Motor-Forum

Select Forum

Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Reg. datum:
03 jun. 2009
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 27 november 2017 @ 22:37:

[...]

:Y
Vorig jaar stelde ik die vraag hier in dit topic. En toen kreeg een tip over een emmer met water op een bepaalde afstand.
Geniaal!

Anyway, vraagje: Is Sonic spul van Brezan echt zo brak?

[afbeelding]

Ik wilde met de middelste een stuurdemper loshalen. Maar dat ding brak vrijwel direct. B|

Voor zover ik weet zijn stuurdempers niet afgemonteerd met Tamper Resistant boutjes, dus er is ook geen reden om dunwandige en dus veel zwakkere TR-Torx bitjes te gebruiken ;) .
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Reg. datum:
03 jun. 2009
Een tijdje terug hadden wat mensen het hier over het aanpassen van een motorfiets hefbrug met een aftermarket hydro-pneumatische unit. Die dingen werken trouwens met vrijwel iedere hydraulische ram, maar het verhaal liep vast op een prijs van €300,- +.

Heb er nu een paar voor minder dan de helft van die prijs gevonden... En nee, niet met plastic reservoir ;)
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.vigorus.lt%2Fcatalog%2F160810074020_20160809_150110.jpg&f=1
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
RoyalClub schreef op 27 november 2017 @ 23:40:

[...]

Is dat zon ding dat een geluid maakt alsof je een bout afbreekt op het moment dat je het aanhaalmoment behaald hebt? -O-

Ik kakte echt mn broek vol de eerste keer dat ik daarmee een nokkenas tandwiel vastdraaide :/

Ja, dat geluid komt mij erg bekend voor.
De eerste paar keren gebruiken was dat wel even schrikken.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
03 jun. 2009
quote:
Super Blackbird schreef op 28 november 2017 @ 14:54:

[...]

Ja, dat geluid komt mij erg bekend voor.
De eerste paar keren gebruiken was dat wel even schrikken.

Taiwan: Klék
USA: Click
England: Ping

Duitsland: Béééng!
Da kann kein missverständnis sein!!!

ZX-Rrrrr

Reg. datum:
19 mei. 2003
quote:
Mechanism schreef op 28 november 2017 @ 08:46:

[...]

Voor zover ik weet zijn stuurdempers niet afgemonteerd met Tamper Resistant boutjes, dus er is ook geen reden om dunwandige en dus veel zwakkere TR-Torx bitjes te gebruiken ;) .

Tamper Resistant boutjes dus. Weer wat geleerd.

P1040096C.jpg

Maar dit was toch echt het enige wat hierin past :?
En de aansluiting van die doppen is 1/2 inch, je zou dan toch denken zwaar materiaal.

Het enige wat ik mij kan bedenken dat het niet de bedoeling was van de fabrikant dat die bout ooit nog los gemaakt wordt.
De kleur groen is voor kikkers en tuingereedschap, niet voor dingen die snel gaan.

Reg. datum:
03 jun. 2009
Hey ja dat is wél een TR boutje (maar waarom?). Dan zou ik voor de gelegenheid eens afwijken van Sonic en een losse kopen van Hazet of Stahlwille ;)

Reg. datum:
11 apr. 2002
Vorige eigenaar bang dat z’n stuurdemper gejat zou worden? Dit soort boutjes nog nooit gezien op een motorfiets..
Fairings are for homosexuals

Brikkenrijder

Reg. datum:
28 mrt. 2006
quote:
Mechanism schreef op 27 november 2017 @ 12:43:

[...]

[...]

En ik maar op m'n tong bijten _O-

_O- :} Had je wel mogen zeggen hoor. Nog bedankt voor de olie! *O* :t
Haakie wijzigde dit bericht op woensdag 29 november 2017 10:50 (1%)
1977 Honda CB750F2 Four SuperSport
1985 Kawasaki ZN1100LTD met velorex 592 bak (ombouw door EHE)
1986 Kawasaki KZ750LTD
1991 Suzuki VX800 met velorex 700 bak
1996 Yamaha YZF600R Thundercat

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
quote:
Mechanism schreef op 28 november 2017 @ 12:14:
Een tijdje terug hadden wat mensen het hier over het aanpassen van een motorfiets hefbrug met een aftermarket hydro-pneumatische unit. Die dingen werken trouwens met vrijwel iedere hydraulische ram, maar het verhaal liep vast op een prijs van €300,- +.

