Motor-Forum

Select Forum

Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
quote:
FaToPi schreef op 04 oktober 2017 @ 19:22:

[...]

Lijkt mij twee ledig.

Thermische beveiliging spreekt aan zou als oorzaak kunnen hebben dat de druk die de compressor moet leveren te veel is dus het amperage loopt te ver op.
Meet het amperage eens die de motor trekt bij het comprimeren.
Brommen ( met tank op druk) klinkt als starten tegen druk in. Compressor blaast niet af als deze stopt.

Wat jij zegt kan goed kloppen.

Kom niet hoger dan net iets meer dan 5 Ampére ,thermische beveiliging is 13A. Volgens airpress was het verstandig deze te vervangen voor een 16A (dat stoppen ze er nu fabrieks af in).

Doordat de thermische beveiliging vroegtijdig uit schakeld haalt de compressor zijn ingestelde druk nu niet waardoor de druk van de cilinders niet weg laat gaan. Na het inschakelen van de thermische beveiliging staan de cilinders nog op druk waardoor de motor niet rond wilt gaan.

Al met al ... nu 16A thernische beveiliging bestellen en zien of het is opgelost.
Snel contant geld voor uw motor,boot,auto etc? Stuur mij dan een PB.

2014 X-Max 400Abs Momodesign

Reg. datum:
29 jan. 2006
quote:
koenWitjes schreef op 08 oktober 2017 @ 12:39:

[...]

Wat jij zegt kan goed kloppen.

Kom niet hoger dan net iets meer dan 5 Ampére ,thermische beveiliging is 13A. Volgens airpress was het verstandig deze te vervangen voor een 16A (dat stoppen ze er nu fabrieks af in).

Doordat de thermische beveiliging vroegtijdig uit schakeld haalt de compressor zijn ingestelde druk nu niet waardoor de druk van de cilinders niet weg laat gaan. Na het inschakelen van de thermische beveiliging staan de cilinders nog op druk waardoor de motor niet rond wilt gaan.

Al met al ... nu 16A thernische beveiliging bestellen en zien of het is opgelost.

Normaliter is het zo dat als de compressor om wat voor reden stopt, de cilinders drukvrij moeten gaan. Heeft niets met het thermsche pakket te maken. Er zal waarschijnlijk een Normaly Open solenoid op zitten die spanningsvrij komt als de compressor stopt
Wie had dat gedacht.. Van 150 Pk op een rooie naar 32 pk op een andere mooie...

Reg. datum:
01 okt. 2011
normaal zit in het stukje tussen cilinder en drukvat een klepje of heel klein lekje waardoor de druk in de cilinder weg kan.

benno

Reg. datum:
05 jul. 2013
Ik ben op zoek naar een andere manier om mijn gereedschap op te bergen en te vervoeren. Ik heb zo'n kraftwerk junior kist en wat los spul als momentsleutels en verlengde imbussen e.d. Het gereedschap voldoet prima maar die kist waarin het is gekomen niet.

Dus ik zoek een andere oplossing. Ik neem het gereedschap regelmatig mee naar het circuit en het zou fijn zijn als het nog enigzins te vervoeren is. Daarnaast heb ik een driehoekig schuurtje met op een onhandige plek een pilaar waardoor het plaatsen van een vast werkblad niet praktisch is. Daarom denk ik aan een kleine gereedschapswagen. Die kan in een hoek aan de kant gezet worden en biedt tijdens het sleutelen een plek waar het gereedschap op gelegd kan worden. Ik weet alleen niet hoe makkelijk die dingen te vervoeren zijn? Ik ga richting het circuit in een gesloten trailer waar nog wel wat plek is. Maar het moet er ook in en uit. Dus het mag niet te zwaar worden. Naast gereedschap zijn er nog wat losse spullen als wat reserve boutjes, schroefjes & moertjes, zo'n magneet bakje, loctite, ducktape, speciaal vering gereedschap e.d. die mee gaan. Ideaal zou zijn dat als ik aan de motor moet sleutelen alles direct bij de hand hebt ipv dat ik in diverse bakken moet graaien.

Iemand een suggestie?

