Motor-Forum

Select Forum

Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Reg. datum:
22 aug. 2005
Niet alleen voor de heb maar ook omdat ik vind dat ik het nodig heb, denk ik..

http://a65.tinypic.com/ifn66e.jpg

Nou heb ik een schoonzusje die paardenzadels, schoenen en andere leren dingen kan maken dus die gaat een mooi hoesje voor me maken. Moet nog een paar dingetjes hebben om de set compleet te maken, daarna het hoesje. Een gereedsschapsrol met draagriem.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Willem schreef op 21 januari 2018 @ 19:59:
Niet alleen voor de heb maar ook omdat ik vind dat ik het nodig heb, denk ik..

.......

Is t zelfde :t

Good busy :Y

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Mechanism schreef op 19 januari 2018 @ 13:02:

[...]

Bekend probleem. Alleen kan ik kopen op afbetaling _O-

Kan het?
En werkt mijn standaard 60%-korting-omdat-ik-mod-ben-op-mf-code ook ?

Reg. datum:
22 aug. 2005
quote:
Martell schreef op 21 januari 2018 @ 20:16:

[...]

Is t zelfde :t

Good busy :Y

En ik voel me er ook nog eens beter bij *O*

Thanks. :Y

Spreik Je Moe‚hs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Ik heb een luchthaspel van Airpress met draaibare koppelingen. Deze bleven maar lekken en ik was het beu en heb dus die koppeling er af gesneden. Nieuwe knel koppelingen gehaald van Stanley.

Iemand een idee wat de juiste manier is om ze te knijpen ?
Ik zou denken dat ik de 2 kleine “uitsteeksels” met bijv een waterpomptang kan dichtknijpen?

Maar ik wil ze niet verkloten dus ik vraag t even hier :)
https://prijsbest.nl/Image/46374000_s-stanley-snelkoppelingen-8016738719673-snelkoppeling.jpg
Suzuki SV650SA K8

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Disaster-Master schreef op 21 januari 2018 @ 21:54:
Ik heb een luchthaspel van Airpress met draaibare koppelingen. Deze bleven maar lekken en ik was het beu en heb dus die koppeling er af gesneden. Nieuwe knel koppelingen gehaald van Stanley.

Ik zou denken dat ik de 2 kleine “uitsteeksels” met bijv een waterpomptang kan dichtknijpen?

[afbeelding]

Speciale tang.

Kleine slangklem kan ook.

Stanley is trouwens ook maar matig spul. Jammer dat je niet voor goed gaat.

rim-master

ktm520 supermotard

Reg. datum:
03 mei. 2003
Functie:
rim-master
quote:
Disaster-Master schreef op 21 januari 2018 @ 21:54:

[afbeelding]

Met een speciale ear tang maar die ziet er eigenlijk hetzelfde uit als een kopkniptang of een vlechttang
Dat zijn geen velgen, dat zijn wielen!

Reg. datum:
19 apr. 2004
Op het doosje van Stanley staat dat je die klemmen aan kan knijpen met een nijptang.
F650 '97 - G650X-Challenge ī07 - CBF600SA '04

Spreik Je Moe‚hs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Hmm. Tja. Eigenlijk wilde ik iets wat je zeg maar in elkaar schroeft..
dus een bus/moer die eerst om de skang gaat, koppeling erin en vervolgens dus op elkaar aandraaien en zo de slang klemmen... kon ik niet zo 123 vinden..

dit komt bij de Hornbach vandaan., t zit nog dicht.
Wat zou jouw alternatief zijn ?
Disaster-Master wijzigde dit bericht op zondag 21 januari 2018 22:15 (33%)
Suzuki SV650SA K8

Spreik Je Moe‚hs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
quote:
Jonne schreef op 21 januari 2018 @ 22:11:
Op het doosje van Stanley staat dat je die klemmen aan kan knijpen met een nijptang.