Heb er nu een paar voor minder dan de helft van die prijs gevonden... En nee, niet met plastic reservoir ;)
[afbeelding]

Kun je hiermee de zak snelheid van de brug ook regelen?

Heb nu een losse voetpomp, als ik hem wil laten zakken dan gaat dan totaal niet rustig/vloeiend.
Snel contant geld voor uw motor,boot,auto etc? Stuur mij dan een PB.

Reg. datum:
03 jun. 2009
Ja het is een voetpedaal die je traploos kan bedienen. Alleen meestal als het zakken niet vloeiend gaat bij een motorlift, dan heeft dat met een mechanisch probleem te maken (zoals stroef lopende rollen onder het werkblad, of een schaarconstructie die scheel staat of niet soepel werkt).

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 28 november 2017 @ 22:28:

[...]

Tamper Resistant boutjes dus. Weer wat geleerd.

[afbeelding]

Maar dit was toch echt het enige wat hierin past :?
En de aansluiting van die doppen is 1/2 inch, je zou dan toch denken zwaar materiaal.

Het enige wat ik mij kan bedenken dat het niet de bedoeling was van de fabrikant dat die bout ooit nog los gemaakt wordt.

Ik zou er twee vlakke kantjes aan slijpen, loshalen en weggooien. Daar wil je toch geen gereedschap voor kopen?
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Mechanism schreef op 29 november 2017 @ 10:54:
Ja het is een voetpedaal die je traploos kan bedienen. Alleen meestal als het zakken niet vloeiend gaat bij een motorlift, dan heeft dat met een mechanisch probleem te maken (zoals stroef lopende rollen onder het werkblad, of een schaarconstructie die scheel staat of niet soepel werkt).

Of een klep die nog open staat..... :+

Vraag mij nu niet hoe ik dat weet..... |(
www.motorbanden.eu

In MoMo We Trust

Reg. datum:
26 apr. 2010
quote:
SP1R schreef op 29 november 2017 @ 09:39:
Vorige eigenaar bang dat z’n stuurdemper gejat zou worden? Dit soort boutjes nog nooit gezien op een motorfiets..

Kijk eens bij een contactslot....
Bialbero corsacorte ad libitum - mijn lievelingsgereedschap is de tap....

Reg. datum:
11 apr. 2002
Heb ik nog nooit dergelijk TR Torx boutjes gezien.
Fairings are for homosexuals

www.ikhaatlinksrijders.nl

Reg. datum:
08 jun. 2009
de TPS sensor op de ZRX heeft ook van die ((&%^$&#$ torx boutjes.... echt compleet zinloos, zit verder geen enkele torx op die fiets.

zeker bang dat je tps gejat wordt :')
I'm so bad at shoplifting it's technically looting

Moderator

Jeg elsker deg ogsĺ

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
MonstroMorini schreef op 29 november 2017 @ 17:46:

[...]

Kijk eens bij een contactslot....

Gekeken. Nope, daar zitten ze ook niet.
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Moderator

Jeg elsker deg ogsĺ

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
guntherrex schreef op 29 november 2017 @ 21:59:
de TPS sensor op de ZRX heeft ook van die ((&%^$&#$ torx boutjes.... echt compleet zinloos, zit verder geen enkele torx op die fiets.

zeker bang dat je tps gejat wordt :')

Gewone torx of met zo'n pinnetje/uitsparing in het midden ?

Ik vond het ook niets, die torx dingen.
Tot ik goede kwaliteit trox gereedschap kocht. Ik vind het nu erg fijn werken :Y
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
Alleen zijn die torx dingen met de pin in het midden een recept voor brokken, omdat het bitje veel zwakker is. Dure bitjes zijn dan een must. Bedrijfsmatig gebruik ik bijna uitsluitend torx, omdat dit veel makkelijker werkt. Schroef op de bit prikken en met 1 hand de machine bedienen, heb je 1 hand vrij om het werkstuk vast te houden. Werkt beter als kruiskop varianten.
Mijn motor leeft: Hij wipt, rook en hij zuipt.