Sarcasm is free

Reg. datum:
17 mrt. 2004
quote:
btb schreef op 08 oktober 2017 @ 16:32:
Ik ben op zoek naar een andere manier om mijn gereedschap op te bergen en te vervoeren. Ik heb zo'n kraftwerk junior kist en wat los spul als momentsleutels en verlengde imbussen e.d. Het gereedschap voldoet prima maar die kist waarin het is gekomen niet.

Dus ik zoek een andere oplossing. Ik neem het gereedschap regelmatig mee naar het circuit en het zou fijn zijn als het nog enigzins te vervoeren is. Daarnaast heb ik een driehoekig schuurtje met op een onhandige plek een pilaar waardoor het plaatsen van een vast werkblad niet praktisch is. Daarom denk ik aan een kleine gereedschapswagen. Die kan in een hoek aan de kant gezet worden en biedt tijdens het sleutelen een plek waar het gereedschap op gelegd kan worden. Ik weet alleen niet hoe makkelijk die dingen te vervoeren zijn? Ik ga richting het circuit in een gesloten trailer waar nog wel wat plek is. Maar het moet er ook in en uit. Dus het mag niet te zwaar worden. Naast gereedschap zijn er nog wat losse spullen als wat reserve boutjes, schroefjes & moertjes, zo'n magneet bakje, loctite, ducktape, speciaal vering gereedschap e.d. die mee gaan. Ideaal zou zijn dat als ik aan de motor moet sleutelen alles direct bij de hand hebt ipv dat ik in diverse bakken moet graaien.

Iemand een suggestie?

Gewoon een gereedschapkar?
VTR1000F straat, GSX-R600 circuit

Reg. datum:
04 jun. 2004
quote:

https://www.google.com/se...OHWAhWKZlAKHdlRBBYQhyYIJQ
http://sidecarracing.blogspot.com

Reg. datum:
05 jul. 2013
Nog nooit gezien maar ziet er wel praktisch uit.
Ga eens op onderzoek, bedankt.

Reg. datum:
19 apr. 2004
Heuer.jpg

Vandaag een Heuer 140mm bankschroef opgehaald voor €15,- in erg nette staat. Dat zijn leuke koopjes!
Jonne wijzigde dit bericht op zondag 15 oktober 2017 20:26 (34%)
F650 '97 - G650X-Challenge ´07 - CBF600SA '04

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
quote:
Jonne schreef op 15 oktober 2017 @ 18:32:
[afbeelding]
Vandaag een Heuer 140mm bankschroef opgehaald voor €15,- in erg nette staat. Dat zijn leuke koopjes!

Lucky fucker! 8-)
Tarmac for breakfast!

Waar wij gaan zijn geen wegen

Reg. datum:
26 apr. 2004
quote:
[afbeelding]

waarschijnlijk een Chinees, stuul maal naal mij vooldat je el ploblemen mee klijgt :+
RD350YPVS,KLX250SF,KTM450,CB750F+CB750F

Reg. datum:
04 jan. 2006
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d0/c3/53/d0c35386ccb59428335e3ddaa5c0cecb.jpg
Never argue with a fool. People might not know the difference.

Reg. datum:
20 apr. 2004
quote:
btb schreef op 08 oktober 2017 @ 16:32:

Iemand een suggestie?

Schifting maken van wat je echt nodig hebt en dat uit de kist halen :?
Gros van de doppen/bitjes heb je nooit nodig, dus dat scheelt al veel gewicht en maakt je kar(retje) lichter en dus handelbaarder. Geldt ook voor de schroevendraaiers e.d.
Mocht je echt wat speciaals nodig hebben en niet bij je, ff rondvragen op de paddock, denk dat er minstens 20 compleet gevulde gereedschapskarren binnen handbereik staan ;)
Meestal is men wel behulpzaam/mag ff lenen wel.
Transponder of losse transponderhouder kopen? Ff mailen! Ook voor Flex transponders :-)

Reg. datum:
03 jun. 2009
Ik heb 1 Midlock koffer (formaatje extra dikke attaché koffer) in de auto staan. Die heb ik zelf gevuld met nuttige dingen en mis grijpen is tot nu toe een prestatie. Er zit een elektrische slagmoersleutel in, 2 bitsets, 2 doppensets 1/4" en 3/8", complete sets inbus en torx dop-bits, 5 tangen, set steek-ring sleutels, multimeter, moersleutel voor de grote maten en verbruikszooi (vloeibare pakking, tiewraps, pakkingpapier, AMP terminals, mesje) etc.

