik controleer maandelijks of vaker mijn bandenspanning en breng dan opeens alles op spanning.(fietsen, motor en auto)
Het moeilijkste is dan nog de fiets omdat hij op minimum 8bar moet staan.
 
Die 12V mini compressortjes kunnen echt best goed zijn, zo lang je dan niet zo nodig de aller slechtste plastic miskleun koopt en ze nooit gebruikt om belachelijke hoeveelheden liters mee te pompen (2 persoons luchtbed = 25 minuten op nullast, werkt niet!).
 
Ik had ook een 12v pompje om Mn karsten tent op te zetten.
Wel heb ik gezocht tot ik een metalen pomp heb gevonden en die werkt nog steeds al maakt dat ding wel een herrie, nu pomp in de banden op vd camper onderweg als dat nodig is.
 
Ik heb jaren terug een 12v compressor bij conrad gekocht voor ongeveer € 50
Die ligt altijd in de camper en heb ik inmiddels al best vaak gebruikt. Ook voor banden die helemaal leeg zijn. (Ik plak mijn banden zelf)
Ja hij maakt herrie en hij doet er tussen de 5 en 10 minuten over. Ik ben er wel tevreden mee
 
De slechte reputatie van die dingen komt puur door de mensen die:

Een "alles in 1 starthulp, compressor, grondradar, luchtafweergeschut" ding kopen voor een schijtprijs en dan verwachten dat zoiets goed is / heel blijft.

Een prima mini compressor kopen maar er niet bij stil staan dat die dingen er niet van houden om 600 liter lucht te verplaatsen @1 bar. Ze zijn juist goed in minder liters @ 8 of zelfs 10 bar.

Een prima mini compressor kopen en die dan gebruiken om High-Jacker schokbrekers op te pompen tijdens het rijden. Vooral als er geen terugslagklep in zit echt super tof voor een compressor met 1 miniatuur zuigertje. Daarna natuurlijk steen en been klagen, k*t ding! ;)
 
P.S: Heeft iemand "de" nieuwe 450Nm elektrische slagmoersleutel set gezien voor minder dan €200,-?

Zo nee, als ik hem plaats is het spam :/ Maar weet wel dat er al een paar MF-ers met die machine aan het stoeien zijn ;)
 
P.S: Heeft iemand "de" nieuwe 450Nm elektrische slagmoersleutel set gezien voor minder dan €200,-?

Zo nee, als ik hem plaats is het spam :/ Maar weet wel dat er al een paar MF-ers met die machine aan het stoeien zijn ;)

Ik gebruik zo'n ding niet vaak genoeg om eentje met eigen accu te verantwoorden, eentje met een stroomsnoer is voor mij interessanter maar voorlopig red ik mij nog prima met een kruissleutel :)

db
 
Laatst bewerkt:
eentje met een stroomsnoer is voor mij interessanter maar voorlopig red ik mij nog prima met een kruissleutel :)

Als je er 1 koop op stroomsnoer (in ieder geval die ik heb, van gude ofzo) moet je uiteindelijk nog de kruissleutel pakken. Ding krijgt echt niks los. Dus dan kun je jezelf beter de kosten besparen.
 
P.S: Heeft iemand "de" nieuwe 450Nm elektrische slagmoersleutel set gezien voor minder dan €200,-?

Zo nee, als ik hem plaats is het spam :/ Maar weet wel dat er al een paar MF-ers met die machine aan het stoeien zijn ;)


Check deze vette aanbieding:::
Welkom bij Autogereedschap.com




Helaas laat mijn budget hem niet toe... zeker niet gezien hoe vaak ik hem nodig zou hebben........
 
Terug
Bovenaan Onderaan