Dat kon ik er niet uit opmaken; stond een tang afgebeeld maar niet meer dan dat.
Suzuki SV650SA K8

Reg. datum:
18 jan. 2011
ouderwetse nijptang werkt hier prima voor. Eventueel als laatste de "oortjes" nog een beetje plat drukken met een waterpomptang waardoor ze nog iets strakker komen te zitten.
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Disaster-Master schreef op 21 januari 2018 @ 22:12:
Hmm. Tja. Eigenlijk wilde ik iets wat je zeg maar in elkaar schroeft..
dus een bus/moer die eerst om de skang gaat, koppeling erin en vervolgens dus op elkaar aandraaien en zo de slang klemmen... kon ik niet zo 123 vinden..

dit komt bij de Hornbach vandaan., t zit nog dicht.
Wat zou jouw alternatief zijn ?

Een kleine slangklem schroef je.

En betere kwaliteit koppelingen, haal je niet bij een bouwmarkt.

Stanley koop je nog bij Van Cranenbroek. Dat is het niveau.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
sodeknetters schreef op 21 januari 2018 @ 22:15:
ouderwetse nijptang werkt hier prima voor. Eventueel als laatste de "oortjes" nog een beetje plat drukken met een waterpomptang waardoor ze nog iets strakker komen te zitten.

losser...

Spreik Je Moe‚hs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
quote:
Martell schreef op 21 januari 2018 @ 22:17:

[...]

Een kleine slangklem schroef je.

En betere kwaliteit koppelingen, haal je niet bij een bouwmarkt.

Stanley koop je nog bij Van Cranenbroek. Dat is het niveau.

Heb eeder een euro koppeling gehaald; was toen van mecafer. Blijkbaar is dat merk eruit en is het nu bij de HB stanley maae ze ogen een op een.

Goed jij zegt elders en beter. Noem eens een merk wat goed zou moeten zijn want nu weet ik t nog niet..
Suzuki SV650SA K8

Reg. datum:
19 nov. 2011
TST.
Steiner.
Oetiker.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Disaster-Master schreef op 21 januari 2018 @ 22:32:

[...]

Heb eeder een euro koppeling gehaald; was toen van mecafer. Blijkbaar is dat merk eruit en is het nu bij de HB stanley maae ze ogen een op een.

Goed jij zegt elders en beter. Noem eens een merk wat goed zou moeten zijn want nu weet ik t nog niet..

Iig niet bij de bouwmarkt.
En je koopt spullen waarvan je niet weet hoe ze gemonteerd moeten worden.
Niet om te zeiken hoor, maar ff opletten bij upgraden kan geen kwaad :)

Ik weet niet uit het hoofd meerdere goede merken en leveranciers te noemen van meedraaiende koppelingen voor pneumatisch gereedschap. Ik hoop dat je me dat vergeeft,

Stanley is iig budget spul. Dat weet ik wel :)

Spreik Je Moe‚hs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
quote:
Martell schreef op 21 januari 2018 @ 23:07:

[...]

Iig niet bij de bouwmarkt.
En je koopt spullen waarvan je niet weet hoe ze gemonteerd moeten worden.
Niet om te zeiken hoor, maar ff opletten bij upgraden kan geen kwaad :)

Vind ik wat kort door de bocht; uiteindelijk heb ik he gewoon bij het goede eind: de oogjes aan de uiteindes idd vastknijpen. Dus ik weet t wel; alleen niet zeker. En daarom vroeg ik het hier even.
Suzuki SV650SA K8

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Disaster-Master schreef op 21 januari 2018 @ 23:37:

[...]

Vind ik wat kort door de bocht; uiteindelijk heb ik he gewoon bij het goede eind: de oogjes aan de uiteindes idd vastknijpen. Dus ik weet t wel; alleen niet zeker. En daarom vroeg ik het hier even.