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/autogereedschap/image/cache/full/9ba72ff2202b7e9d9da9d43d27e584b19b6a1392.jpg

Deze zomervakantie mijn eigen motor en wat klassiekers met pech "gered", zie geen voordeel in het meezeulen van een volle topkist.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
quote:

Dat is weer eens wat anders dan de enorme snap on pickup en trailer die ik hier regelmatig zie rijden

Brikkenrijder

Reg. datum:
28 mrt. 2006
Ik heb deze set in mijn zijspanbak liggen. Proxxon 23650. Aangevuld met een Leatherman die ik altijd op zak heb tot nu toe een prima combinatie.

https://www.proxxon.com/en/images/produkte/23650.png
1977 Honda CB750F2 Four SuperSport
1985 Kawasaki ZN1100LTD met velorex 592 bak (ombouw door EHE)
1986 Kawasaki KZ750LTD
1991 Suzuki VX800 met velorex 700 bak
1996 Yamaha YZF600R Thundercat

Intens Verdrietig ;(

Reg. datum:
02 jan. 2002
quote:
[afbeelding]

laatst een 120 mm Heuer bankschroef meegenomen van het werk .... voor nop *O*

aan de kleine jongen geschonken :)
In to each life some rain must fall...but I didn't expect a monsoon
Sander wat mis ik je
tranen met tuiten .. nog dagelijks om jou ..

Captain Crunch

rustig aan en rap een beetje

Reg. datum:
28 okt. 2004
Functie:
Captain Crunch
quote:
Haakie schreef op 18 oktober 2017 @ 09:44:
Ik heb deze set in mijn zijspanbak liggen. Proxxon 23650. Aangevuld met een Leatherman die ik altijd op zak heb tot nu toe een prima combinatie.

[afbeelding]

heb je de onderdelen waarop je de verschillende gereedschappen op moet gebruiken ook genummerd ?

dan ben ik wel beniewd naar het onderdeel wat correspondeerd met nr 2 ;)
LePensZeur wijzigde dit bericht op woensdag 18 oktober 2017 21:36 (8%)
www.veenbrinkmotorparts.nl Like veenbrinkmotorparts.nl

Dé [Banned User]

Reg. datum:
25 aug. 2002
quote:
bierelier schreef op 18 oktober 2017 @ 20:48:

[...]

laatst een 120 mm Heuer bankschroef meegenomen van het werk .... voor nop *O*

aan de kleine jongen geschonken :)

Die hem vervolgens via markplaats voor €15,00 aan een motorforummer heeft verkocht?
Motorrijders zitten op een motor, niet op een forum... doei! RD250LC-4L1 RD350FII-1WW FZR1000-2RG

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
quote:
LePensZeur schreef op 18 oktober 2017 @ 21:36:

[...]

heb je de onderdelen waarop je de verschillende gereedschappen op moet gebruiken ook genummerd ?

nou jij sleutelt ook niet veel..
nr2 noemen we de fijnafsteller...kun je overal voor gebruiken
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Reg. datum:
19 nov. 2011
:^

Ook wel kalibratie gereedschap genoemd :Y

Live life and Braaap!!

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Daar heb ik er wel drie van. Slijten nogal hard die dingen.
quote:
K@W@ schreef op 18 oktober 2017 @ 21:54:

nou jij sleutelt ook niet veel..
nr2 noemen we de fijnafsteller...kun je overal voor gebruiken
Little Fluffy Clouds tirecalc

Captain Crunch

rustig aan en rap een beetje

Reg. datum:
28 okt. 2004
Functie:
Captain Crunch
jesusisdatut ik dacht dat het een heffi doetie rugkrabber was.

oil up.jpg
www.veenbrinkmotorparts.nl Like veenbrinkmotorparts.nl

Reg. datum:
04 jan. 2006
quote:
LePensZeur schreef op 18 oktober 2017 @ 21:36:

[...]

Opeens past alles weer.

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
Dat is toch een Amerikaanse schroevendraaier?
Two beer or not two beer

Reg. datum:
04 jan. 2006
De 5 ponds uitvoering.... :Y

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.