Reg. datum:
19 nov. 2011
Inderdaad, Torx werkt perfect en draaien zelden dol, mits je fatsoenlijk gereedschap gebruikt.

Nu ik er over nadenk is dat eigenlijk met bijna elke soort bout/moer/schroef zo. :+

Reg. datum:
01 aug. 2008
Voor elke bout moer of schroef heb je passend gereedschap nodig is alleen zo jammer dat je het met maar een paar stuk gereedschap alles wil doen
Voorbeeld hoeveel platte schroevendraaiers heb je die nog goed zijn ????
Als het er minder zijn dan vijf maten dan ben je al schroeven aan het vernielen er zijn meer dan tien verschillende maten en je moet voor de sleufschroeven zeker goed passende schroevendraaiers hebben
Dit is als voorbeeld wat dus voor alles geld

Reg. datum:
23 jan. 2013
quote:
Super Blackbird schreef op 29 november 2017 @ 13:54:

[...]

Of een klep die nog open staat..... :+

Vraag mij nu niet hoe ik dat weet..... |(

*denkt terug aan afgelopen voorjaar..*

Hoeft er niet eens een luxe pomp aan te hangen... ;(

https://i.imgur.com/heBuAwD.jpg

VFR moe.. VFR wil slapen...
VFR was erg kapot..
Brug ligt nu op de kant in de garage.. beun vertrouwd de brug nog steeds niet helemaal...
Stefan666 wijzigde dit bericht op donderdag 30 november 2017 04:50 (23%)
The devil did not make me do it, i did it !

zij met u !!

Reg. datum:
02 sep. 2004
quote:
Stefan666 schreef op 30 november 2017 @ 04:48:

[...]

*denkt terug aan afgelopen voorjaar..*

Hoeft er niet eens een luxe pomp aan te hangen... ;(

[afbeelding]

VFR moe.. VFR wil slapen...
VFR was erg kapot..
Brug ligt nu op de kant in de garage.. beun vertrouwd de brug nog steeds niet helemaal...

De afdrukken op de brug wekken de indruk dat het best vaak goed is gegaan......
Misschien is het een idee om op de plek van de afdrukken een ander materiaal aan te brengen, zodat er geen ijzer op ijzer meer mogelijk is.
Deelnemen aan het MF_Gieterspel ?

Reg. datum:
03 jun. 2009
Zo heb ik eens het resultaat mogen zien als een vers afgebouwde Harley van maximale hoogte op zijn kant gaat.

Die vent zat in een oude varkensschuur en de grond was een beetje semi-zacht. Ik nog roepen dat ie zo'n metalen bouwplaat/rijplaat er onder moest leggen, maar neuh dat was allemaal niet nodig.

Een week later brug + motor op de zijkant, werd hij even voor €12.000 privé aansprakelijk gesteld (carter was open geklapt, stuurstop van het frame afgebroken, olietank, benzinetank etc).

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
quote:
Mechanism schreef op 30 november 2017 @ 09:19:
Zo heb ik eens het resultaat mogen zien als een vers afgebouwde Harley van maximale hoogte op zijn kant gaat.

Die vent zat in een oude varkensschuur en de grond was een beetje semi-zacht. Ik nog roepen dat ie zo'n metalen bouwplaat/rijplaat er onder moest leggen, maar neuh dat was allemaal niet nodig.

Een week later brug + motor op de zijkant, werd hij even voor €12.000 privé aansprakelijk gesteld (carter was open geklapt, stuurstop van het frame afgebroken, olietank, benzinetank etc).

Lijkt me toch een lastige zaak want hoe bewijs je of dat later aangebrachte schade is of gewoon Harley karakter

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Red Force schreef op 29 november 2017 @ 23:11:
Inderdaad, Torx werkt perfect en draaien zelden dol, mits je fatsoenlijk gereedschap gebruikt.

Nu ik er over nadenk is dat eigenlijk met bijna elke soort bout/moer/schroef zo. :+

Alleen inverted Torx (dus Torx-doppen over Torx boutjes) zoals o.a. BMW die gebruikt op bijvoorbeeld remklauwen is een absoluut waardeloos idee. Ik moet de doppen 9 van de 10 keer eerst aantikken over de al eerder beschadigde boutkoppen..... |(
www.motorbanden.eu

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.