Ok, prima :t

Reg. datum:
03 jun. 2009
Een Oetiker (oor) klem hoort eigenlijk met een speciale tang gemonteerd te worden. Heb je die niet, knijp dan de oren plat met een scherpe tang en knijp daarna de zijkanten van de oren ook nog plat met een combitang o.i.d.

De officiŽle tangen knijpen de zijkant dicht ťn duwen tegelijk de oren plat tegen de ring aan.

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/autogereedschap/image/cache/full/519a19e1534441af59a2445e94d4a1f6487ae388.jpg

Knijp je alleen de oren naar elkaar toe, dan zit de klem niet geborgd.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Spreik Je Moe‚hs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
quote:
Mechanism schreef op 22 januari 2018 @ 10:05:
Een Oetiker (oor) klem hoort eigenlijk met een speciale tang gemonteerd te worden. Heb je die niet, knijp dan de oren plat met een scherpe tang en knijp daarna de zijkanten van de oren ook nog plat met een combitang o.i.d.

De officiŽle tangen knijpen de zijkant dicht ťn duwen tegelijk de oren plat tegen de ring aan.

[afbeelding]

Knijp je alleen de oren naar elkaar toe, dan zit de klem niet geborgd.

Bedankt voor je antwoord; ik wist de naam niet van deze klemmen. Nu wel; diverse youtubes bekeken waar men een gelijksoortige tang gebruikt als in het plaatje hierboven; maar het platdrukken van het oor zie ik niet gebeuren ?

Zoals hier bijv;
https://youtu.be/dyl_BHBxnh0
Suzuki SV650SA K8

Schade in de autoruit?

Reg. datum:
20 apr. 2005
https://www.perslucht-onl...met-binnendraad-copy.html

zoiets en dan 3/8 e bijvoorbeeld
WWW.QUICKFIXRUITREPARATIE.NL

Reg. datum:
03 jun. 2009
Ik drukte me een beetje ongelukkig uit denk ik.

De oren worden alleen echt plat als je een normale tang gebruikt en de oren plat knijpt (zo hoort het dus niet). Je kan met een scherpe tang de oren dicht knijpen (eigenlijk naadloos, als je de juiste maat hebt), maar soms worden de oren dan ovaal, of trek je het ene oor open als je de andere dicht knijpt.

Met een officiŽle montagetang loopt het oor tegen een aambeeld aan terwijl je hem dicht knijpt. Zo kan je nooit de oren ovaal knijpen. Midlock heeft een versie met 2 schuivende mesjes en een grote achterplaat, doet het zelfde maar ziet er anders uit.

Er zijn BTW wel verschillende Oetiker systemen die de basiswerking delen maar net anders gemonteerd worden.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Reg. datum:
28 feb. 2009
quote:
Disaster-Master schreef op 22 januari 2018 @ 15:48:

[...]

Bedankt voor je antwoord; ik wist de naam niet van deze klemmen. Nu wel; diverse youtubes bekeken waar men een gelijksoortige tang gebruikt als in het plaatje hierboven; maar het platdrukken van het oor zie ik niet gebeuren ?

Zoals hier bijv;
https://youtu.be/dyl_BHBxnh0

Gewoon een slangklem gebruiken.
SuMo POWER: Un cilindru, 4 timpi

rim-master

ktm520 supermotard

Reg. datum:
03 mei. 2003
Functie:
rim-master
Ik zou ze niet plat knijpen maar met een vlechttang tegen de ring aan indrukken.
Van platdrukken worden ze niet sterker. Mijn broer verkoopt duizenden van die earklemmen en de eerste klacht erover moet nog komen.
https://www.mouldshop.nl/...klemmen/3282-kopsnijtang/
https://www.mouldshop.nl/.../1677-o-clip-zacht-staal/
Dat zijn geen velgen, dat zijn wielen!

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Zo doe ik het ook, gewoon met een nijptang. Overdwars met een zijkniptang gaat ook maar dan moet je van twee kanten knijpen om hem recht te krijgen. Een zijkniptang knijpt dichter naar het scharnierpunt toe.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.